A terepi munka
Élőhelyek
A középhegységi lombos erdő bejárása során meghatároztuk az erdőalkotó fafajokat, ezek életkorát és térbeli eloszlását. A határozáshoz határozókönyveket használtak, rajzokat és fotókat készítettek a diákok. Vizsgáltuk az időjárási elemeket és szerepüket az élőhely kialakulásában.
Az életközösség vizsgálatokat egyik helyszíne a sziklagyep volt. Itt megfigyelték a tanulók a talajviszonyok, a besugárzás és hőingás hatásait, megvizsgálták az adott életközösség növénytárulását, illetve megfigyelték hogyan alkalmazkodnak az élőlények a sajátos mikroklímához.
A középhegységi patakban élő gerinctelen és apróbb gerinces vízi állatok vizsgálata során sztereómikroszkóp segítségével vizsgálták az apróbb mozgó élőlényeket. Megfigyelték a szalamandra illetve a tegzes lárvákat, hogyan alkalmazkodnak az élőlények a környezetükhöz. Számos bolharák illetve füles planária testfelépítését, rendszertani sajátosságait is vizsgálták mikroszkóp segítségével.
Összehasonlítottuk a különböző élőhelyek növénytársulásait. Megfigyeléseket végeztek, hogyan változik a fajgazdagság az emberi tevékenység nyomán. Megnéztük a nyári aspektus fajait, megismerkedtek néhány gyógynövénnyel. Mikroszkópi vizsgálatokat is végeztek, megnézték, miért „csíp” a csalán, miért kapta a ragadós galaj a nevét.



