CÉLOK

A fakultációs csoportban az érettségi vizsgára és felsőfokú tanulmányok megkezdésére felkészítő nevelés-oktatás folyik. Fejlesztő célú képzési tartalmakkal, problémakezelési módokkal, hatékony tanítási–tanulási módszerekkel készíti fel a tanulókat arra, hogy a tudás – az állandó értékek mellett – mindig tartalmaz átalakuló, változó, bővülő elemeket is, így átfogó céljaival összhangban kialakítja a tanulókban az élethosszig tartó tanulás igényét és az erre való készséget, képességet.

TÉMAKÖRÖK

  • A biológia tudománya
  • Az élet lehetőségei
  • Mikrobák
  • Egyed alatti szerveződési szintek
  • Növények országa
  • Növények élete
  • Állatok országa
  • Élőlények környezete
  • Ökoszisztéme
  • Életközösségek
  • Az állatok és ember viselkedése

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

A biológia tanulásában fontosak a vizuális információk. A tanterv kiemelt figyelmet fordít a kompetenciák tudatos fejlesztésére. Jellegénél fogva a természettudományos és technikai terület áll a középpontban, ehhez közvetlenül kapcsolódnak a témakörök közműveltségi elemei. A jelzett tantárgyi kapcsolódásokban megjelennek a matematikai kompetencia elemei, melyek nélkül nehezen képzelhető el a tudás gyakorlati alkalmazása. A tanórák során számos vizsgálódási módszerrel és modellel ismerkednek meg. Felfedezik a tudományos megismerés módszereit és korlátait, és a változás elfogadásának megértését.  Az adatok, információk internetes keresése, a könyvtári gyűjtő- és
kutatómunka a digitális kompetencia gyakorlati alkalmazását erősíti, és az önálló tanulás képességét is fejleszti. 

ÉRTÉKELÉS

A munkacsoport értékelési rendszere a folyamatos munkára, illetve a szaktárgyi tudásra épít, de emellett értékeli az otthoni teljesítményt is.

Egy félév során három formában értékelünk: 

  • Dolgozat (témazáró dolgozat és/vagy röpdolgozat, projektmunkák beszámolói) 
  • Tanórai tevékenységek (egyéni- és csoportmunka, kiselőadás, feladatlap, kísérleti jegyzőkönyv, jegyzet, projektorientált tevékenység stb.) 
  • Tanórán kívüli tevékenységek (házi dolgozat, projektorientált tevékenység, kutatómunka, házi feladat stb.) 

A szaktanárok a feladatok fontossága, súlya alapján előre tisztázzák azok értékelési módját, de az egyes témaköröket lezáró beszámolók jegyei kétszeres értékkel számítanak. 

Ha valaki a témakört lezáró beszámoló, nagydolgozat  írásakor igazoltan hiányzik, a munkacsoport által meghatározott tanórán kívüli időpontban pótolja azt. A pótlásról csak orvosi igazolással lehet távol maradni.