Francia nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók pedig érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a tanult nyelvhez tartozó kultúrát és civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
A franciacsoportok a Talents 1-2. c. nyelvkönyvekből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A2, illetve akár A2+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).
Választható kisérettségi vizsga
Kiemelt célunk az évfolyamon, hogy a kisérettségin második idegen nyelvet választó diákok az adott szintjüknek megfelelően felkészüljenek, és lehetőségük legyen minél sikeresebben teljesíteni az érettségi feladattípusaival megegyező írásbeli és szóbeli vizsga követelményeit.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Céljaink a tanév végére (A2-/A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása a helyzetnek megfelelő stilisztikai eszközökkel.
- A2-/A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Törekvés célnyelvi normához közelítő kiejtésre, intonációra, folyamatos beszédre.
- Összefüggő történetmesélés
- Hosszabb, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása bármilyen igeidőben.
- Nyelvtani szerkezetek: összetett és leíró múlt idő, vonatkozó névmások, függő beszéd, Y és EN névmások a névmások helye kijelentő és felszólító módban, igeidő-egyeztetések, a régmúlt, tagadó szerkezetek, kiemelő szerkezet, egyszerű jövő idő
Témakörök:
Gyermekkor
Ünnepek
Nyaralás, úticélok
Közlekedési eszközök
A ház részei, bútorok, apróhirdetések
Házimunkák
Városban való tájékozódás, útbaigazítás
Üzletek, vásárlás
Iskola, tanulmányok, továbbtanulás
Informatika
Pénz, zsebpénz, fizetés
A test részei, egészség és betegségek
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező. Félévkor és év végén dolgozat várható az addig tanult szókincsből. Év végén a diákok szintvizsgát, vagy kisérettségit tehetnek.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.
Német nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók pedig érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a tanult nyelvhez tartozó kultúrát és civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
A németcsoportok a Netzwerk neu A.1.2/Netzwerk neu A 2.1 (alapcsoport) ill. A Netzwerk neu B1.1 (haladó csoport) c. nyelvkönyvekből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A2, illetve akár A2+szintet (alapcsoport), ill. A B1 szintet (haladó csoport) szókincsben, nyelvtanban, civilizációs ismeretekben.
Választható kisérettségi vizsga
Kiemelt célunk az évfolyamon, hogy a kisérettségin második idegen nyelvet választó diákok az adott szintjüknek megfelelően felkészüljenek, és lehetőségük legyen minél sikeresebben teljesíteni az érettségi feladattípusaival megegyező írásbeli és szóbeli vizsga követelményeit.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Céljaink a tanév végére (A2-/A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása a helyzetnek megfelelő stilisztikai eszközökkel.
- A2-/A2 ill. B1 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Törekvés célnyelvi normához közelítő kiejtésre, intonációra, folyamatos beszédre.
- Összefüggő történetmesélés
- Hosszabb, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása bármilyen igeidőben.
- Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany.
Témakörök:
A2
Szabadidő, étkezések, étterem
Iskola, tanulás
Média, film, aktivitás a digitális térben
Érzések, ünnepek, események
Város és falu
Munka, foglalkozások
B1
Utazás, nyaralás
Technika, műszaki és digitális eszközök, reklám
Változások az életben
A munka világa
Környezeti problémák
Jövőtervezés
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.
Olasz nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a kultúrát, civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
Az olaszcsoportok a Nuovissimo Progetto Italiano. nyelvkönyvekből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A2, illetve akár A2+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).
Választható kisérettségi vizsga
Kiemelt célunk az évfolyamon, hogy a kisérettségin második idegen nyelvet választó diákok az adott szintjüknek megfelelően felkészüljenek, és lehetőségük legyen minél sikeresebben teljesíteni az érettségi feladattípusaival megegyező írásbeli és szóbeli vizsga követelményeit.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Céljaink a tanév végére (A2-/A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása a helyzetnek megfelelő stilisztikai eszközökkel.
- A2-/A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Törekvés célnyelvi normához közelítő kiejtésre, intonációra, folyamatos beszédre.
- Összefüggő történetmesélés
- Hosszabb, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása bármilyen igeidőben.
- Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany.
Témakörök:
bevásárlás
találkozás
ruhák
Vélemény
TV műsorok
Koncert, zene
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező. Félévkor és év végén dolgozat várható az addig tanult szókincsből. Év végén a diákok szintvizsgát, vagy év közben kisérettségit tehetnek.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.
Spanyol nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók pedig érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a tanult nyelvhez tartozó kultúrát és civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
A spanyolcsoportok az a Aula Internacional 1-2 c. nyelvkönyvekből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A2, illetve akár A2+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).
Választható kisérettségi vizsga
Kiemelt célunk az évfolyamon, hogy a kisérettségin második idegen nyelvet választó diákok az adott szintjüknek megfelelően felkészüljenek, és lehetőségük legyen minél sikeresebben teljesíteni az érettségi feladattípusaival megegyező írásbeli és szóbeli vizsga követelményeit.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Céljaink a tanév végére (A2-/A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása a helyzetnek megfelelő stilisztikai eszközökkel.
- A2-/A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Törekvés célnyelvi normához közelítő kiejtésre, intonációra, folyamatos beszédre.
- Összefüggő történetmesélés
- Hosszabb, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása bármilyen igeidőben.
- Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany.
Témakörök:
mozi, film
önéletrajzi kifejezések
otthon, lakás, bútorok
hétköznapi szituációk kifejezései
utazás
receptek, gasztronómia
múltbeli tapasztalatok/élmények elmesélése
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.