CÉLOK
Ebben az évben azok a diákok, akik nem tettek előrehozott érettségit, heti 4 órában tanulják az angol nyelvet. Külön csoportba kerülnek azok, akik középszintre készülnek és azok, akik emeltre. Mindegyik csoport munkájában központi szerepet kap a vizsgafelkészítés. A hagyományos nyelvtani és szókincsbeli ismeretek megszilárdítása és bővítése mellett a négy nyelvi készség (hallott és olvasott szövegértés, beszéd- és íráskészség) fejlesztése a cél, tipikus vizsgafeladatok gyakorlása mellett. A 11. és 12. évfolyamon a korábban anyanyelvi tanár által tartott órákat is az alaptanár veszi át.
TÉMAKÖRÖK
A témakörök megfelelnek az érettségi témaköreinek, amelyeket az alábbi lista tartalmaz:
I. Személyes vonatkozások, család
II. Ember és társadalom
III. Környezetünk
IV. Az iskola
V. A munka világa
VI. Életmód
VII. Szabadidő, művelődés, szórakozás
VIII. Utazás, turizmus
IX. Tudomány és technika
X. Gazdaság
A részletes lista alpontokkal, a középszint és emelt szint témaköreit felsorolva az Oktatási Hivatal honlapján található a 8. oldalon „B) Témakörök” cím alatt.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
- egyéni- és csoportmunka, pármunka
- kiselőadások
- szóbeli feleletek
- egyéni és csoportos projektmunka
- kutatómunka
- érettségi/nyelvvizsga típusú feladatlapok
- dolgozat (témazáró dolgozat, röpdolgozat)
ÉRTÉKELÉS
Az értékelés a házi feladatok, a felszerelés, az órai mérések, teljesítmények (nagydolgozatok / szóbeli feleletek / kiselőadások /otthoni fogalmazások és hetente-kéthetente egy röpdolgozat), és az órai munka alapján történik. A kötelező értékelési alkalmakon túl a kiemelkedő órai vagy otthoni teljesítményt (kötelező házi feladatok, szorgalmik) pluszokkal vagy akár osztályzattal is értékeljük.
Az írásbeli dolgozatok eredményét a következő módon váltjuk át érdemjegyre:
89 – 100 % – (5) jeles
76 – 88 % – (4) jó
63 – 75 % – (3) közepes
50 – 62 % – (2) elégséges
0 – 49 % – (1) elégtelen
A negyedév során írt összefoglaló dolgozatok (nagydolgozatok) közül egynek az eredményét a javítási időszakban egy 45 perces írásbeli dolgozattal lehet javítani.
Bizonyos esetekben a tanár pedagógiai szempontokat figyelembe véve mérlegelhet.
A továbbhaladás feltétele, hogy a három fő részterület (órai munka, otthoni munka, számonkérések) mindegyikében el kell érni az elégséges szintet (50 %-ot).