Az Iskolatanács 2011. június 7-i ülése
Emlékeztető
az Iskolatanács 2011. június 7-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
JOKER |
Füstös Viktor |
– |
L-ME |
– |
Horváth Anna |
NOVA |
Ruzsa Rania |
Ruzsa Ágota |
Déjà vu |
Takács Márton |
Kocsis Anikó |
HaRibó |
– |
Szántó Katalin |
MannA |
Hahn Zsófia |
– |
Fibonacci |
Hasznos Bertalan |
Philipp Tibor |
Hoppá |
– |
– |
ZOÉ |
– |
– |
CLASS |
– |
Macudzinski Gabriella |
NEON |
Trafikant András |
Halmos Júlia |
Poligon |
– |
– |
ADSL |
Pivarnyik Balázs |
Holly Tünde |
Színe-JáVa |
– |
Farkas Éva |
TiBor |
Molnár Péter Miklós |
Bartokné S. Tóth Krisztina |
GamMa |
– |
– |
Non-stop |
– |
– |
Pokoli 13 |
– |
|
Polinézia |
– |
|
PoliFoM |
– |
|
Tanerők |
Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit |
|
Vendégek |
Czibor Erzsébet, Dávid Ferenc |
Napirend:
1. a díjak
2. a mellékelt beadvány
3. Hartmann Ibolya éves összegzése.
Napirend előtt Dávid Ferenc, a Kék Pont Alapítvány képviselője, a prevenciós munkacsoport vezetője összegezte a Politechnikum és az alapítvány elmúlt tanévi együttműködését a legutóbbi IT-ülés napirendi pontjához kapcsolódva. Hangsúlyozta, hogy a Kék Pont programjainak nem kedveznek az intézményi keretek. A ténykedésüket meghatározó önkéntesség nehezíti munkájukat, ugyanakkor az önszántukból csatlakozók részvétele a projektekben sokkal elmélyültebb, mint amilyen az adminisztratív úton bekerülőké lenne.
Az év során a projektek elhaltak részben a kevés jelentkező, részben a lemorzsolódás miatt. A jelentkezési procedúra sem volt zökkenőmentes, a Facebook-csoport sem vált be.
Az elmúlt hónapok értéke: a kooperáció igényének kialakulása. A jövőben terveznek egészségnapot, amihez érkezett is azonnali felajánlás Kocsis Anikó, fülakupunktúrás addiktológus természetgyógyász részéről. Általános tájékoztatás volt ebben a tanévben, és lesz is, de az iskolai prevenciós foglalkozások – a szakember megítélése szerint – alkalmatlanok a cél megvalósítására. Az EgészségIskola projekt csak akkor lehet működőképes, ha elég önként vállalkozó társul hozzá. A folytatás alulról jövő kezdeményezésként képzelhető el. Tehát a kommunikáció és a szervezés újragondolására van szükség.
1. A jelölések alapján az IT titkos szavazással döntött a jutalmazandók személyéről. Az eredmények az évzárón válnak nyilvánossá.
2. Az alábbi beadvány érkezett az IT-hez “Módosító indítvány a Sorolóhoz az osztályok pontozásával kapcsolatban” címmel:
Tisztelt IT!
Ez évben is többször áttekintettük a Sorolót (mi, akik terveztük/szerveztük a versenyt és adjuk/vezetjük a pontokat) mint még friss rendszert, amit csak működésében, a gyakorlatban lehet ellenőrizni, arányosítani, javítani, módosítani. A Soroló egyre inkább bekerül a köztudatba, egyre több diák és osztály jelentkezik a pontokért.
A pontrendszer ötlete a tanárok egy csoportjában merült föl. Olyan kezdeményezésként indult, amely a tanulást mint értéket újra az iskola elfogadott értékévé segíthet emelni. Úgy látjuk, a pontarányok nagy vonalakban vállalható értékrendet tükröznek (tanulmányi eredmény, önképzés, sport, közösségi munka stb.). Mi kicsit finomítanánk rajta: a tanulmányi eredményen túl lényeges szempont lenne az osztályok munkamorálja, a tanítási órák hangulata, a diákok munkára foghatósága, motiváltsága, egyszóval az osztályok munkafegyelme.
Ezt nem tükrözik a Soroló tanulmányi eredményekért kapható pontjai, ezért indítványozzuk, hogy ez az aspektus is érvényesüljön. Javaslatunk szerint az egyes osztályokat tanítók havonta pontoznák egy-egy hónap munkafegyelmét. Havonta 0-10 pontot kaphatnának az osztályok. Ez maximum 100 pont tanévente. (A vegyes csoportokat nem pontoznánk. Esetleg a vegyes csoportokban a rendbontó diákok osztálya kaphatna mínuszpontot; de lehet, hogy ez bonyolulttá teszi a rendszert, legalábbis a bevezetését.) A szavazást neten meg tudnánk oldani. (A jelenlegi arányokat tekintve ez a 100 pont – már amennyiben az illető osztály megkapná – az első helyezett osztály pontjainak negyede volna, a középmezőnyhöz tartozó osztályok pontjainak harmada-fele.)
Kérjük, hogy javaslatunkat még az idei tanévben vizsgáljátok meg, hogy esetleges elfogadásakor a jövő tanévben a Soroló már a módosult feltételekkel indulhasson.
Budapest, 2011-05-24
Több tanár nevében: Varga Anna
Hosszas vita követte az indítvány ismertetését. Voltak, akik a szubjektivitás érvényesülését ellenezték a Sorolóban, míg mások éppen ennek helyességét támogatták az Évfolyam diákja szubjektív pontjainak analógiájára. Akadtak, akik azt helytelenítették, hogy a Soroló pedagógiai eszköz legyen. A javaslat adminisztratív kivitelezésének, igazságosságának nehézségei is kiderültek egyes hozzászólásokból. Végül a testület úgy döntött (10 igen, 16 nem, 0 tartózkodás), hogy nem támogatja az érvényben lévő rendszer megváltoztatását.
3. Ibolya értékelte az IT munkáját az idei tanévben (ld. Melléklet). Felidézte, mi minden került terítékre, miben született döntés, miben voltak nehézségei a testületnek. Kiemelte, hogy a tagok ellátásáról a diákvállalkozások gondoskodtak, és ezt a szokást – a tanácsadó szaktanárok megítélése alapján is – érdemes továbbvinni. Azzal zárta az összefoglalót, hogy felkérte az IT-tagokat, lobbizzanak a testület fontossága, felelőssége, tekintélye mellett a jövőbeli szülői értekezleteken, osztályidőkön. Megígérte, hogy a majdani IT-tagok tájékoztatása érdekében felkerül a honlapra egy linkgyűjtemény azokról a dokumentumokról, amelyek elérése, ismerete gyakran szükséges az Iskolatanácsban folyó munkához. Végül megköszönve mindenki együttműködését jó étvágyat kívánt a hazai ínyencségek és itókák elfogyasztásához.
2011. június 8.
Jakab Judit
Melléklet
Az éves munka összefoglalása
1. Az iskola reklámtevékenységei: a javaslatok közül számos megvalósult (honlap, szülői beszélgetések, versenyek, Facebook, Média Guru, külső hivatkozások, pl. Tehetségnap).
Ami nem valósult meg:
– Tanulmányi, műveltségi, művészeti versenyek rendezése más budapesti általános és középiskolásoknak (kivéve az Édes élet – gazdasági döntési játék);
– A Politechnikumban születő színvonalas (filmes, színházi stb.) produkcióknak szélesebb nyilvánosság biztosítása;
– A honlapon központi hely a „büszkeségeink” nak.
A honlap fejlesztése folytatódik a következő tanévben is.
2. A Soroló elfogadása – az Évfolyam diákja címmel járó 10 pont beszámításával. Májusban a Soroló az IT felügyelete alá került.
3. A második idegen nyelv – különösen a spanyol – helyzete, szerepe. (A Szakmai Bizottmány elfogadta a második idegen nyelv sávon kívüli fakultációs lehetőségét, azaz magasabb óraszámban tanulhatóságát.
4. Az tavalyi IB-beszámolót elfogadása azzal a kiegészítéssel, hogy majd ha az SZMSZ „magyarítása” megtörténik, rá szeretne tekinteni a testület a stiláris változtatásokra. (Még nem kaptuk meg a módosított változatot.)
5. A politechnikumi diákönkormányzat választmányi testületének beszámoltatása, javaslat az újraválasztására, illetve az IT diákképviselők testületének aktivizálása – folyamatban.
6. A dohányzás ügyében nagy előrelépés történt. (2012. januártól újabb változás lesz a törvényi szigorítás miatt.)
7. Az IT működésének kérdése: pontosabb jogkör-elválasztás (a magunkhoz rendelés konkrét eldöntése konkrét kérdésekben).
8. Az oktatási környezet változásával is foglalkoztunk, de egyelőre még nincs hivatalos törvényi szabályozás.
Hartmann Ibolya
3 hozzászólás
Philipp Tibor
2011. szeptember 21. 15:44
Sziasztok! Mikor lesz a 2011/12 évi első IT ülés? Okt.
4 / Lehet már tudni?
Philipp Tibor
2011. szeptember 21. 15:46
Sziasztok! Mikor lesz a 2011/12 évi első IT ülés? Okt. 4 / ?
Jakab Judit
2011. szeptember 22. 10:30
Kedves Tibor, okt. 11-én találkozunk először, amikorra már megválasztják az osztályok az idei IT-tagjaikat.
Részletekkel még fog jelentkezni Ibolya a levelezőlistán.
Üdv,
JJ