CÉLOK

A kémia tanulásának célja a korábbi években tanult kémiai ismeretek elmélyítése,  gyakorlati tapasztalatok szerzése, továbbá, hogy a diákok legyenek képesek az önálló tanulásra, az információk alapján kérdések alkotására és feladatok elvégzésére. A heti 2 óra a középszintű érettségi követelményeinek elsajátítására elegendő.

TÉMAKÖRÖK

Általános kémia, szerves kémia

Anyagszerkezet, reakciók csoportosítása, kinetika, termokémia, elektrokémia, szénhidrogének, halogéntartalmú vegyületek, oxigéntartalmú vegyületek

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

Modell értelmezése, használata. A modellalkotás lépéseinek megismerése a kémiai folyamatok elemzése során. Kísérletek tervezése, kivitelezése, a tapasztalatok értelmezése. Kémiai számolásokon keresztül a lineáris, logaritmikus és exponenciális folyamatok értelmezése. Az anyagszerkezet, a reakciók, a technológia és a környezetvédelem kapcsolatának vizsgálata. Ismerkedés a rendszerszemlélettel, a globális szemlélettel. A tudományos gondolkodás igényének továbbfejlesztése.

ÉRTÉKELÉS

A munkacsoport értékelési rendszere a folyamatos munkára, illetve a szaktárgyi tudásra épít, de emellett értékeli az otthoni teljesítményt is.

Egy félév során három formában értékelünk: 

  • Dolgozat (témazáró dolgozat és/vagy röpdolgozat, projektmunkák beszámolói) 
  • Tanórai tevékenységek (egyéni- és csoportmunka, kiselőadás, feladatlap, kísérleti jegyzőkönyv, jegyzet, projektorientált tevékenység stb.) 
  • Tanórán kívüli tevékenységek (házi dolgozat, projektorientált tevékenység, kutatómunka, házi feladat stb.) 

A szaktanárok a feladatok fontossága, súlya alapján előre tisztázzák azok értékelési módját, de az egyes témaköröket lezáró beszámolók jegyei kétszeres értékkel számítanak. 

Ha valaki a témakört lezáró beszámoló, nagydolgozat  írásakor igazoltan hiányzik, a munkacsoport által meghatározott tanórán kívüli időpontban pótolja azt. A pótlásról csak orvosi igazolással lehet távol maradni.