Poli


Az Iskolatanács 2013. május 21-i ülése

Emlékeztető

az Iskolatanács 2013. május 21-i üléséről

 

Jelen voltak:

 

Osztályok

Diákok

Szülők

 Guru

 –

 –

 MáGia

 –

  –

 DolcEVita

Majer Mirtill

  Fincza Erika

 ZÓNA

 –

  –

 JOKER

 –

 Kerekes Mónika

 VaGabond

 –

 Mentler Gyula

 CarpediM

 –

 –

 L-ME

 Kiss Kata

 Gara Mária

 NOVA

 –

 Ruzsa Ágota

 Déjà vu

 –

 –

 HaRibó

 –

 Spilák Klára

 MannA

 Vidák Anna

 Török Katalin

 Fibonacci

  –

 Philipp Tibor

 Hoppá

  –

 –

 ZOÉ

  –

 Kisberk Mária

 CLASS

  –

  –

 NEON

  –

  –

 Poligon

  –

  –

 Tanerők

 Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata

 Vendégek

 Jóri János gazdasági igazgató, Nagy Ilona, Surányi Anna tanárok

 

Levezető elnök: Hartmann Ibolya

 

Napirend előtt megtudtuk, hogy a végzős diákok szüleinek kiküldött kérdőívek közül kevés érkezett vissza eddig. Kérjük az érettségiző osztályok osztályfőnökeit, hogy sürgessék meg a válaszadást.

A tizenharmadikos diákoknak szóló kérdőívekről nincs hír.

 

A hivatalos kezdési időpontban nem volt jelen kellő számú tag a szavazáshoz, ezért feloszlottunk, majd újraalakultunk.

 

Napirend:

1. A második idegen nyelv távlati lehetőségei – meghívott: Surányi Anna munkacsoport vezető

2. Költségvetési, szülői hozzájárulás kérdése – meghívott: Jóri János gazdasági vezető

3. A diákvállalkozás átalakításának lehetőségei – meghívott: Benkő Margita DVP felelős

4. Az IT díjak megszavazása

 

1. Surányi Anna, a második idegen nyelv munkacsoport vezetője elmondta, hogy öt éve alakult ki a Politechnikumban az a máig működő rendszer, amely szerint az utolsó három évben mindenki két idegen nyelvet tanul. Az angol mellett választható a német, a francia vagy az olasz nyelv. Ezeket a nyelveket évfolyamszinten háromszor két csoportban tanulják a diákok, és ezek mellett még fakultációs nyelvi órákat is igénybe vehetnek. Az idegen nyelvek oktatását ma már nem óraadókra bízza az iskola. A korábbi gyakorlat azt erősítette meg, hogy szerencsésebb a kisebb, de biztosabb kínálat, mint a gyakran kiszámíthatatlan színvonalú nagyobb választék.

Az IT szülőtagjai felhívták a figyelmet, hogy a spanyol nyelv kérdése legalább harmadszor került az IT elé az elmúlt években, de mégsem csupán arról van szó, hogy legyen-e jövőre spanyol mint második idegen nyelv. Sokkal inkább arról, hogy meg lehet-e egyáltalán valamilyen módon változtatni a Politechnikum által tanulásra kínált nyelvek struktúráját, továbbá ha igen, akkor egy másik kérdés az, hogy szükség van-e erre, és milyen módon.

Az iskolavezetés ígérete szerint a Szakmai Bizottmány a következő tanév elején meghatározott határidőre vállalja, hogy foglalkozik a második idegen nyelv kérdésével, ha világos és tényszerű előterjesztést kap.

 

2. Jóri Jánost az iskola-fenntartási hozzájárulás mértékének 2013/14-es alakulásáról kérdezték a szülők. A válaszból megtudtuk, hogy a jövőre fizetendő összeget alapvetően a fogyasztói árszínvonal változása határozza meg, azaz a következő évben ez 5,7%-kal növeli a tavalyi költséget. Mivel a közoktatásra vonatkozó újabb törvényi előírások és szabályozások csak júniusra várhatók, ezért az iskolai költségvetés még módosulhat. Jelenleg 396 ezer forint éves tandíjra lehet számítani jövőre.

A beszámolóban megismerhettük az iskola bevételi és kiadási oldalának fő számait, néhány elhangzott kérdésre kaptunk választ Jánostól és Lulutól (szakképzési nehézségek, tervek, egyéb források keresése). Mivel a következő évek állami finanszírozási kerete még tisztázatlan, ezért sok a bizonytalansági tényező, de feltehetően ezek a következő tanévre még nem lesznek jelentős hatással.

 

 3. Benkő Margita, a Diákvállalkozási Program (DVP) politechnikumi felelőse beszámolójában beszélt az utóbbi években megváltozott feltételekről: az átalakult piacról, a módosult értékesítési lehetőségekről, a Junior Achievement Alapítvánnyal közösen megújítandó keretekről, valamint az iskola hatáskörében tervezett átalakításokról: a diákvállalkozások tőkéjének növeléséről, a vállalkozások létszámáról, a felelősségről, az értékelésről, a működés időbeosztásáról, a szülői szerepről. A DVP intézményének előnyei vitathatatlanok: a tudatosság, önismeret, együttműködés kompetenciák fejlesztésének, gyakorlásának olyan terepe, amelyhez hasonló kevés van az iskolai gyakorlatban. Az állandóan változó körülmények miatt folyamatos fejlesztést igényel a program, melynek most egy nagyobb lélegzetvételű fejezetéhez ért. Ruzsa Ágota hozzászólása sok-sok hazai és nemzetközi kapcsolat lehetőségét kínálta fel. A beszélgetés végén körvonalazódott egy jövőbeli párbeszéd a gazdasági ismereteket tanító munkacsoport és Ruzsa Ágota között.

 

4. Háromnegyed 7-kor megszavaztuk az év végén kiosztandó IT-díjak várományosait.

 

Idén még egyszer találkozunk – immáron kötetlen keretek között – június 11-én fél 5-kor a második emeleti Társalgóban. Finomságokkal érkezve veszünk búcsút az idei tanévtől és fogalmazzuk meg elmaradásainkat, terveinket a jövő tanév hatékony indítása érdekében.

 

2013. május 22.

 

Benkő Margita, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Surányi Anna

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár