Poli


Rövid bemutatkozás

A Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium alapítványi fenntartású iskola nyelvi előkészítő évvel kiegészített hatosztályos és négyosztályos gimnáziumi képzéssel.
Tanulóink a 12. (régi számozás szerint 13.) évfolyam elvégzése után tehetnek érettségit.

Alternatív iskola, mivel pedagógiai célkitűzéseiben az alternatív pedagógiai mozgalmakhoz kapcsolódik, a napi tanítási gyakorlatába pedig folyamatosan beilleszti a modern pedagógiai módszertant: a kooperációt, a kreativitás fejlesztését, a modern informatikai és kommunikációs eszközök használatát, a projektmunkát, a tanórán kívüli oktatási programokat, a tevékenységen alapuló tanulást.

Személyközpontú iskola, ami azt jelenti, hogy itt a figyelem központjában a tanuló van, akit nemcsak „tanulóként”, hanem emberként is igyekszünk minél sokoldalúbban megismerni. Célunk, hogy diákjainkat személyiségük figyelembevételével segítsük fejlődni, mindenki számára felkínálva minél több lehetőséget, hogy kiválaszthassa a számára leginkább megfelelő fejlődési pályát és tevékenységi formákat.

Demokratikus iskola, ami a demokratikus szervezeti felépítés mellett a leghangsúlyosabban az iskola szellemiségében, az iskolai mindennapok légkörében, az iskolai élet szereplőinek érintkezési formáiban nyilvánul meg. Kiindulópontunk a partnerség, a személyesség, az autonómia tisztelete, az együttműködés és a közös felelősség.

Élettel teli iskola, ahol nemcsak a tanórák idején van diák az épületben. Hagyományos szakkörök, sokféle pályázati program, mára az iskola falain kívül is ismertté vált amatőr színházi társulat(ok) és média-műhely, délutáni sportolási lehetőségek és ad hoc szerveződő hétvégi programok (pl. film-marathon, zene-marathon, ezer pontos röplabda stb.) várják az érdeklődőket.

Barátságos, jó hangulatú iskola, ahol vidám diákok és egymással kollegiális viszonyban együttműködő tanárközösség fogadja a látogatót.

Szakmai programunk hangsúlyos elemei:

  • az iskola mindenkié, a tehetséggondozástól a felzárkóztatásig kell terjednie annak a választéknak, amely diákjaink rendelkezésére áll,
  • kompetencia fejlesztés, amely a kulturált, hiteles kommunikációtól kezdve a gondolkodási képességek fejlesztéséig a felnőtt életben szükséges kompetenciák minél szélesebb körére terjed ki és a tanítási órák mindennapos része,
  • az ismeretek integrációja, holisztikus szemlélet közvetítése – ezt szolgálják az ún. tantárgyblokkok (művészetismeret, természetismeret, társadalomismeret),
  • idegen nyelvi felkészítés – az iskola nyelvi programja nyújtson a diákoknak legkésőbb gimnáziumi tanulmányaik végére jól használható, kommunikációképes, legalább középszintű nyelvtudást angol nyelvből és legalább alapfokú nyelvismeretet egy második idegen nyelvből,
  • a felnőtt életben ma már nélkülözhetetlen informatikai és alapvető gazdasági ismeretek oktatása – ezeket közismereti tantárgyaknak tekintjük,
  • felkészítés a felsőoktatási felvételikre, az emelt szintű érettségi követelmények sikeres teljesítésére – ezt szolgálja a gimnáziumi tanulmányok utolsó két évében a tagozatos és fakultációs rendszer,
  • az árnyalt, fejlesztő értékelés, amelynek mindenki számára látható eleme a szöveges értékelés – félévkor és év végén minden diákról minden tantárgyból készítünk részletes értékelést az elmúlt időszak fejlődéséről, eredményeiről és feladatairól,
  • tanórán kívüli programok – pl. témahetek, erdei iskola, városi iskola, tolerancia nap, színházi programok, múzeumi órák.

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár