CÉLOK
A testkultúra órák egyik legfőbb sajátossága az a sokszínűség, mellyel egyrészt azt szeretnénk elérni, hogy felnőtt korodra találj magadnak olyan sportmozgásokat, melyeket önként beépítesz mindennapi életedbe, azok összes előnyös hatásával. Másrészt e sokféle mozgásingerrel sokoldalú, magasan szervezett rendszerszintű alkalmazkodást szeretnénk elérni. Ezért a Poliban a legkülönfélébb sportmozgások alapjait tanítjuk meg neked.
TÉMAKÖRÖK
I. félév: Képességfejlesztés, szintre hozás:
Mindazon koordinációs, illetve kondicionális képességek megfelelő színtű birtoklása, amelyek a későbbiekben tanulandó testgyakorlati formák elsajátítását lehetővé teszik.
· Futó állóképesség-, futógyorsaság-, ugróerő fejlesztése
· Támaszgyakorlatok, függésgyakorlatok
· Dobások
· Egyensúly és koordinációs gyakorlatok (talajon és szereken)
· Labdás képességfejlesztés
· A mozgásritmus, a mozgásütem és a mozgásérzék fejlesztése
· Térérzék fejlesztése
· Testnevelési és népi játékok
II. félév: atlétika, szertorna, kosárlabda, labdarúgás
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A testkultúra órák összes testgyakorlata, csupán eszköze, és nem célja annak a folyamatnak, mely során konkrét, valóságos tapasztalatokon át megéled-megtanulod, hogy ha a feladatoktól nem hátrálsz meg, azokkal saját képességeid szerint szembe nézel, akkor ez segít abban, hogy felnőtt korodban is megoldhasd az eléd kerülő problémákat.
Eszköze továbbá a minél sokrétűbb, egész személyiségedet érintő alkalmazkodási folyamatok kiváltásának
Az összes testgyakorlat eszköze a reális önismeret, a kiegyensúlyozott személyiség épülésének. Az erős személyiség pedig azokon a sikereken épül fel, melyeket saját, önkéntes erőfeszítéseid árán érsz el.
Ebben a tanítási folyamatban nem azt várjuk tőled, hogy mindegyik sportmozgásban élsportolói szinten teljesíts, vagy mindegyikért egyformán lelkesedj. Azt várjuk tőled, hogy mindent próbálj meg, akár többször is, légy aktív, sportszerű és együttműködő tagja a tanórai folyamatnak.
ÉRTÉKELÉS
Testkultúrából nincs osztályzás. Félévkor és év végén munkádról és teljesítményedről részletes szöveges értékelést, valamint egy értékelő táblázatot kapsz. Testkultúra órákon a fentiek alapján nem a teljesítményt tekintjük a fő értéknek, hanem magát a teljesítés folyamatát, határaink kitágítását, figyelmünk és (ön)fegyelmünk koncentrálását, továbbá a csapatmunkát.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. tv. 27.§ (11) pontja alapján heti 5 testkultúraóra kötelező a diákoknak.