Poli




A természettudományos nevelés-oktatás megújítása

A Politechnikum természetismeret munkacsoportja 2002-2003 között az Országos Közoktatási Intézettel együttműködve részt vett egy több éves fejlesztési projektben. Ennek célja az integrált természettudományos pedagógiai rendszer fejlesztése volt. A munka során tantervet és tananyagot készítettünk a 7-8. évfolyamok számára, három tanulmányban (Hatékony tanulási környezet, Mátrix, A tantárgy tanítása) foglaltuk össze a korszerű pedagógiai elveket és módszereket, illetve egy fejlesztő feladatokat tartalmazó segédkönyvet is összeállítottunk. A munkát az OKI honlapon mutattuk be, ezek az anyagok azóta is gyakran keresettek, hivatkozottak. Olyan pedagógiai fogalmak, mint pl. konstruktív tanuláselmélet, probléma alapú tanulás, kereszttantervi kompetenciák és fejlesztésük, projekt alapú tanulás, számítógéppel segített tanulás stb. fejlődnek ki a tanulmányokban. Ezek ma is hasznosak lehetnek a kompetencia alapú oktatásra, vagy a természettudományos műveltségre alapozott tanításra való áttérésben.


A fejlesztési eredmények itt olvashatók

Vagy itt:

Nem tantárgyfüggő kompetenciák:

fejlesztési környezete:

ccc_fejlkörny

értelmezése, fejlesztési feladatai:

ccc_leírfejl

Az integrált természettudományos tantárgy:

tanulási környezete:

Tanulási_2

Tartalma, módszerei:

Mátrix_2

Tanítása:

Tanítás_2

Kapcsos Könyv, segédkönyv a 7-8. évfolyamok számára:

Kapcsos Könyv

Feladatgyűjtemény:

Feladat2005v


Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár