Poli


Témahét

Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskola

Jó gyakorlatok

 

TÉMAHÉT

 

Kapcsolattartó: Diósi Alojzia ügyvezető koordinátor (lulu[kukac]poli.hu)

 

 

Célcsoport:

Évfolyamonként a 13-18 éves korosztály

Pedagógiai célok:

Felbontani az osztálytermi oktatás hagyományos kereteit, holisztikus szemléletű, a műveltségterületeket integráló, izgalmas, a valóság megtapasztalásán alapuló tanulásszervezést biztosítani, ahol a diákok kreatívan vehetnek részt a munkában. A tanulás alapja az egyéni és csoportos kutatás, az alkotótevékenység.

Fejlesztendő kompetenciák:

A tárgykör függvényében eltérő, de valamennyi témahét esetében: a problémamegoldó készség, kooperációs készség, cselekvőképesség, kreativitás, kommunikáció, önálló döntéshozatal, kritikus szemlélet és felelősségtudat.

Időkeret:

Három teljes nap

Tárgyi feltételek:

Témánként eltérő

Személyi feltételek

Az adott tevékenységtípus függvényében átlagosan két szaktanár/foglalkozás vezető osztályonként.

 

A POLITECHNIKUM ÁLTAL KIFEJLESZTETT PROGRAM

A témahetek lényege, hogy a hagyományos osztálytermi tanulás kereteit felbontva három napon keresztül egy-egy téma köré szervezzük a tanulást. Az egyes témák (pl. a görögök és az antikvitás; a középkor; az idegen nyelvek; a gazdasági ismeretek és a vállalkozás) tantárgyi vonatkozásai változatos tevékenységtípusok szerint megszervezett izgalmas, kreatív foglalkozások keretében jelennek meg. Így például  a középkorral foglalkozó témahéten a testkultúra tananyaghoz és egyben a tanulmányozott korszakhoz kötődő mozgásformákat a diákok egy lovagi torna keretében, a görög témahéten pedig az olimpiai játékok során gyakorolják.

A témahéten a gyerekek csoportokban dolgoznak. A feladatok megoldása magas szintű együttműködést, egyeztetést, folyamatos kommunikációt igényel. A tanulás élményszerű, ami erősíti a motivációt; ezért jóval hatékonyabb. A tanárok a hagyományos tanórákhoz képest sokkal inkább a szervező, facilitátor szerepében vannak jelen.

 

A KÖZGAZDASÁGI POLITECHNIKUM AJÁNLATA

Ókori görög témahét (7. évfolyam); a szaktárgyi sajátosságok alapján adaptálható az 5-9. évfolyamra;

Középkor témahét (8. évfolyam); a szaktárgyi sajátosságok alapján adaptálható az 6-10. évfolyamra;

Média témahét (9. évfolyam); a szaktárgyi sajátosságok alapján adaptálható az 10-11. évfolyamra;

Idegen nyelvi témahét (10. évfolyam); a szaktárgyi sajátosságok alapján adaptálható az 9-11. évfolyamra;

Cukrászda témahét (12. évfolyam); a szaktárgyi sajátosságok alapján adaptálható a 10-11. évfolyamra.

 

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár