Az Iskolatanács 2013. május 21-i ülése
Emlékeztető
az Iskolatanács 2013. május 21-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
Guru |
– |
– |
MáGia |
– |
– |
DolcEVita |
Majer Mirtill |
Fincza Erika |
ZÓNA |
– |
– |
JOKER |
– |
Kerekes Mónika |
VaGabond |
– |
Mentler Gyula |
CarpediM |
– |
– |
L-ME |
Kiss Kata |
Gara Mária |
NOVA |
– |
Ruzsa Ágota |
Déjà vu |
– |
– |
HaRibó |
– |
Spilák Klára |
MannA |
Vidák Anna |
Török Katalin |
Fibonacci |
– |
Philipp Tibor |
Hoppá |
– |
– |
ZOÉ |
– |
Kisberk Mária |
CLASS |
– |
– |
NEON |
– |
– |
Poligon |
– |
– |
Tanerők |
Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata |
|
Vendégek |
Jóri János gazdasági igazgató, Nagy Ilona, Surányi Anna tanárok |
Levezető elnök: Hartmann Ibolya
Napirend előtt megtudtuk, hogy a végzős diákok szüleinek kiküldött kérdőívek közül kevés érkezett vissza eddig. Kérjük az érettségiző osztályok osztályfőnökeit, hogy sürgessék meg a válaszadást.
A tizenharmadikos diákoknak szóló kérdőívekről nincs hír.
A hivatalos kezdési időpontban nem volt jelen kellő számú tag a szavazáshoz, ezért feloszlottunk, majd újraalakultunk.
Napirend:
1. A második idegen nyelv távlati lehetőségei – meghívott: Surányi Anna munkacsoport vezető
2. Költségvetési, szülői hozzájárulás kérdése – meghívott: Jóri János gazdasági vezető
3. A diákvállalkozás átalakításának lehetőségei – meghívott: Benkő Margita DVP felelős
4. Az IT díjak megszavazása
1. Surányi Anna, a második idegen nyelv munkacsoport vezetője elmondta, hogy öt éve alakult ki a Politechnikumban az a máig működő rendszer, amely szerint az utolsó három évben mindenki két idegen nyelvet tanul. Az angol mellett választható a német, a francia vagy az olasz nyelv. Ezeket a nyelveket évfolyamszinten háromszor két csoportban tanulják a diákok, és ezek mellett még fakultációs nyelvi órákat is igénybe vehetnek. Az idegen nyelvek oktatását ma már nem óraadókra bízza az iskola. A korábbi gyakorlat azt erősítette meg, hogy szerencsésebb a kisebb, de biztosabb kínálat, mint a gyakran kiszámíthatatlan színvonalú nagyobb választék.
Az IT szülőtagjai felhívták a figyelmet, hogy a spanyol nyelv kérdése legalább harmadszor került az IT elé az elmúlt években, de mégsem csupán arról van szó, hogy legyen-e jövőre spanyol mint második idegen nyelv. Sokkal inkább arról, hogy meg lehet-e egyáltalán valamilyen módon változtatni a Politechnikum által tanulásra kínált nyelvek struktúráját, továbbá ha igen, akkor egy másik kérdés az, hogy szükség van-e erre, és milyen módon.
Az iskolavezetés ígérete szerint a Szakmai Bizottmány a következő tanév elején meghatározott határidőre vállalja, hogy foglalkozik a második idegen nyelv kérdésével, ha világos és tényszerű előterjesztést kap.
2. Jóri Jánost az iskola-fenntartási hozzájárulás mértékének 2013/14-es alakulásáról kérdezték a szülők. A válaszból megtudtuk, hogy a jövőre fizetendő összeget alapvetően a fogyasztói árszínvonal változása határozza meg, azaz a következő évben ez 5,7%-kal növeli a tavalyi költséget. Mivel a közoktatásra vonatkozó újabb törvényi előírások és szabályozások csak júniusra várhatók, ezért az iskolai költségvetés még módosulhat. Jelenleg 396 ezer forint éves tandíjra lehet számítani jövőre.
A beszámolóban megismerhettük az iskola bevételi és kiadási oldalának fő számait, néhány elhangzott kérdésre kaptunk választ Jánostól és Lulutól (szakképzési nehézségek, tervek, egyéb források keresése). Mivel a következő évek állami finanszírozási kerete még tisztázatlan, ezért sok a bizonytalansági tényező, de feltehetően ezek a következő tanévre még nem lesznek jelentős hatással.
3. Benkő Margita, a Diákvállalkozási Program (DVP) politechnikumi felelőse beszámolójában beszélt az utóbbi években megváltozott feltételekről: az átalakult piacról, a módosult értékesítési lehetőségekről, a Junior Achievement Alapítvánnyal közösen megújítandó keretekről, valamint az iskola hatáskörében tervezett átalakításokról: a diákvállalkozások tőkéjének növeléséről, a vállalkozások létszámáról, a felelősségről, az értékelésről, a működés időbeosztásáról, a szülői szerepről. A DVP intézményének előnyei vitathatatlanok: a tudatosság, önismeret, együttműködés kompetenciák fejlesztésének, gyakorlásának olyan terepe, amelyhez hasonló kevés van az iskolai gyakorlatban. Az állandóan változó körülmények miatt folyamatos fejlesztést igényel a program, melynek most egy nagyobb lélegzetvételű fejezetéhez ért. Ruzsa Ágota hozzászólása sok-sok hazai és nemzetközi kapcsolat lehetőségét kínálta fel. A beszélgetés végén körvonalazódott egy jövőbeli párbeszéd a gazdasági ismereteket tanító munkacsoport és Ruzsa Ágota között.
4. Háromnegyed 7-kor megszavaztuk az év végén kiosztandó IT-díjak várományosait.
Idén még egyszer találkozunk – immáron kötetlen keretek között – június 11-én fél 5-kor a második emeleti Társalgóban. Finomságokkal érkezve veszünk búcsút az idei tanévtől és fogalmazzuk meg elmaradásainkat, terveinket a jövő tanév hatékony indítása érdekében.
2013. május 22.
Benkő Margita, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Surányi Anna