Poli




Az Iskolatanács 2013. október 8-i ülése

Emlékeztető

az Iskolatanács 2013. október 8-i üléséről

 

Jelen voltak:

 

Osztályok

Diákok

Szülők

MárkA

Kunert Mandula

Puskás Andrea

Maszk

Tőzsér Kristóf

Borbély Csaba

Guru

Kiss Csenge

Csák Zsolt

MáGia

Rozs Gergely

DolcEVita

Parragh Péter

Mészáros Andrea

SZ-es

ZÓNA

Csókási Dóra

Fekete Klára

JOKER

Füstös Viktor

Balázs Magdolna

VaGabond

Mentler Gyula

CarpediM

Farkas Balázs

L-ME

NOVA

Horváth Annaróza

Ruzsa Ágota

Déjà vu

Kocsis Anikó

HaRibó

MannA

Török Katalin

Fibonacci

Philipp Tibor

Hoppá

Rékasiné Barek Csilla

ZOÉ

Csontos Éva

Tanerők

Diósi Alojzia, Fancsaliné Nagy Marianna, Gáti Emese, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata

Vendégek

Kocsis Márta pedagógiai koordinátor

 

Levezető elnök: Hartmann Ibolya

 

Napirendi pontok:

1. Bemutatkozás, az új tanév programjának megbeszélése, beosztása, levezető szerepek elosztása (Hartmann Ibolya)

2. Tájékoztató az iskola új házirendjének kidolgozásáról (Kocsis Márta pedagógiai koordinátor)

3. Egyebek

 

2. Kocsis Márta pedagógiai koordinátor tájékoztatott arról, hogy az új köznevelési törvény előírja az iskolának a házirend kiegészítését, módosítását. Ehhez egy ad hoc bizottság felállítását tartja megfelelőnek Márti. Amikor ez a néhány fős csoport elkészül a változtatásokkal, újra az IT elé kerül a megújított dokumentum jóváhagyásra.

Ezen kívül kérte a CarpediM, L-ME, NOVA osztályoknak már kötelező érettségi feltételként előírt ötvenórás közösségi szolgálat megszervezésében az érintett szülők támogatását. Egyben kérte a civil vagy nonprofit szervezetekkel kapcsolatban álló iskolapolgárok segítségét a kontaktusok megteremtéséhez. (Márti el fogja juttatni az IT-tagoknak a szerződésmintát, a munkafeltételeket és a létszámot.)

 

3. A tavalyi tanév végén megbízott IFUA szervezetfejlesztéssel foglalkozó nonprofit tanácsadó cég képviselői rövid tájékoztatást tartottak arról, hogy a Politechnikum hitvallásának és működésének újrafogalmazása és racionalizálása érdekében milyen munkák kezdődtek el az iskolában. Megtudtuk tőlük, hogy minden iskolapolgár véleményére kíváncsiak, ezért az önkéntes anonim kérdőívek továbbításához a szülő IT-tagok k segítségét kérik. A bejövők esetében Borbély Csaba ajánlkozott segíteni. A diákok számítógépes válaszadását az osztályfőnökök szervezik majd meg.

A szervezetfejlesztők elégedettségmérése nagymértékben egybeesik az IT által már tavaly elkezdett hasonló tárgyú méréssel a bejövő és végzős diákok és szülők körében. Ezért a cég munkatársai felajánlották segítségüket az idei kérdőív összeállításában. (A feldolgozásban számítani lehet majd Gáti Emesére, Philipp Tiborra és Török Katalinra.)

 

1. Két fővel bővült a tanári oldal az új SzMSz-nek megfelelően: Fancsaliné Nagy Marianna szociálpedagógus és Gáti Emese testkultúratanár lett még IT-tag.

 

Sorra vettük a tavaly felvetődött, de végül elmaradt vagy befejezetlen témáinkat – lehetőség szerint kijelölve az idei ülések időpontját és felelősét.

Tervezett ülések, levezető elnökök és jegyzőkönyvkészítők 2013/14-ben:

November 12., február 11., május 13. – diákirányítás

December 10., március 11. június 10. – szülői vezetés

Október 8., január 7., április 8. – tanári levezető elnök és jegyzőkönyvező

 

Az ülések 16:30-kor kezdődnek és legkésőbb 19:00 óráig tartanak, de az is elhangzott, hogy másfél óra után tartsunk szünetet. Erről csak a diákok határoztak volna, de a szavazategyenlőség miatt az a javaslat született, hogy mindig az érintett oldal levezetői döntsenek a szünet megtartásáról.

 

Az idei tanév programja, előzetes kérdéskörei és felelősei (ahol már tudható):

  • November: a DÖK kérdése; klubok, önképzőkörök szerveződése; a háztartástan és egyéb lehetőségek klub keretben (Farkas Balázs előterjesztése nyomán) – diákok
  • December: az erőszakmentes/együttműködő kommunikáció (felelősök: Fincza Erika, Gara Mária, Ruzsa Ágota)
  • A szülői elégedettség mérése az utolsó évfolyamon és a végzős diákok elégedettségét mérő kérdőív – a szervezetfejlesztők felméréseinek feldolgozása nyomán
  • A megújuló Diákvállalkozási Program (a gazdasági ismeretekkel foglalkozó munkacsoport segítségével)
  • A második idegen nyelv jövőbe mutató stratégiai kérdése
  • A Politechnikumba jelentkező diákok motivációjának kutatása
  • Az idei Egészségnap
  • A KRESZ-oktatás beépítése az alapkövetelmények közé (ahogy az elsősegély alapismeretek már benne van a tananyagban) – szorgalmazva ezzel a jogosítvány megszerzését.
  • Mentorálás – Ibolya megkérte a gyakorlott IT-tagokat, hogy segítsék az újakat.

 

Az ellátásunkról ezúttal Fancsaliné Nagy Marianna gondoskodott. Köszönet érte.

 

2013. október 9.

 

Jakab Judit, jegyző

Kiegészítő információk

Kedves IT-tagok!

 

A jegyzőkönyvvel együtt néhány fontos információt szeretnék megosztani veletek.

Új működésünk értelmében minden tag feladata, hogy a találkozó után valamilyen formában tájékoztassa az őt küldő csoportot az IT-n elhangzottakról. Ennek formája lehet körlevél (szülők esetében ez látszik egyszerűnek), diákoknál emellett az osztályidőn való beszámolás lehetősége.

Ehhez nagyon jól használható a mindenkori jegyzőkönyv, de szerencsés kiemelni az osztályt inkább érintő részeket, személyes hangvétellel felkelteni az érdeklődést.

 

A keddi találkozó után két szülő nehezményezte, hogy a szervezetfejlesztés megindítása nem került az IT elé. A szervezetfejlesztés terve 2010-ben született, a kerettanterv és az új köznevelési törvény rendelkezései és egyéb okok miatt ez elmaradt. A tanév végén a tanárok nagy része kezdeményezte ennek a tervnek felújítását, a munka megkezdését. Mindannyian fontosnak látjuk a közel negyedszázados létünk át- és újragondolását. Véleményem szerint ez teljes mértékben az iskola dolgozóinak a döntése, elsősorban rájuk/ránk vonatkozik.

Mivel alapítványi iskolaként elég belterjes körökben mozgunk, a többség szükségesnek látta egy külső nézőpontból való teljes rátekintést, amit egy profi szervezetfejlesztő cégtől kaphatunk, melynek tagjai az iskola dolgozói által választott csoporttal együtt koordinálják ezt a folyamatot.

A folyamatnak rendkívül fontos eleme a diákok és szülők véleményének felmérése, a mindenkit érintő kérdőívek után bizonyosan interjúk is készülnek az IT egyes tagjaival.

Amennyiben a szervezetfejlesztés során az iskola alapdokumentumait érintő kérdésekben is felmerül a változtatás igénye, az mindenképp az IT elé kerül majd. Ám magában a szervezetfejlesztés kérdésében sem megrendelő, sem engedélyező szerepet nem tölt be az Iskolatanács.

 

Philipp Tibornak köszönöm, hogy felhívta a figyelmet az iskola honlapján lévő dokumentumok elavultságára. A problémát továbbítottam a honlap kezelőjének, aki minél előbb igyekszik a dokumentumok áradatából az érvényeset megszerezni az illetékesektől.

 

Megkaptam Kocsis Mártitól a közösségi munkához szükséges dokumentumokat, illetve a szervezetfejlesztőktől a kérdőívek linkjeit és a kísérő levelet. Remélem, leszek olyan ügyes, hogy ezeket egy levélben mellékelni tudom, ha mégsem, akkor több körben küldöm majd el.

Kérem azokat a tagokat, akik jelezték, hogy Kocsis Mártival részt vennének a házirend előzetes munkálataiban, jelezzék nekem, mert elmaradt a nevek rögzítése!

Aki/akik szeretnék megnézni az előző tanév végén kimenő diákok által kitöltött kérdőíveket, főként, akik összefoglalót készítenének, szintén jelezzék nekem!

 

Köszönettel:

 

2013. október 11.

Hartmann Ibolya, IT-titkár

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás