CÉLOK

  • A legfontosabb cél a használható nyelvtudás megszerzése, az egyre magabiztosabb nyelvhasználóvá válás.
  • A diákok a nyelvet az igényeiknek, szükségleteiknek megfelelően, az élet minden helyzetében megfelelően tudják használni.
  • Kiemelt hangsúlyt kap az önálló nyelvtanulásra való felkészítés. A megfelelő tanulási stratégiák elsajátításával nemcsak újabb idegen nyelvek tanulhatók meg, hanem más tudományterületek is kézzelfoghatóbbá válnak.
  • Nagy jelentősége van a nyelvtanulás révén más ismeretek, készségek és tanulási stratégiák elsajátításának. Ezek lehetőséget adnak az életen át tartó nyelvtanulás gyakorlására, valamint nyelvtudásuk más területen való felhasználására is.

 

TÉMAKÖRÖK

Az évfolyamon az Oxford University Press English File Third Edition kiadványait használjuk. A csoportok beosztása vagy a szaktanárok javaslata és az előző év végi szintvizsga alapján, vagy szintfelmérő teszt alapján történik. 

EF pre-intermediate A2+ – B1-

EF intermediate B1- – B2-
EF upper-intermediate B2- – B2

EF advanced B2-C1

 Követelmény a csoportban használt tankönyv tartalmi elemeinek ismerete, kiegészítve a tanár által kiadott feladatlapokkal, projektekkel, kutatómunkával, digitális anyagokkal. 

A csoportra vonatkozó, a fentieket kiegészítő konkrét követelményeket (tankönyv, nyelvtani anyag, füzet-és szótárhasználat, munkaformák az órán, az egyes témák sorrendje stb.) a tanév elején a szaktanár ismerteti.

 

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

A kilencedik évfolyamban a tavalyinál alacsonyabb óraszámban, heti 4 órában tanulják a diákok az angol nyelvet.  Ebből a magasabb szintű csoportokban heti 2, míg az alacsonyabb szinteken heti 1 órában anyanyelvi tanárral dolgoznak a diákok.  Az órai csoport- pár- és projekt munkák mellett a házi feladatoknak, az önálló tanulásnak is nagy hangsúlyt kell kapnia. 

A munkaszervezés, és az órai munka alapvető felülete a Microsoft Teams, illetve a hozzá kapcsolódó Microsoft 365 alkalmazások. Az órai felszerelés része a diák laptopja, melynek munkára alkalmas állapotban kell lennie.

 

 

ÉRTÉKELÉS

Az értékelés a házi feladatok, a felszerelés, az órai mérések (nagydolgozatok / szóbeli feleletek / kiselőadások /otthoni fogalmazások és röpdolgozatok), és az órai munka alapján történik.

Az értékelés történhet pontrendszer segítségével is (erről a szaktanár dönt), ahol a tanulók pontokat szerezhetnek a munkájukkal, és ezeket a pontokat váltja át a szaktanár érdemjegyre (havonta vagy kéthavonta). Ilyenkor a ponttáblázat egy mindenki számára elérhető helyen van (például a Microsoft Office 365 belépővel látható OneNote jegyzetfüzetben), és a számonkérésekre, feladatokra kapható pontokról a szaktanár még a beszámoló előtt tájékoztatást ad. A pontrendszerrel dolgozó csoportokban kiemelt cél, hogy kevesebb stressz forrása legyen az értékelés.

Az írásbeli dolgozatok eredményét a következő módon váltjuk át érdemjegyre:

89 – 100 % – (5) jeles

76 –   88 % – (4) jó

63 –   75 % – (3) közepes

50 –   62 % – (2) elégséges

  0 –   49 % – (1) elégtelen

A félévi és év végi osztályzatot a felsorolt részjegyekből átlagszámítással képezzük:

  • a szóbeli felelet(ek) osztályzata(i)
  • a röpdolgozatokra kapott jegyek
  • az órai munkára kapott osztályzatok
  • otthoni munkára kapott osztályzatok
  • kiselőadások, projektmunkák
  • esetleg a házi feladat vagy felszerelés hiánya miatt kapott érdemjegy(ek).

Bizonyos esetekben a tanár pedagógiai szempontokat figyelembe véve mérlegelhet.

A továbbhaladás feltétele, hogy a három fő részterület (órai munka, otthoni munka, számonkérések) mindegyikében el kell érni az elégséges szintet (50 %-ot).