CÉLOK

A természettudomány tantárgy tanításának célja a mindenki számára elérhető és alkalmazható természettudományos műveltség építése. Ez egyrészt a tudományos ismeretek, másrészt a mindennapi életben is alkalmazható tudományos gondolkodásmód elsajátítását jelenti. Nem határozható meg tartalmi követelmények valamiféle listájával, sokkal inkább jelenti az egyén képességét új tudományos ismeretek megszerzésére, alkalmazására és értékelésére. A jelenségek megfigyelésére és értelmezésére a mindennapi életben is szükségünk van, így a természettudományos műveltség a gyakorlatban állandóan hasznosul.

TÉMAKÖRÖK

  • Az atomoktól a csillagokig: A világegyetem megismerése; Az atomok és a fény
  • Környezetvédelem Környezetünk épségének megismerése: Környezeti kémia és környezetvédelem; A fenntartható életvitel, technológia és gazdálkodás
  • A Föld és az Élet: A Föld és a Kárpát-medence értékei; Az emberi tevékenység hatása a bioszférára; A fenntartható életvitel, technológia és gazdálkodás

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

Célunk, hogy minden tanuló aktívan vegyen részt a tanórákon. A tanév során a diákok egyénileg és csoportmunkában dolgoznak, tanórai és otthoni feladatokat oldanak meg, projektmunkát, kiselőadást, házi dolgozatot készítenek. A tanulás során  digitális eszközöket, alkalmazásokat használnak, virtuális osztályteremben dolgoznak.

Számos tanulási tevékenységet végeznek diákjaink: megfigyelés, osztályozás, mérés, adatkezelés, kommunikáció, következtetés, változók vizsgálata, modellek és elméletek kidolgozása, előfeltevések és előrejelzések megfogalmazása, ellenőrzés.

A tényeken alapuló, a bizonyítás és a cáfolat lehetőségét magában foglaló gondolkodásmód nélkülözhetetlen a világban való eligazodáshoz. A tartalmi tudás elsajátítását és a személyreszabott képességfejlesztést korszerű digitális oktatási környezet segíti. A tanórákon és az otthoni felkészülés során a Microsoft Office 365 virtuális osztálytermét használják a tanulók. 

ÉRTÉKELÉS

A munkacsoport értékelési rendszere a folyamatos munkára, illetve a szaktárgyi tudásra épít, de emellett értékeli az otthoni teljesítményt is.

Egy félév során három formában értékelünk: 

  • Dolgozat (témazáró dolgozat és/vagy röpdolgozat, projektmunkák beszámolói) 
  • Tanórai tevékenységek (egyéni- és csoportmunka, kiselőadás, feladatlap, kísérleti jegyzőkönyv, jegyzet, projektorientált tevékenység stb.) 
  • Tanórán kívüli tevékenységek (házi dolgozat, projektorientált tevékenység, kutatómunka, házi feladat stb.) 

A szaktanárok a feladatok fontossága, súlya alapján előre tisztázzák azok értékelési módját, de az egyes témaköröket lezáró beszámolók jegyei kétszeres értékkel számítanak. 

Ha valaki a témakört lezáró beszámoló, nagydolgozat  írásakor igazoltan hiányzik, a munkacsoport által meghatározott tanórán kívüli időpontban pótolja azt. A pótlásról csak orvosi igazolással lehet távol maradni.