A természettudományos nevelés-oktatás megújítása
A Politechnikum természetismeret munkacsoportja 2002-2003 között az Országos Közoktatási Intézettel együttműködve részt vett egy több éves fejlesztési projektben. Ennek célja az integrált természettudományos pedagógiai rendszer fejlesztése volt. A munka során tantervet és tananyagot készítettünk a 7-8. évfolyamok számára, három tanulmányban (Hatékony tanulási környezet, Mátrix, A tantárgy tanítása) foglaltuk össze a korszerű pedagógiai elveket és módszereket, illetve egy fejlesztő feladatokat tartalmazó segédkönyvet is összeállítottunk. A munkát az OKI honlapon mutattuk be, ezek az anyagok azóta is gyakran keresettek, hivatkozottak. Olyan pedagógiai fogalmak, mint pl. konstruktív tanuláselmélet, probléma alapú tanulás, kereszttantervi kompetenciák és fejlesztésük, projekt alapú tanulás, számítógéppel segített tanulás stb. fejlődnek ki a tanulmányokban. Ezek ma is hasznosak lehetnek a kompetencia alapú oktatásra, vagy a természettudományos műveltségre alapozott tanításra való áttérésben.
A fejlesztési eredmények itt olvashatók
Vagy itt:
Nem tantárgyfüggő kompetenciák:
fejlesztési környezete:
értelmezése, fejlesztési feladatai:
Az integrált természettudományos tantárgy:
tanulási környezete:
Tartalma, módszerei:
Tanítása:
Kapcsos Könyv, segédkönyv a 7-8. évfolyamok számára:
Feladatgyűjtemény: