Az Iskolatanács 2013. március 19-i ülése
Emlékeztető
az Iskolatanács 2013. március 19-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
Guru |
– |
Rákár Szabó Natália |
MáGia |
Rozs Barbara |
Rozs Gergely |
DolcEVita |
Majer Mirtill |
Fincza Erika |
ZÓNA |
– |
– |
JOKER |
– |
Kerekes Mónika |
VaGabond |
– |
– |
CarpediM |
Farkas Balázs |
– |
L-ME |
Kiss Kata |
Gara Mária |
NOVA |
– |
Ruzsa Ágota |
Déjà vu |
– |
– |
HaRibó |
– |
Spilák Klára |
MannA |
– |
Török Katalin |
Fibonacci |
– |
Philipp Tibor |
Hoppá |
– |
– |
ZOÉ |
– |
– |
CLASS |
Macudzinski Elza |
Cserné Szalai Márta |
NEON |
– |
Halmos Júlia |
Poligon |
– |
– |
Tanerők |
Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata |
|
Vendégek |
Baloghné Pék Anita (JOKER), Csürke Ibolya, Fehér Márta (tanarak) |
Levezető elnökök: Macudzinski Elza és Török Katalin
Napirendi pontok:
1. Az iskolai SzMSz véleményezése
2. A szülői elégedettség mérésének tervezete, megvitatása (Fehér Márta előterjesztése nyomán)
3. Kérdőív a végzős diákok iskolai véleményéről (Macuzidski Elza javaslata alapján)
1. Miután a tanárok megkapták a március 31-éig elkészítendő iskolai SzMSz tervezetét, rögtön eljuttatták az anyagot ahhoz az öt IT-képviselőhöz (Gelléri Tamáshoz, Mentler Gyulához, Philipp Tiborhoz, Rozs Gergőhöz és Török Katalinhoz), akik még ősszel jelezték, hogy a megbeszélés megkönnyítése érdekében előzetesen áttekintik és véleményezik azt. (A dokumentumot – annak terjedelme miatt – nem sikerült a levelezőlistára feltenni.) Köszönjük mindazok munkáját, akik eleget tettek a vállalásuknak.
A változtatás oka a törvényi megfelelés. Ennek értelmében a felmerülő észrevételek alapján haladva Csürke Ibolya vezetésével pontról pontra átbeszéltük a szabályzattervezetet. Így az IT élt a jogszabály által biztosított általános véleményezési jog helyett az intézmény által biztosított egyetértési jogával, melyet az SzMSz felülvizsgálata során teljes körűen gyakorolt. A végleges szabályzatot Philipp Tibor, Macudzinski Elza és Hartmann Ibolya hitelesítik az IT képviseletében.
2-3. A következő napirendi pontok megtárgyalása előtt két csoportot alkottak a résztvevők. Az egyik a szülőket, a másik a végzős diákokat megszólító elégedettségi méréssel foglalkozott.
A kérdőív-összeállítás számtalan aspektusára és nehézségére hívták fel a figyelmet a jelenlévők. Végül az a megállapodás született a szülői csoportban, hogy Philipp Tibor konkrét előterjesztést készít, amit eljuttat a tagokhoz a következő találkozó előtt a véglegesítés megkönnyítése érdekében.
A tanulói oldal elégedettség-mérésével foglalkozó csoport megköszönte és némi kiegészítéssel elfogadta a Macudzinski Elza által elkészített kérdőívtervezetet. Azt javasoltuk, hogy egyelőre a 12. és 13. évfolyamokon végezzük el a mérést, s a tapasztalatok alapján módosítsunk esetleg a jövőben a kérdéseken. Fontosnak véltük, hogy legyen mód az attitűdváltozás elemzésére is, ezért átgondolandónak tartjuk, hogy milyen mérési pontokat jelöljünk ki a továbbiakban. (Minden évfolyam mérése, egy közbülső évfolyam kiválasztása, elég csak a végzősök vizsgálata?)
Felhívtuk a figyelmet arra is, hogy ki kell dolgoznunk a mérés utóéletét is: milyen körben történik meg az elemzés, a tanulságokból levont következtetésekért, az esetleges intézkedésekért kik a felelősek, stb.? Az elégedettség-mérés tekintélyét és hasznosságát akkor látjuk megőrizhetőnek, ha a Politechnikum diákjai számára átlátható, világos az eljárásrend, és mindenki számára tetten érhető a mérés eredményeinek a következménye.
A vitában felmerült még a diákok és a tanárok viszonya a félévenkénti tanári értékeléshez, annak az iskolai életben betöltött szerepéhez. Úgy láttuk, hogy a közeljövőben jó lenne, ha az IT rátekintene erre a kérdésre, hogy a Politechnikum gyakorlatában hagyományos, ám a magyar iskolarendszerben egyáltalán nem szokásos tanári értékelés jelentőségét és erényeit helyén kezeljük.
A legközelebbi ülés április 16-án lesz esedékes.
Budapest, 2013. március 21.
Jakab Judit és Szász Kata jegyzők
1 hozzászólás:
Daniel
2013. április 3. 15:11
(ki tudja, hogy oda kerül az üzenetem, ahová szánom)
Örülök az elégedettség-mérésnek. Véleményfelmérési tapasztalatom alapján javaslom legalább 1 próba-felmérést végezni kisebb körben. A válaszok alapján pl. könnyebb átgondolni, hogy egy-egy kérdésre adott válaszok hasznos információt adnak-e, érdemes-e feltenni a kérdést, mennyi időt tart a kérdőív kitöltése. A könnyű feldolgozás érdekében ajánlott egy online szolgáltatást igénybe venni (google űrlap, surveymonkey)