Az Iskolatanács 2010. október 26-i ülése
Emlékeztető
az Iskolatanács 2010. október 26-i üléséről
Jelen voltak:
osztály |
diák |
szülő |
JOKER |
– |
Pataki Dániel |
L-ME |
Szabad Zsuzsanna |
Horváth Anna |
NOVA |
Ruzsa Rania |
– |
Déjà vu |
Takács Márton |
Kocsis Anikó |
HaRibó |
Dáva Liza |
Szántó Katalin |
MannA |
Hahn Zsófia |
Dede Katalin |
Fibonacci |
Hasznos Bertalan |
Philipp Tibor |
Hoppá |
Máthé Lőrinc |
– |
ZOÉ |
Ficsor Márton |
Bakonyi József |
CLASS |
– |
– |
NEON |
Trafikant András |
Halmos Júlia |
Poligon |
– |
– |
ADSL |
Pivarnyik Balázs |
Holly Tünde |
Színe-JáVa |
Vándor Zsófia |
Farkas Éva |
TiBor |
Molnár Péter M. |
Bartokné S. Tóth Krisztina |
GamMa |
Szabó Melinda |
Zsibrita Ildikó |
Non-stop |
Pintér Kristóf |
Kása Éva |
Pokoli 13 |
– |
|
Polinézia |
– |
|
PoliFoM |
– |
|
Tanerők |
Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata |
|
Vendégek |
Máthé Zsófia (MannA), Grőger Dia (iskolamenedzser) |
Napirend:
- Az IT-tagok bemutatkozása
- Tájékoztatás az IT szavazási szabályairól
- Az új pedagógiai vezető bemutatkozása, programjának ismertetése
Az októberi Poligráfban (https://poli.hu/wp/wp-content/uploads/2010/10/20graf2.pdf) már megjelent „ars poetica” rövid összefoglalását, kiegészítését adta Lulu. Hangsúlyozta, hogy koncepciójának meghatározó eleme a Politechnikum alapértékeinek megőrzése. Ugyanakkor az iskolának reagálnia kell a külső környezet elvárásaira, változásaira. Kitért azokra a változtatásokra, amelyek a hét és öt évfolyamos felvételiket megelőzi. Hangsúlyozta a pályázatok jelentőségét szakmai és financiális szempontból – megemlítve a folyamatban levő pályázatokat:
a) „Iskolai tehetséggondozás – Tegyünk együtt a tehetségért!” TÁMOP-3.4.3-08/1-2009-0033 (https://poli.hu/wp/category/tehetseg_gondozas/)
b) „Audiovizuális emlékgyűjtés – Keresd a szemtanúkat!” TÁMOP-3.2.9/B-08/1-2010-0002 (https://poli.hu/wp/category/aud_viz_emlekgy/)
c) drogprevenciós program
d) színházpedagógiai projekt - A külső környezet változása, elvárások és tervek
Luluhoz kapcsolódva Hartmann Ibolya röviden beszélt a 2010 őszén nyilvánosságra került közoktatásbéli változások irányáról, amit a normatív pedagógia és a kerettantervek határoznak meg. Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár programjában az érettségi és a felvételi rendszerének megváltoztatása mellett nagy hangsúlyt kap az egyszerűbb, olcsóbb, kevesebb választást kínáló közoktatás, amely a tantárgyanként elfogadott tankönyvek számát háromban maximálja, a szöveges értékelés kötelezettségét megszünteti, a készség- és képességfejlesztés hangsúlyozása helyett a tudásközpontú tanítást hirdeti.
Az még nem tudható, hogy a hatosztályos középiskolának megmarad-e a létjogosultsága, mindenesetre egyelőre a iskolánknak az a célja, hogy megőrizze az osztályok számát és létszámát. Ehhez persze egy sikeres felvételi kampány szükséges, no és a Politechnikum ismertségének növelése.
A közös brainstorming során a következő ötletek fogalmazódtak meg:
– a honlap optimalizálásával el lehet érni, hogy a keresők könnyebben megtalálják a Politechnikumot;
– több országos, városi versenyen, pályázaton kell részt vennünk;
– tanulmányi, műveltségi, művészeti versenyeket kellene rendeznünk más budapesti általános és középiskolásoknak;
– a Politechnikumban születő színvonalas (filmes, színházi stb.) produkciókat szélesebb nyilvánosság elé lehetne vinni;
– a honlapon központi helyre kellene tenni a „büszkeségeink” rovatot, azaz dicsekednünk kellene sikeres, eredményes diákjainkkal;
– erősíteni kell az on-line stratégiánkat;
– meg kellene határozni, miben jó és miben más a Politechnikum a diákok és a szülők szerint, és ennek a felmérésnek az eredményét kellene felhasználni az iskola reklámozásakor;
– a honlap fejlesztésében diákok ötleteit is figyelembe kellene venni;
– a honlap átalakításakor irányelv lehetne, hogy kinek szól; más oldalak nyílhatnának az idegeneknek, és megint mások az iskolapolgároknak;
– a nagy eseményeinkre (Tornaházi party, TMT stb.) meg kellene hívni általános iskolai tanárokat, osztályfőnököket, hogy ők – személyesen megtapasztalva a Politechnikum értékeit – hitelesen tájékoztathassák tanítványaikat;
– a honlap nyitó oldalára kívánkozik „a Politechnikum olyan, mint egy iskola, csak jobb” mondat, ahogy a tavalyi „Miért szeretem az iskolám” pályázatra készített egyperces filmek is;
– a felvételi tájékoztatóban helyet kellene kapniuk olyan specialitásoknak is, mint hogy nálunk a szóbeli beszélgetéseken diákok is véleményt mondhatnak a jelentkezőkről, vagy hogy a tanulmányi időszak első és utolsó évében az osztályfőnökök minden egyes családdal külön-külön is elbeszélgetnek az érintett diák érdeklődéséről, elvárásairól, nehézségeiről, terveiről stb.;
– „utánpótlásbázis”-iskolákat kellene felkutatni a kerületben, a városban és az agglomerációban, ahova néhány politechnikumos diák és/vagy tanár elmehetne tájékoztatót tartani, toborozni (akár saját filmekkel). - Az iskola-menedzser beszámolója
Grőger Dia a szülők és a Politechnikum együttműködési lehetőségeiről beszélt. Először kiemelte a közös pontokat:
– A képviselt/oktatott értékek közösek
– Azonos értékrend
– Közös cél: talpraesett, széles látókörű, helyét megálló diák
– „Egyedül nem megy”
– Közös munka a közös célért
Utána a nehézségekre tért át. Utalt a demográfiai helyzetre, a szélesedő iskolaválasztékra, a versenyhelyzet élesedésére, majd az elmúlt húsz év hagyományát érintette. A következőkben a lehetséges együttműködés formáit sorolta föl. Kitért az iskolaválasztási segítségnyújtás lehetőségére a vállalatoknál, a szakképzési hozzájárulás és az alapítványi támogatás részleteire, kiemelten foglalkozott a „Mecaenas” ösztöndíjprogrammal és a Szolidaritási alappal, majd a társadalmi szerepvállalással összefüggő projektek megvalósítását hozta szóba, végezetül a terembérlet és a kurzusok, tanfolyamok, felnőttoktatás megemlítésével zárta bemutatkozását. - Az iskola 2010/11-es tanévre vonatkozó nagy pályázatai:
a) Az „Audiovizuális emlékgyűjtés – Keresd a szemtanúkat!” pályázatot Szász Kata ismertette röviden. Az élő emlékezet megörökítésére közel negyven diák és hat vezető tanár három csoportban 75, filmben rögzített interjút rögzít Magyarország történelmének egyszerű szemtanúival. Az elkészülő anyagok egy nemzeti archívumba kerülnek, és akár tananyaggá, későbbi tanórák, témahetek programjává is válhatnak – segítve a XX. századi hazai történelem tanítását. A vizsgálódás tárgya az 1939 és 1990 közötti időszak. Ehhez keresnek szemtanúkat, akik mesélnének élményeikről, melyeket ezekben a változásokkal terhes időkben éltek át. (https://poli.hu/wp/2010/09/11/tajekoztato-level-szuloknek/)
b) A tehetséggondozó pályázat jelenlegi állásáról Hartmann Ibolya mondott néhány mondatot.
A szeptemberben meghirdetett délutáni tehetségfejlesztő és tehetséggondozó foglalkozások beindultak (https://poli.hu/wp/wp-content/uploads/2010/09/20graf1m.pdf). Ezek a szakkörök lehetőséget kínálnak az egyéni fejlődésre a matematika, a művészetek, az angol nyelv, a természettudományok és az informatika területén, ugyanakkor szerep jut a képességfejlesztésnek, a tanulástechnikák elsajátításának és az élményszerzésnek. További cél az, hogy még a pályaválasztás és a fakultálás előtt megmutatkozzék, kinek mihez van tehetsége, érzéke. A kiváló kvalitásokkal rendelkezőket a programvezetők segítik eljutni az ún. tehetségpontokhoz, vagy akár versenyekre is benevezik őket.
Bakonyi József felajánlotta szakmai segítségét a természetismeret és földrajz terén. - Mivel már 7 órára járt az idő, az utolsó napirendi pontot elhalasztottuk a következő ülésre.
Legközelebb december 7-én fél ötkor találkozunk. Akkor is a tanárok adják az ülés levezető elnökét és jegyzőkönyv-vezetőjét.
Előre tudható témáink:
- az elmúlt tanévben vagy korábban megkezdett programok állapota: tutorális rendszer, Kapcsolda, külső kapcsolatok;
- a tavaly próbajáraton beinduló, az IT által többször véleményezett, a nyári szünetben helyenként finomított Soroló (https://poli.hu/wp/2010/02/03/sorolo/) legitimálása;
- az Iskolabíróság titkárának beszámolója.
2010. október 27.
Jakab Judit, jegyző
2 hozzászólás
Andris
2010. október 30. 11:17
Lehet hogy csak elsiklottam felette, de nem láttam sehol hogy legalább szó lett volna erről a régi diák beengedős mizériáról, pláne nem hogy változtattak is rajta.
Most akkor ez tényleg így marad, vagy csak nem jutott már idő ilyesmire?
Jakab Judit
2010. november 1. 18:22
Kedves Andris,
nem tudom, milyen mizériát említesz. Én ott voltam az IT-n, de a napirendi pontok között nem szerepelt semmi, ami a régi diákokat érintené.
Üdv,
JJ