CÉLOK
A foglalkozások célja, hogy a tanév végére a diákok biztos kommunikációs készségekkel rendelkezzenek. A mindennapi témákról szóló beszélgetésekben jól alkalmazzák a tanult nyelvtani szabályokat. Szókincsük jelentős mértékben bővüljön. Váljanak nyitottabb személyiséggé, legyenek befogadóak a különböző kultúrák és életformák irányában. A kommunikációs feladatokban a tankönyv tárgyköreihez kapcsolódó nyelvtani ismeretek gyakorlására, illetve szükség esetén új nyelvtani ismeretek alkalmazására is sor kerül.
TÉMAKÖRÖK
A nyelvi előkészítő év heti 10 angolórája a következő módon tagolódik:
heti 7 óra: nyelvoktatás a tankönyv és egyéb kiegészítő tananyagok alapján; kulturális ismeretek; a digitális technológia alkalmazása – egy vagy két szaktanár vezetésével, akik egyben az adott csoport esetében a nyelvi előkészítő év angol nyelvoktatásának szakmai felelősei
heti 2 óra: angol nyelvű kommunikáció – anyanyelvi tanárral ;
heti 1 óra tartalomalapú tanulás: a környezeti nevelés és életvitel tantárgy szaktárgyi tartalmait részben angol nyelven tanulják a diákok. Hogy milyen részben, annak mértéke az egyes nyelvi csoportok elért nyelvi szintjétől függ.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A foglalkozásokon mind az egyéni, mind a csoportos munkaformák megjelennek.
A munkaszervezés, és az órai munka alapvető felülete a Microsoft Teams, illetve a hozzá kapcsolódó Microsoft 365 alkalmazások. Az órai felszerelés része a diák laptopja, melynek munkára alkalmas állapotban kell lennie.
A tanuló
- legyen képes kommunikálni a tanult témákban és szituációkban.
- Új helyzetekben is legyen kezdeményező.
- Tudja használni azokat a stratégiákat, melyek képessé teszik az élőbeszéd megértésére.
- Legyen képes kiszűrni a lényeget, a lényeges információkat.
- Ismerje fel a stílusbeli különbségeket.
- Tudja használni az órák során elsajátított szókincset.
- Értse meg az idegen nyelvi szómagyarázatokat.
- Tudja gondolatait, véleményét mind írott, mind szóbeli formában közvetíteni.
- Vegye észre a kulturális különbségeket és sajátosságokat.
- Értse meg az általa ismert anyanyelvi beszélőt.
ÉRTÉKELÉS
Ötfokú osztályzattal és szövegesen értékelünk. A szöveges értékelés jelentősége a készségek, képességek fejlődésének nyomon követése miatt a megszokottnál nagyobb. Az értékelés egyes fázisaiban építeni kívánunk a diákok csoportos és/vagy egyéni önértékelésére is.
Az írásbeli dolgozatok értékelése:
0 – 49 % – (1) elégtelen
50 – 62 % – (2) elégséges
63 – 75 % – (3) közepes
76 – 88 % – (4) jó
89 – 100 % – (5) jeles