CÉLOK
Elsődleges célunk a tanulók gondolkodásra késztetése oldott légkörben. Nagyrészt az eddigi ismereteket szeretnénk elmélyíteni, a sikeres matematika tanuláshoz szükséges készségeket, képességeket fejleszteni. Néhány témában megtörténik a korábban tanultak összefoglalása, rögzítése, illetve továbbfejlesztése (pl.: algebrai alapazonosságok, geometriai szerkesztések, halmazok, halmazműveletek).
Nagy súlyt helyezünk a matematika hétköznapi életben történő alkalmazásainak bemutatására, gyakorlására (pénzügyi műveletek, táblázatok elemzése, képletek értelmezése, mérés stb.). A számolási gyakorlatok és szöveges feladatok nagy része gyakorlati jellegű. Sok – a mindennapi életben felbukkanó – probléma megoldását segíti a geometria is (telek területe, padló burkolásához szükséges anyagszükséglet kiszámítása stb.).
A matematika példák mellett feldolgozunk olyan józan észt kívánó feladatokat és rejtvényeket is, amelyek megoldása során gyakoroljuk a vitát, az érvelést, a hibás gondolatmenet és következtetés javításának módszereit.
TÉMAKÖRÖK
- Százalékszámítási alapfeladatok – 6 óra
- Számolási gyakorlatok – 4 óra
- Geometriai számítások – 6 óra
- Térgeometria – 6 óra
- Egyenletek, szöveges feladatok, összefüggések felírása algebrai kifejezésekkel – 8 óra
- Halmazok – 8 óra
- Esetek megszámolása, kombinatorika, esélylatolgatás – 12 óra
A csoport haladási tempójától függően a fenti témakörök bővülhetnek más anyagrészekkel a következő tanév anyagából.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A tanuló
- legyen tisztában az alapvető algebrai ismeretekkel, és a feladatok megoldása során legyen képes azokat alkalmazni.
- Legyen képes megbízható mennyiségi becslések megfogalmazására.
- Legyen képes pontosan, önállóan gyakorlati számításokat elvégezni.
- Ismerje a konstruktív geometriai feladatok megoldásának módját.
- Legyen képes szöveges feladatok megoldására.
- Ismerje és alkalmazza a rejtvények, logikai feladatok megoldásának módszereit.
ÉRTÉKELÉS
Az ismeretek elsajátítását ellenőrző dolgozatok mellett az értékelés fontos szempontja a közös munkában való részvétel minősége; a csoportban való együttműködés, valamint a tanulói kompetenciák esetében a képzés időtartama alatt tapasztalható fejlődés.
A diákokat osztályzattal és szövegesen értékeljük.