CÉLOK
9. évfolyamon a második félévben, a diákvállalkozással párhuzamosan elkezdjük a gazdasági ismeretek tantárgy tanítását is. Célunk minél korábban elkezdeni a pénzügyi tudatosság fejlesztését.
TÉMAKÖRÖK
Háztartások költségvetése
Korszerű pénzkezelési technikák
Hitelfelvétel
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
Sok életszerű, gyakorlati feladatot, szituációs játékot tudunk a tananyagba beépíteni. A gazdasági ismeretek tananyag mellett, azokban az időszakokban, amikor feladat adódik, folytatjuk a diákvállalkozási programot is. Ez elsősorban az országos diákvállalkozási versenyre és a záró beszámolóra való felkészülés. Ennek keretében prezentációs, beszámoló készítési képességeket fejlesztünk.
ÉRTÉKELÉS
Az egyes témakörök lezárásakor dolgozatokat iratunk, amelyeket az elért pontszám alapján jeggyel értékelünk. A dolgozat az adott témakörtől, az órán elhangzottaktól, a tananyag mélységétől, a tanulás folyamatosságának igényétől függően lehet témazáró- vagy röpdolgozat.
A témazáró dolgozatok pótlására előre kijelölt időben kerül sor. Amennyiben a pótlás nem történt meg, a pótlás megtörténtéig egyes jegyet írunk be a tanulónak. Amennyiben a dolgozatot megírta a diák, ez a jegy felülírásra kerül.
Az értékelés második területe: az órán teljesítendő feladatok, szóbeli feleletek, órai munka; az otthoni felkészülést igénylő tevékenységek: például a házi feladatok, kiselőadások, bónusz munkák… stb. Célunk, hogy minden tanuló minél több kiselőadást tartson, házi dolgozatot készítsen, aktívan vegyen részt a tanórákon.
A dolgozatok, órai munkák osztályzatát a százalékos teljesítmény alapján az alábbi táblázat szerint alakítjuk ki:
86-100% = 5
71-85% = 4
56-70% = 3
41-55% = 2
0-40% = 1