CÉLOK

A mindenki számára elérhető és alkalmazható természettudományos műveltség építése. Ez egyrészt a tudományos ismeretek, másrészt a mindennapi életben is alkalmazható tudományos gondolkodásmód elsajátítását jelenti.  A jelenségek megfigyelésére és értelmezésére a mindennapi életben is szükségünk van, így a természettudományos műveltség a gyakorlatban állandóan hasznosul. Ennek elemei a következők lehetnek: megfigyelés, osztályozás, mérés, adatkezelés, kommunikáció, következtetés, változók vizsgálata, modellek és elméletek kidolgozása, előfeltevések és előrejelzések megfogalmazása, ellenőrzés.  Fontos számunkra a diákok érdeklődésének felkeltése a vizsgált problémákra, valamint a tényeken alapuló, a bizonyítás és a cáfolat lehetőségét magában foglaló gondolkodásmód fejlesztése. A tartalmi tudás elsajátítását és a személyreszabott képességfejlesztést korszerű digitális oktatási környezet segíti. A tanórákon és az otthoni felkészülés során a Microsoft Office 365 virtuális osztálytermét használják a tanulók. 

TÉMAKÖRÖK

  • A tudomány működése 
  • Mozgásjelenségek
  • Energia és hő
  • Változó anyag
  • Elemek és vegyületek
  • Az élő állapot 
  • Az élet kibontakozása 
  • Az emberi test – Változások és változatok

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

Ismeretek elsajátítása: alaptények, fogalmak 

Megértés: a fontosabb elméletek, gondolatok 

Alkalmazás: az új és a hétköznapi jelenségek magyarázata, problémák megoldása 

Gyakorlati kivitelezés: kísérletek, mérések, megfigyelések stb.

Célunk, hogy minden tanuló aktívan vegyen részt a tanórákon.

A tanév során a diákok egyénileg és csoportmunkában dolgoznak, tanórai és otthoni feladatokat oldanak meg, projektmunkát, kiselőadást, házi dolgozatot készítenek. A tanulás során a szaktanár döntése alapján digitális eszközöket használnak, virtuális osztályteremben dolgoznak. 

ÉRTÉKELÉS

A munkacsoport értékelési rendszere a folyamatos munkára, illetve a szaktárgyi tudásra épít, de emellett értékeli az otthoni teljesítményt is.