Poli




Az Iskolatanács 2011. június 7-i ülése

Emlékeztető

az Iskolatanács 2011. június 7-i üléséről

 

Jelen voltak:

Osztályok

Diákok

Szülők

JOKER

Füstös Viktor

L-ME

Horváth Anna

NOVA

Ruzsa Rania

Ruzsa Ágota

Déjà vu

Takács Márton

Kocsis Anikó

HaRibó

Szántó Katalin

MannA

Hahn Zsófia

Fibonacci

Hasznos Bertalan

Philipp Tibor

Hoppá

ZOÉ

CLASS

Macudzinski Gabriella

NEON

Trafikant András

Halmos Júlia

Poligon

ADSL

Pivarnyik Balázs

Holly Tünde

Színe-JáVa

Farkas Éva

TiBor

Molnár Péter Miklós

Bartokné S. Tóth Krisztina

GamMa

Non-stop

Pokoli 13

Polinézia

PoliFoM

Tanerők

Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit

Vendégek

Czibor Erzsébet, Dávid Ferenc

 

Napirend:

1. a díjak

2. a mellékelt beadvány

3. Hartmann Ibolya éves összegzése.

 

Napirend előtt Dávid Ferenc, a Kék Pont Alapítvány képviselője, a prevenciós munkacsoport vezetője összegezte a Politechnikum és az alapítvány elmúlt tanévi együttműködését a legutóbbi IT-ülés napirendi pontjához kapcsolódva. Hangsúlyozta, hogy a Kék Pont programjainak nem kedveznek az intézményi keretek. A ténykedésüket meghatározó önkéntesség nehezíti munkájukat, ugyanakkor az önszántukból csatlakozók részvétele a projektekben sokkal elmélyültebb, mint amilyen az adminisztratív úton bekerülőké lenne.

Az év során a projektek elhaltak részben a kevés jelentkező, részben a lemorzsolódás miatt. A jelentkezési procedúra sem volt zökkenőmentes, a Facebook-csoport sem vált be.

Az elmúlt hónapok értéke: a kooperáció igényének kialakulása. A jövőben terveznek egészségnapot, amihez érkezett is azonnali felajánlás Kocsis Anikó, fülakupunktúrás addiktológus természetgyógyász részéről. Általános tájékoztatás volt ebben a tanévben, és lesz is, de az iskolai prevenciós foglalkozások – a szakember megítélése szerint – alkalmatlanok a cél megvalósítására. Az EgészségIskola projekt csak akkor lehet működőképes, ha elég önként vállalkozó társul hozzá. A folytatás alulról jövő kezdeményezésként képzelhető el. Tehát a kommunikáció és a szervezés újragondolására van szükség.

 

1. A jelölések alapján az IT titkos szavazással döntött a jutalmazandók személyéről. Az eredmények az évzárón válnak nyilvánossá.

 

2. Az alábbi beadvány érkezett az IT-hez “Módosító indítvány a Sorolóhoz az osztályok pontozásával kapcsolatban” címmel:

 

Tisztelt IT!

Ez évben is többször áttekintettük a Sorolót (mi, akik terveztük/szerveztük a versenyt és adjuk/vezetjük a pontokat) mint még friss rendszert, amit csak működésében, a gyakorlatban lehet ellenőrizni, arányosítani, javítani, módosítani. A Soroló egyre inkább bekerül a köztudatba, egyre több diák és osztály jelentkezik a pontokért.

A pontrendszer ötlete a tanárok egy csoportjában merült föl. Olyan kezdeményezésként indult, amely a tanulást mint értéket újra az iskola elfogadott értékévé segíthet emelni. Úgy látjuk, a pontarányok nagy vonalakban vállalható értékrendet tükröznek (tanulmányi eredmény, önképzés, sport, közösségi munka stb.). Mi kicsit finomítanánk rajta: a tanulmányi eredményen túl lényeges szempont lenne az osztályok munkamorálja, a tanítási órák hangulata, a diákok munkára foghatósága, motiváltsága, egyszóval az osztályok munkafegyelme.

Ezt nem tükrözik a Soroló tanulmányi eredményekért kapható pontjai, ezért indítványozzuk, hogy ez az aspektus is érvényesüljön. Javaslatunk szerint az egyes osztályokat tanítók havonta pontoznák egy-egy hónap munkafegyelmét. Havonta 0-10 pontot kaphatnának az osztályok. Ez maximum 100 pont tanévente. (A vegyes csoportokat nem pontoznánk. Esetleg a vegyes csoportokban a rendbontó diákok osztálya kaphatna mínuszpontot; de lehet, hogy ez bonyolulttá teszi a rendszert, legalábbis a bevezetését.) A szavazást neten meg tudnánk oldani. (A jelenlegi arányokat tekintve ez a 100 pont – már amennyiben az illető osztály megkapná – az első helyezett osztály pontjainak negyede volna, a középmezőnyhöz tartozó osztályok pontjainak harmada-fele.)

Kérjük, hogy javaslatunkat még az idei tanévben vizsgáljátok meg, hogy esetleges elfogadásakor a jövő tanévben a Soroló már a módosult feltételekkel indulhasson.

Budapest, 2011-05-24

Több tanár nevében: Varga Anna

 

Hosszas vita követte az indítvány ismertetését. Voltak, akik a szubjektivitás érvényesülését ellenezték a Sorolóban, míg mások éppen ennek helyességét támogatták az Évfolyam diákja szubjektív pontjainak analógiájára. Akadtak, akik azt helytelenítették, hogy a Soroló pedagógiai eszköz legyen. A javaslat adminisztratív kivitelezésének, igazságosságának nehézségei is kiderültek egyes hozzászólásokból. Végül a testület úgy döntött (10 igen, 16 nem, 0 tartózkodás), hogy nem támogatja az érvényben lévő rendszer megváltoztatását.

 

3. Ibolya értékelte az IT munkáját az idei tanévben (ld. Melléklet). Felidézte, mi minden került terítékre, miben született döntés, miben voltak nehézségei a testületnek. Kiemelte, hogy a tagok ellátásáról a diákvállalkozások gondoskodtak, és ezt a szokást – a tanácsadó szaktanárok megítélése alapján is – érdemes továbbvinni. Azzal zárta az összefoglalót, hogy felkérte az IT-tagokat, lobbizzanak a testület fontossága, felelőssége, tekintélye mellett a jövőbeli szülői értekezleteken, osztályidőkön. Megígérte, hogy a majdani IT-tagok tájékoztatása érdekében felkerül a honlapra egy linkgyűjtemény azokról a dokumentumokról, amelyek elérése, ismerete gyakran szükséges az Iskolatanácsban folyó munkához. Végül megköszönve mindenki együttműködését jó étvágyat kívánt a hazai ínyencségek és itókák elfogyasztásához.

2011. június 8.

Jakab Judit

 

Melléklet

Az éves munka összefoglalása

1. Az iskola reklámtevékenységei: a javaslatok közül számos megvalósult (honlap, szülői beszélgetések, versenyek, Facebook, Média Guru, külső hivatkozások, pl. Tehetségnap).

Ami nem valósult meg:

– Tanulmányi, műveltségi, művészeti versenyek rendezése más budapesti általános és középiskolásoknak (kivéve az Édes élet – gazdasági döntési játék);

– A Politechnikumban születő színvonalas (filmes, színházi stb.) produkcióknak szélesebb nyilvánosság biztosítása;

– A honlapon központi hely a „büszkeségeink” nak.

A honlap fejlesztése folytatódik a következő tanévben is.

2. A Soroló elfogadása – az Évfolyam diákja címmel járó 10 pont beszámításával. Májusban a Soroló az IT felügyelete alá került.

3. A második idegen nyelv – különösen a spanyol – helyzete, szerepe. (A Szakmai Bizottmány elfogadta a második idegen nyelv sávon kívüli fakultációs lehetőségét, azaz magasabb óraszámban tanulhatóságát.

4. Az tavalyi IB-beszámolót elfogadása azzal a kiegészítéssel, hogy majd ha az SZMSZ „magyarítása” megtörténik, rá szeretne tekinteni a testület a stiláris változtatásokra. (Még nem kaptuk meg a módosított változatot.)

5. A politechnikumi diákönkormányzat választmányi testületének beszámoltatása, javaslat az újraválasztására, illetve az IT diákképviselők testületének aktivizálása – folyamatban.

6. A dohányzás ügyében nagy előrelépés történt. (2012. januártól újabb változás lesz a törvényi szigorítás miatt.)

7. Az IT működésének kérdése: pontosabb jogkör-elválasztás (a magunkhoz rendelés konkrét eldöntése konkrét kérdésekben).

8. Az oktatási környezet változásával is foglalkoztunk, de egyelőre még nincs hivatalos törvényi szabályozás.

Hartmann Ibolya

3 hozzászólás

Philipp Tibor
2011. szeptember 21. 15:44

Sziasztok! Mikor lesz a 2011/12 évi első IT ülés? Okt.
4 / Lehet már tudni?

Philipp Tibor
2011. szeptember 21. 15:46

Sziasztok! Mikor lesz a 2011/12 évi első IT ülés? Okt. 4 / ?

Jakab Judit
2011. szeptember 22. 10:30

Kedves Tibor, okt. 11-én találkozunk először, amikorra már megválasztják az osztályok az idei IT-tagjaikat.
Részletekkel még fog jelentkezni Ibolya a levelezőlistán.
Üdv,
JJ

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás