Az Iskolatanács 2010. április 27-i ülése
EMLÉKEZTETŐ
az Iskolatanács 2010. április 27-i üléséről
Jelen voltak:
Osztály |
Diákok |
Szülők |
L-ME |
Janicsek Csaba |
Horváth Anna |
NOVA |
Varga Ádám |
Alexovics Heléna |
HaRibó |
– |
– |
MannA |
Hahn Zsófia |
Dede Katalin |
Fibonacci |
– |
Philipp Tibor |
Hoppá |
– |
– |
ZOÉ |
– |
– |
CLASS |
– |
– |
NEON |
– |
Halmos Júlia |
Poligon |
– |
– |
ADSL |
– |
– |
Színe-JáVa |
– |
Farkas Éva |
TiBor |
Molnár Péter Miklós |
Bartokné S. Tóth Krisztina |
GamMa |
– |
– |
Non-stop |
– |
– |
ALL-GO |
Roder András |
– |
euFóriA |
– |
– |
PoliFoM |
– |
|
PoliFITtech |
– |
|
WeKing |
– |
|
Tanerők |
Fekete Ádám, Jakab Judit, Szász Kata |
|
Vendégek |
Nádasdi Zsuzsa (tanerő), Bakonyi József (ZOÉ), Lukács Laura és Máthé Zsófia (MannA) |
Napirend:
1. Az év végi hagyományos díjakról, illetve a Soroló működéséről
2. A politechnikumi tehetséggondozásról
3. Egyebek
Az IT 17 órakor a megjelent – összesen 21 szavazati joggal rendelkező – taggal nem volt határozatképes, ezért az elnök feloszlatta az ülést, majd 1730-ra újra összehívta. Ekkor már a jelenlévők alkották a 100%-os határozatképességet.
1. A Sorolóról – a 2009/10-es tanév második félévében induló összetett pontversenyről – és a vele összefüggő év végi díjazásról beszélgettünk. Különböző vélemények, kérdések hangzottak el a rendszer bizonytalan részleteivel, a nem eléggé naprakész működtetésével kapcsolatban:
- Nem lehet tudni, hogy a szakköri munkáért mennyi pont jár. Alkalmanként, havonta, félévenként vagy az egész tanévre jár a két pont?
- Bizonyos tevékenységekért már bekerültek a pontok, másokért még nem. Így nem tájékoztat megfelelően a pontverseny állása.
- A tanulmányi eredmények túlságosan nagy súllyal szerepelnek.
- Mivel csak félévkor indult a verseny, nem igazságos az egész éves tanulmányi teljesítményt figyelembe venni.
- Csak az utolsó pillanatban derülhet ki a versenyállás, amikor az év végén lezárt AROMÓból bekerülnek a javításokért, rontásokért, igazolatlan mulasztásokért járó plusz és mínusz pontok.
- A sport pontverseny a Sorolótól független önálló verseny maradt, csak az első 6 helyezett kap pontot a Sorolóban, ugye?
- A tanév elején induló ügyeleti verseny feltételei a győztes osztálynak járó jutalommal együtt félévkor nem módosulhatnak, az ügyelet nem olvadhat be a Soroló jutalmazási rendszerébe. (Ez ügyben szavaztunk is: az a határozat született, hogy az idei tanévben külön díjazású verseny maradjon az ügyelet, ahogy a Poli-szülinapi vetélkedő is az volt. [18 igen, 3 tartózkodás])
- Tisztázatlan a sorsa az Évfolyam diákja-díjaknak. Egy korábbi IT-emlékeztető szerint az Évfolyamok diákja a Soroló pontrendszerében évfolyamonként a legtöbb pontot összegyűjtő tanuló lesz. Ugyanakkor a versenykiírásban öt értékes jutalom szerepel az első öt helyezettnek. Vajon az iskolai költségvetés megenged ennyi díjat?
Ezek után áttekintettük az IT hatáskörében maradt díjakat. Továbbra is bármely iskolapolgár jelölhet (indoklással) és az IT dönt a következő elismerésekről: ki lesz az Év szülője, ki kapja a Politzer-, Post-Politechnikum-, Fülig Jimmy-díjat, és kik alkotják az Év csoportját.
Május 14. péntekig lehet jelölni ezekre a díjakra, és a következő IT-ülésen, május 25-én döntünk az indoklással megerősített jelöltek listája alapján a nyertesekről.
A májusi találkozónkra meghívjuk a Tanulás mint érték bizottság tagjait, akik annak idején a Sorolót kitalálták, hogy a több hónapos működés során megfogalmazódott problémákra adjanak választ.
2. Nádasdi Zsuzsa tájékoztatta az IT-t a Tegyünk együtt a tehetségért című TÁMOP 3.4.3.-08/01 pályázaton elnyert 11.800.000 forint felhasználásának részleteiről.
A tehetség speciális mentális adottságok, általános értelmi adottság, kreativitás és motivációs adottságok együttes meglétén alapul, amelyek a genetikai és a környezeti adottságok függvényében alakulnak ki. A kivételes tehetségnek belülről jövő, de külső feltételei vannak: család, iskola, kortárscsoportok és a társadalmi környezet.
A tehetséggondozás különböző módszerekkel történhet. A TÁMOP-pályázat a különböző adottságú, képességű gyerekek együtt oktatását támogatja.
A projektidőszak 2010 márciusától 2011 júniusáig tart.
A projektben a következő egyéni fejlesztési programok szerepelnek: néző-képző, Másik Színház, író-olvasó önképzőkör, képzőművészeti alkotókör, kompetenciafejlesztő foglalkozás alulteljesítő tehetségeknek, matematikai önképzőkör, földrajz-természetjáró szakkör. A szakkör résztvevői szeptemberben egy bemeneti mérésen vesznek részt, és az év végén kerül sor a kimeneti mérésre.
Az iskola és a szülők közti kapcsolat fejlesztése érdekében Varga Anna a fejlesztésben részt vevő diákok szüleinek tart majd tanácsadást.
A pályázat öt tanár részére fedezi egy 30 órás tehetséggondozó továbbképzés kiadásait, továbbá szorgalmazza az ún. Tehetségpontokkal való kapcsolatot és a Tehetségnap megszervezését, amely egy olyan szakmai fórum, ahol működő programokat, módszereket lehet bemutatni szülőknek, más iskolák képviselőinek.
A diák tutoriális rendszer és más önkéntes munkák is részét alkotják a projektnek, ahogy az iskolai és az iskolák közötti versenyek, képesség-kibontakoztató programok is.
Szülői kérdésekre a következő válaszokat adta Zsuzsa:
- A Politechnikumba elég tehetséges gyerek jár, de nem mindegyikük motiváltsága megfelelő, ezért ezt is fejleszteni kell.
- A nyertes pályázat célja, hogy a Politechnikum is Tehetségponttá váljon. Ez a státusz hosszú távra szól, nem csak a projekt idejére.
- A tehetséggondozó szakkörök 5-10 fővel működhetnek, különböző korosztályú diákokból szerveződhetnek.
- Az érdeklődők a pályázatokról az oktatasert.hu weboldalon tájékozódhatnak.
- A 30 órás akkreditált tanárképzések különböző képességű gyerekek együtt oktatásához ad módszertani segítséget. Ezeket a módszereket nyilván nemcsak a szakkörökön, hanem a tanórákon is alkalmazhatják a tanárok. A Géniusz Alapítvány pedig 10 órás továbbképzést ajánlott föl.
- A bemeneti és kimeneti mérések részben standardokra építve kreativitást mérnek (amit csak pszichológus végezhet), részben a szaktanárok által összeállított képességtesztek.
3. Egyebek:
- Nagy gondot jelent esténként és különösen hétvégenként bejutni a zárt termekben található szekrényekhez. Jó lenne megnyugtató módon orvosolni ezt a „kulcskérdést”.
- Az IT-ülések programja, előterjesztései korábban jussanak el a tagokhoz, amennyiben ez lehetséges, hogy legyen mód felkészülni, illetve kikérni a képviseltek véleményét!
- Szóba került egy régi hagyomány, a diákok által alapított és a tanároknak odaítélt díjak kérdése. Tavaly ez a kedves szokás elmaradt, de idén talán lesz, aki kézbe veszi a tanári elismerések ügyét.
Legközelebb május 25-én, a Pünkösdöt követő kedden találkozunk a könyvtárban.
2010. április 29.
Jakab Judit, jegyző