CÉLOK
8. évfolyamon az angol nyelv tanításának, tanulásának célja a 7. osztályban megszerzett ismeretek bővítése, elmélyítése. Nagy hangsúlyt kap a magabiztos szóbeli és írásbeli kommunikáció, a valós élethelyzetekben történő nyelvhasználat tanítása, gyakorlása is.
Ennek az évfolyamnak a céljai közé tartozik még a nyelvi év szintfelmérőjére való felkészítés, felkészülés.
TÉMAKÖRÖK
Az English Plus tankönyvcsaládot használjuk. Követelmény a csoportban használt tankönyv tartalmi elemeinek ismerete, kiegészítve a tanár által kiadott feladatlapokkal, projektekkel, kutatómunkával, digitális anyagokkal.
English Plus 2 A2- – A2+
English Plus 3 A2+ – B1+
English Plus 4 B1+ – B2-
A csoportra vonatkozó, a fentieket kiegészítő konkrét követelményeket (értékelés módja, tankönyv, nyelvtani anyag, füzet-és szótárhasználat, munkaformák az órán, az egyes témák sorrendje stb.) a tanév elején a szaktanár ismerteti.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A munkaszervezés, és az órai munka alapvető felülete a Microsoft Teams, illetve a hozzá kapcsolódó Microsoft 365 alkalmazások. Az órai felszerelés része a diák laptopja, melynek munkára alkalmas állapotban kell lennie.
ÉRTÉKELÉS
Az értékelés röpdolgozatok, illetve félévenként általában három összefoglaló írásbeli dolgozat (témazáró) formájában történik. A témazárók időpontjáról egy héttel a dolgozatírás előtt értesülnek a tanulók. Házi feladatot, egyéb otthoni munkát, fogalmazást, fordítást, plakátkészítést jeggyel, vagy plusz/mínusszal is értékelünk (ezt a szaktanár jelzi). Kiemelkedő órai/otthoni munkára pluszt vagy osztályzatot is kaphat a tanuló.
Az értékelés történhet pontrendszer segítségével is (erről a szaktanár dönt), ahol a tanulók pontokat szerezhetnek a munkájukkal, és ezeket a pontokat váltja át a szaktanár érdemjegyre (havonta vagy kéthavonta). Ilyenkor a ponttáblázat egy mindenki számára elérhető helyen van (például a Microsoft Office 365 belépővel látható OneNote jegyzetfüzetben), és a számonkérésekre, feladatokra kapható pontokról a szaktanár még a beszámoló előtt tájékoztatást ad. A pontrendszerrel dolgozó csoportokban kiemelt cél, hogy kevesebb stressz forrása legyen az értékelés.
Az angol írásbeli dolgozatok százalékos eredményeinek táblázata:
89 – 100 % – (5) jeles
76 – 88 % – (4) jó
63 – 75 % – (3) közepes
50 – 62 % – (2) elégséges
0 – 49 % – (1) elégtelen
Félévi és tanév végi osztályzatok összetevői:
- dolgozatok
- szóbeli felelet(ek)
- röpdolgozatok
- szódolgozatok
- szorgalmi feladatok
- órai munka értékelése
- projektmunka
- házifeladatok, beadandók
- házi feladat és felszerelés hiány
Megjegyzés: a végleges jegyképzést árnyalhatják szakmai és pedagógiai szempontok. A továbbhaladás feltétele: az összefoglaló dolgozatok átlaga minimum 2,0.