Francia nyelv
CÉLOK
A cél a tanultak gyakorlása, elmélyítése. Szókincsbővítés a tanult témákban, a szövegértés és a beszédkészség fejlesztése, a civilizációs ismeretek elmélyítése. Széleskörű nyelvi kompetenciafejlesztés a közös érdeklődésre és motivációra építve. Érettségi feladattípusok gyakorlása, íráskészség fejlesztése.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Általános témakörök a mindennapok és a kultúra területéről, filmek, zene, hétköznapok kultúrája, mindennapi kommunikáció, országismeret, civilizációs ismeretek.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A tanulói tevékenységek lényegében megegyeznek az alapórai tevékenységekkel: az aktív részvétel kommunikációt, sokszor mozgással egybekötött interakciókat jelent. Jellegzetes nyelvórai tevékenységek:
– pármunka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, dialógus alkotás és eljátszás)
– csoportmunka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés digitális felületen), kooperatív módszerek
– hallásértés tréning
– önálló fogalmazás írása egyénileg vagy párban
– órai feladatmegoldás
– információkeresés interneten
– online játék, gyakorlás (quizlet, kahoot,….), digitális alkalmazások és tananyagok használata
– filmnézés, zenehallgatás, feldolgozás
– esszéírás, levélírás
– olvasott szövegértés, hosszabb szövegek értő olvasása
ÉRTÉKELÉS
Az értékelés alapja a részvétel a tanórán, az aktivitás, a fejlődés. Szóbeli és írásbeli teljesítményeket is értékelünk. Az osztályzás alapja:
0- 40 % – (1) elégtelen
41- 55 % – (2) elégséges
56- 70 % – (3) közepes
71- 85 % – (4) jó
86-100 % – (5) jeles
Német nyelv
CÉLOK
A cél a tanultak gyakorlása, elmélyítése. Szókincsbővítés a tanult témákban, a szövegértés és a beszédkészség fejlesztése, a civilizációs ismeretek elmélyítése. Széleskörű nyelvi kompetenciafejlesztés a közös érdeklődésre és motivációra építve. Érettségi feladattípusok gyakorlása, íráskészség fejlesztése.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Általános témakörök a mindennapok és a kultúra területéről, filmek, zene, hétköznapok kultúrája, mindennapi kommunikáció, országismeret, civilizációs ismeretek.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A tanulói tevékenységek lényegében megegyeznek az alapórai tevékenységekkel: az aktív részvétel kommunikációt, sokszor mozgással egybekötött interakciókat jelent. Jellegzetes nyelvórai tevékenységek:
– pármunka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, dialógus alkotás és eljátszás)
– csoportmunka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés digitális felületen), kooperatív módszerek
– hallásértés tréning
– önálló fogalmazás írása egyénileg vagy párban
– órai feladatmegoldás
– információkeresés interneten
– online játék, gyakorlás (quizlet, kahoot,….), digitális alkalmazások és tananyagok használata
– filmnézés, zenehallgatás, feldolgozás
– esszéírás, levélírás
– olvasott szövegértés, hosszabb szövegek értő olvasása
ÉRTÉKELÉS
Az értékelés alapja a részvétel a tanórán, az aktivitás, a fejlődés. Szóbeli és írásbeli teljesítményeket is értékelünk. Az osztályzás alapja:
0- 40 % – (1) elégtelen
41- 55 % – (2) elégséges
56- 70 % – (3) közepes
71- 85 % – (4) jó
86-100 % – (5) jeles
Olasz nyelv
CÉLOK
A cél a tanultak gyakorlása, elmélyítése. Szókincsbővítés a tanult témákban, a szövegértés és a beszédkészség fejlesztése, a civilizációs ismeretek elmélyítése. Széleskörű nyelvi kompetenciafejlesztés a közös érdeklődésre és motivációra építve. Érettségi feladattípusok gyakorlása, íráskészség fejlesztése.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Általános témakörök a mindennapok és a kultúra területéről, filmek, zene, hétköznapok kultúrája, mindennapi kommunikáció, országismeret, civilizációs ismeretek.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A tanulói tevékenységek lényegében megegyeznek az alapórai tevékenységekkel: az aktív részvétel kommunikációt, sokszor mozgással egybekötött interakciókat jelent. Jellegzetes nyelvórai tevékenységek:
– pármunka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, dialógus alkotás és eljátszás)
– csoportmunka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés digitális felületen), kooperatív módszerek
– hallásértés tréning
– önálló fogalmazás írása egyénileg vagy párban
– órai feladatmegoldás
– információkeresés interneten
– online játék, gyakorlás (quizlet, kahoot,….), digitális alkalmazások és tananyagok használata
– filmnézés, zenehallgatás, feldolgozás
– esszéírás, levélírás
– olvasott szövegértés, hosszabb szövegek értő olvasása
ÉRTÉKELÉS
Az értékelés alapja a részvétel a tanórán, az aktivitás, a fejlődés. Szóbeli és írásbeli teljesítményeket is értékelünk. Az osztályzás alapja:
0- 40 % – (1) elégtelen
41- 55 % – (2) elégséges
56- 70 % – (3) közepes
71- 85 % – (4) jó
86-100 % – (5) jeles
Spanyol nyelv
CÉLOK
A cél a tanultak gyakorlása, elmélyítése. Szókincsbővítés a tanult témákban, a szövegértés és a beszédkészség fejlesztése, a civilizációs ismeretek elmélyítése. Széleskörű nyelvi kompetenciafejlesztés a közös érdeklődésre és motivációra építve. Érettségi feladattípusok gyakorlása, íráskészség fejlesztése.
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Általános témakörök a mindennapok és a kultúra területéről, filmek, zene, hétköznapok kultúrája, mindennapi kommunikáció, országismeret, civilizációs ismeretek.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A tanulói tevékenységek lényegében megegyeznek az alapórai tevékenységekkel: az aktív részvétel kommunikációt, sokszor mozgással egybekötött interakciókat jelent. Jellegzetes nyelvórai tevékenységek:
– pármunka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, dialógus alkotás és eljátszás)
– csoportmunka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés digitális felületen), kooperatív módszerek
– hallásértés tréning
– önálló fogalmazás írása egyénileg vagy párban
– órai feladatmegoldás
– információkeresés interneten
– online játék, gyakorlás (quizlet, kahoot,….), digitális alkalmazások és tananyagok használata
– filmnézés, zenehallgatás, feldolgozás
– esszéírás, levélírás
– olvasott szövegértés, hosszabb szövegek értő olvasása
ÉRTÉKELÉS
Az értékelés alapja a részvétel a tanórán, az aktivitás, a fejlődés. Szóbeli és írásbeli teljesítményeket is értékelünk. Az osztályzás alapja:
0- 40 % – (1) elégtelen
41- 55 % – (2) elégséges
56- 70 % – (3) közepes
71- 85 % – (4) jó
86-100 % – (5) jeles