Az Iskolatanács 2011. február 22-i ülése
Emlékeztető
az Iskolatanács 2011. február 22-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
JOKER |
Füstös Viktor |
– |
L-ME |
– |
Horváth Anna |
NOVA |
Ruzsa Rania |
– |
Déjà vu |
Takács Márton |
Kocsis Anikó |
HaRibó |
– |
Szántó Katalin |
MannA |
Hahn Zsófia |
Dede Katalin |
Fibonacci |
– |
Philipp Tibor |
Hoppá |
– |
– |
ZOÉ |
– |
Kisberk Mária |
CLASS |
Sebők Luca |
– |
NEON |
Trafikant András |
Halmos Júlia |
Poligon |
– |
– |
ADSL |
– |
Holly Tünde |
Színe-JáVa |
– |
Farkas Éva |
TiBor |
|
Bartokné S. Tóth Krisztina |
GamMa |
– |
– |
Non-stop |
– |
– |
Pokoli 13 |
– |
|
Polinézia |
– |
|
PoliFoM |
– |
|
Tanerők |
Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata |
|
Vendégek |
Lukács Laura (MannA), Visnyei Kata (CLASS) |
Napirend:
1. Az Iskolatanács hatáskörének ügye, kérdése, problémája.
2. A féléves tanulmányi eredmények és hiányzások értékelése.
3. Az iskola beiskolázási helyzete, a kampány eredményessége.
Philipp Tibor összefoglalta az előző ülés óta folyó szűk körű levelezést, mely az IT-tagok íméllistáján bonyolódott. Azt szorgalmazta, hogy a januári ülésen napirendként szereplő dohányzási ügyet minősítse a testület nem pedagógiai kérdésnek, ezzel vonja saját hatáskörébe, majd döntsön róla.
Tibor hangsúlyozta, hogy nagymértékű érdektelenséget tapasztal az iskolai közéleti kérdések iránt az IT-tagok, az iskolapolgárok és a honlapolvasók körében egyaránt. Szerinte: noha az IT a Politechnikum legmagasabb szintű döntéshozó szerve, mégsem él az SZMSZ-ből fakadó jogaival és lehetőségeivel, és hovatovább gittegylethez hasonló. Ezért erősen javítandó a munkája.
A hozzászólók egyike javasolta, hogy a dohányzási ügyet ne bolygassuk, amíg az új szabályozás próbaidőszaka tart, és nem ismerjük a tapasztalatokat. Akkor térjünk rá vissza, ha már lehet következtetéseket levonni.
A továbbiakban az IT ténykedéséről, jogairól, teendőiről mondta el több tag a véleményét:
- Az Iskolatanács konzultatív szerepe a fontos;
- Az Iskolatanács az iskola legfőbb döntéshozó szerve – nem szakmai, nem pedagógiai kérdések esetében, az a kitétel pedig, hogy az IT maga dönt arról, mely kérdések ezek, a legnagyobb szabadságot jelentheti,
- Az IT dolga a folyamatos számonkérés, az ellenőrzés. A mértékletesség szem előtt tartásával kell hogy felügyelje a Politechnikumban végbemenő tevékenységeket, változtatásokat, döntéseket, illetve követnie kell a határozatok végrehajtását.
- Az IT feladata a jobbítás. Őrködnie kell azon, hogy a Politechnikum működése az iskolapolgárok boldogságát szolgálja-e.
- Az Iskolatanács dolga az, hogy legyen. Mivel egy demokratikus intézmény, ezért működésében alapvetően nem hatékony. Nehéz a feladatkörét formalizálni, a napirendjét programozni, hiszen „ars poeticája” az előre nem tudható problémák kezelése, a kreatív kérdésfelvetés. Mégis minden tag − de különösen az újak − érdeke az, hogy a testület működése valamelyest formalizált, áttekinthető és célirányos legyen.
- Az IT akkor működhet eredményesen, ha a napirendi ügyeket végiggondolja, körültekintően megtárgyalja, majd lezárja.
- Az Iskolatanács a Politechnikumban monitoring funkcióval bír.
2. Az IT-titkár röviden tájékoztatott a féléves eredményekről. Megállapította, hogy a „Tanulás mint érték” kampány eredményes volt, javultak a tanulmányi eredmények és csökkentek az igazolatlan mulasztások a tavalyihoz képest. (A kimutatásokat Ibolya elküldi a levelezőlistára.)
3. A beiskolázással kapcsolatos kampány nagy erőket mozgatott meg, számos területen megjelent (nyílt órák, honlap, médiaszereplések, reklámok, bonrendszer stb.), és a hetedikbe jelentkező tanulók száma a határidőre meghaladta, a kilencedik osztályba megközelítette a tavalyit.
A következő ülés időpontja: 2011. április 5., 16:30
Témák:
- Az iskolai késések (az okok feltárása; ötletroham a késések elleni küzdelemmel kapcsolatban)
- Az új dohányzási szabályozás tapasztalatai
- A szakköri munkák értékelése (a március 10-i tehetség-nap tapasztalatai)
- A Soroló változtatását kidolgozó munkabizottság előterjesztésének megvitatása, döntés
- Tájékoztatás a tutoriális rendszer működéséről
- Az elmaradt „házi feladat” megbeszélése (a diákönkormányzat létjogosultságát alátámasztó tevékenységi körök összegyűjtése)
Ibolya ígéretet tett rá, hogy a márciusi ülésre eltérő színű névkártyákat készít a szülő, diák és tanár IT-tagoknak.
Következő összejövetelen a szülők töltik be a levezető elnöki szerepkört.
2011. február 27.
Jakab Judit, jegyző
1 hozzászólás:
Ruzsa Ágota
2011. február 27. 19:30
Reflexióim a jegyzőkönyben leírtakra, mivel nem voltam jelen. ” IT dolga a folyamatos számonkérés, az ellenőrzés.—EZ ENGEM KICSIT RIASZT ÉS BIZONYTALANSÁGGAL TÖLT EL..NAGYON RENDŐRSZAGÚ, AHOGY ITT MEGFOGALMAZÁSRA KERÜLT……..Az IT feladata a jobbítás. EZ NAGYON ÖSZTÖNÖZ ÉS SZÁMOS, KERATIV ÉS FONTOS, LÉNYEGI IRÁNYBA INDITJA EL A GONDOLATAIMAT…DE AMI UTÁNA JÖN, AZ SEMMIKÉPP NEM KAPCSOLÓDIK HOZZÁ…AZAZ NAGYON SZERETNÉM, HA ELMÉLYÜLTEN ÁTBESZÉLNÉNK AZT, HOGY MOST AZ ELMÚLT 20 ÉV UTÁN, EZT MIBEN LÁTJUK ÉS MILYEN KÖZÖS MEGÉRTÉS ALAKULHAT KI BENNÜNK..AZ ISKOLAPOLGÁROK BOLDOGSÁGA FOGALMAT ILLETŐEN…. Őrködnie kell azon, hogy a Politechnikum működése az iskolapolgárok boldogságát szolgálja-e………………. Az Iskolatanács dolga az, hogy legyen. —EZ ÉRDEKES MEGÁLLAPÍTÁS…DE A KÖVETKEZŐ MÉG INKÁBB …Mivel egy demokratikus intézmény, ezért működésében alapvetően nem hatékony. —ATYAISTEN! UGYE EZT NEM GONDOLJUK KOMOLYAN???? Nehéz a feladatkörét formalizálni, a napirendjét programozni, hiszen „ars poeticája” az előre nem tudható problémák kezelése, a kreatív kérdésfelvetés ÉS A JÖVŐBENÉZÉS….Mégis minden tag − de különösen az újak …ÉN IS ÚJ VAGYOK, DE SEMMIKÉPP NEM IGY GONDOLOM, SŐT…− érdeke az, hogy a testület működése valamelyest formalizált, áttekinthető és célirányos legyen……………Az IT akkor működhet eredményesen, ha a napirendi ügyeket végiggondolja, körültekintően megtárgyalja, majd lezárja. AZ IT AKKOR MŰKÖDHET EREDMÉNYESEN—HA A SZÜLŐ-TANÁR-DIÁK HÁRMAS SZERVESÜL GONDOLKODÁSÁBAN, KOMMUNIKÁCIÓS STÍLUSÁBAN, HA MÉLYSÉGESEN EGYMÁSRA FIGYELVE OLYAN KÉRDÉSEKET (IS ) FELVET ÉS MEGBESZÉL ( NEM MEGTÁRGYAL—AZAZ TÁRGYIASÍT, HANEM SZUBJEKTUMOKAT..A SZEMÉLYESET IS BEEMELI ), AMELY FONTOS ÉS LÉNYEGES, AMIRŐL ÉRDEMES BESZÉLNÜNK, ÉS AMI AZ ÉRINTETTEKET “LÁZBA” HOZZA ÉS KREATÍV EGYÜTTGONDOLKODÁSRA ÖSZTÖNZI “