Az Iskolatanács 2015. január 13-i ülése
Emlékeztető az Iskolatanács 2015. január 13-i üléséről
|
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
|
Dimenzió |
Szokoly Anna |
– |
|
káró |
– |
László Andrea, Zentai Violetta |
|
MárkA |
Kunert Mandula |
Puskás Andrea |
|
Maszk |
Bregyán Sára |
Gábor Zsuzsanna |
|
Guru |
– |
– |
|
MáGia |
– |
Rozs Gergely |
|
Zserbó |
– |
Rozgonyi Emese |
|
DolcEVita |
Königsberger Richárd |
– |
|
ZÓNA |
Tótfalusi Péter |
Várnai Tünde |
|
SZ-es |
Mohácsi Júlia |
– |
|
JOKER |
Iványi Tamás |
Balázs Magdolna |
|
VaGabond |
– |
Mentler Gyula |
|
CarpediM |
– |
Domokos Mária |
|
L-ME |
– |
Varga László |
|
NOVA |
– |
– |
|
Deja Vu |
Szász Nikoletta |
– |
|
HaRibo |
– |
– |
|
MannA |
– |
– |
|
Tanerők |
Fehér Márta, Hartmann Ibolya, Diósi Alojzia |
|
|
Vendég |
Egerváry Gergely rendszergazda. Pintér Zsolt közgazdaságtan-tanár |
|
Napirendi pontok:
- A szavazás rendje az IT-ben
- A pedagógiai vezető éves munkatervének véleményezése
- Az ingyenes internethasználat kérdései
- A tanulók tanári értékelésének átalakítása
1. A szavazás rendje az Iskolatanácsban
A szervezetfejlesztők előterjesztéséből egy olyan kérdés maradt, amelyet az Iskolatanács nem döntött még el, ez pedig az SzMSz 16. pontjának módosítása a döntésképességről és a szavazás rendjéről.
A szülői oldal részéről Mentler Gyula és Rozs Gergely előterjesztése alapján módosítást szavaztunk meg:
Amennyiben olyan kérdés kerül az Iskolatanács elé, amely sürgős döntést igényel, azaz nem napolható el a következő ülésig (ezt a helyzetet döntéskényszernek neveztük), akkor is érvényes a szavazás eredménye, ha a tagok 2/3-a nincs jelen, hiszen az Iskolatanács döntéseit általában egyszerű többséggel hozza (50%+1 szavazat). Ha olyan súlyú az ügy, amely 2/3-os döntést igényel, erről előzetesen szavazunk. A korábban elfogadott levélszavazás lehetősége ebben a módosításban sem változik.
Mentler Gyula felvetette, hogy amennyiben a tanári oldal képviselői közül többen hiányoznak, sérül az oldalak közötti egyenlő szavazati arány elve. Lehetséges megoldás, hogy a jelen levő tanárok „vegyék át” a hiányzók szavazatait, azaz mintegy a nevükben szavazhassanak. Ennek a problémának a megvitatását és megoldását elnapoltuk, némi gondolkodási időt hagyva magunknak.
Hartmann Ibolya felvetette, hogy általában nehézséget jelent, hogy egyes osztályok szülő- és diákképviselői rendszeresen hiányoznak az ülésekről. Van olyan képviselő, aki ebben a tanévben még nem jelent meg. Ezért Ibolya levelet fog írni az érintett osztályok osztályfőnökeinek, kérve őket, hogy segítsenek a probléma megoldásában, és ha szükséges, ezek az osztályok válasszanak új képviselőket.
2. Diósi Alojzia pedagógiai vezető éves munkatervének véleményezése
A munkatervvel kapcsolatban elhangzott néhány kérdés és felvetés.
Felmerült, hogy mi az oka az érettségi utáni politechnikumi szakképzés megszűnésének. A válaszban elhangzott, hogy a fő ok a Szakképzési Törvény számunkra kedvezőtlen változása. De szándékaink szerint a szakképzéseket nem véglegesen szüntettük meg, hanem csak átmenetileg, amíg a törvényi szabályozás újra lehetővé nem teszi az indításukat.
A témahetek megújításáról szóló tervekhez kapcsolódva a szülői oldal képviselői újra elmondták, hogy nagyon támogatják a szülők szakértelmének felhasználását, aktív részvételüket a témahetek programjainak megszervezésében, lebonyolításában. Ennek kapcsán elhatároztuk a Szülői Heló felújítását, adatbázisának aktualizálását. Erre felkértük Rozs Gergelyt.
A stratégiai kérdések között szerepel a nyelvi előkészítő év korrekciója, átgondolása is. A diákképviselők közül néhányan (Mohácsi Júlia, Iványi Tamás, Königsberger Richárd, Tótfalusi Péter) vállalták, hogy közvélemény-kutatást rendeznek a nyelvi évet már elvégzett diákok körében, és tapasztalataikat ismertetik az IT következő ülésén.
3. Az ingyenes internethasználat kérdései
Egerváry Gergely rendszergazda az esetleges bevezetés technikai feltételeiről, nehézségeiről tájékoztatott bennünket. Hangsúlyozta, hogy fontosnak tartja azokat a pedagógia problémákat is, amelyeket a wifi-használat felvet.
A képviselők között beszélgetés alakult ki a pedagógiai kérdésekről, valamint arról, hogy jelent-e a többi iskolával összehasonlítva lépéshátrányt, lemaradást, ha diákjaink számára nem biztosítjuk a szabad internet-hozzáférést.
Az automatikus regisztrálás lehetősége rövid időn belül elérhetővé válik, s ezzel megnyílik a lehetőség a diákok számára is a wifi-használatra, amennyiben az iskola pedagógiai szempontból ezt fontosnak tartja.
Azt viszont csak a gyakorlat tudja eldönteni, hogy mennyire bírja a jelenlegi technikai felszereltség az osztálynyi terheltséget azonos (iskolai), illetve eltérő (saját) eszközhasználat esetén.
Ezért felvetődött, hogy önkéntes osztályok néhány teremben teszteljék a rendszert.
4. A tanulók tanári értékelésének átalakítása
Korábbi elhatározásunkat megvalósítva, a legutóbbi tanári értékeléskor megkértük a diákokat, hogy töltsenek ki egy rövid kérdőívet: véleményezzék az értékelés szempontjait, kitöltésének módját, tegyenek változtatási javaslatokat. Kb. 300 tanuló élt ezzel a lehetőséggel. A véleményeket összegeztük, az előző tanévben készült felmérés eredményei mellé tettük és a közeljövőben továbbítjuk a Szakmai Bizottmánynak.
Úgy gondoljuk, hogy nagy segítség lenne, ha egy mérésekben jártas szakember hozzászólna az értékelés szempontjaihoz, módszertanához. Kértük az IT tagok segítségét ilyen szakember megtalálásában.
Elhatároztuk, hogy a diák-képviselők osztályaikban beszélgetést kezdeményeznek arról, hogy a diákoknak milyen elképzeléseik, igényeik vannak az értékelést követő tanári visszajelzésekkel, reflexiókkal kapcsolatban.
A következő találkozó: 2015. március 10.
Levezetők: Mohácsi Júlia, Iványi Tamás és Königsberger Richárd lesznek.
2015. január 21.
Fehér Márta és Hartmann Ibolya