Az Iskolatanács 2015. február 10-i ülése
Emlékeztető az Iskolatanács 2015. február 10-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
Dimenzió |
– |
– |
káró |
Molnár Bendegúz |
László Andrea |
MárkA |
– |
– |
Maszk |
– |
– |
Guru |
– |
– |
MáGia |
– |
– |
Zserbó |
– |
Rozgonyi Emese |
DolcEVita |
Königsberger Richárd |
– |
ZÓNA |
– |
Várnai Tünde |
SZ-es |
Mohácsi Júlia |
– |
JOKER |
Iványi Tamás |
– |
VaGabond |
– |
Mentler Gyula |
CerpediM |
Fazekas Mátyás |
Csikós Dániel |
L-ME |
– |
Varga László |
NOVA |
–- |
– |
Dejavu |
Szász Nikoletta |
– |
HaRibo |
– |
– |
MannA |
– |
– |
Tanerők |
Diósi Alojzia, Fancsaliné Nagy Marianna, Gáti Emese, |
|
Vendég |
Kocsis Márta, Surányi Anna |
Levezető elnök: Iványi Tamás
Napirendi pontok:
1. Előterjesztés a jegyek elektronikus naplóban való megjelenéséről (Mentler Gyula)
2. Az akkreditált elsősegélynyújtó tanfolyam indításának helyzete (Gáti Emese)
3. A NYEK (nyelvi előkészítő év) kérdései
- Hogy érzik a diákok, mennyire hangsúlyos/hasznos/jelentős a többi tantárgy a nyelvi év folyamán?
- Mennyire érzik a diákok úgy, hogy nincs szinten tartva a nyelvi év során szerzett tudásuk?
4. A szponzorálási lehetőségek felmérése (Kocsis Márta, Surányi Anna)
1. Előterjesztés a jegyek elektronikus naplóban való megjelenéséről
Mentler Gyula javaslata:
Az oktatási törvény mind a tanulónak, mind a szülőnek jogot biztosít a tanuló előmeneteléről való rendszeres, részletes és érdemi tájékoztatásra. Ennek az elvnek való példamutató megfelelés szellemében került bele a Politechnikum házirendjébe az a pont, hogy amennyiben tanár a dolgozatot tizennégy munkanapon belül nem javítja ki, a diáknak joga van a jegyet visszautasítani.
Javaslata, hogy hasonló garanciális szabály védje a szülő tájékozódáshoz való jogát is. Ha a jegy a megszerzése után (a jegy megszerzése dolgozat esetén a kijavításkor; felelet, órai munka, házi feladat stb. esetén azonnal történik) három munkanapon belül nem kerül be az Aromóba, a szülőnek legyen joga azt a számára láthatóvá válást követően tíz munkanapon belül visszautasítani. Vagyis a beírástól számított tizenhárom munkanapon belül. (A három nap a beírás és a szülő számára való láthatóvá válás különbsége.)
Másik zavaró jelenség, hogy – a tiszteletreméltó kivételektől eltekintve – nem tudja meg a szülő, hogy az adott jegy milyen témakörből született, mert az erre szolgáló rovat nincs kitöltve.
2. számú javaslat: Az Aromóban kötelezően a következő módon jelenjenek meg a jegyek:
Dátum mező: a jegy beírásának időpontja
Megnevezés struktúrája: megírás vagy megszerzés dátuma – témakör – számonkérés módja
Jegy: értelemszerűen az éremjegy
Példa:
Dátum: 2015.01.19.
Megnevezés: 2015.01.15. – Gázok fajhője – felelet
Jegy: 2
Így a szülő megfelelő időben és minőségben kap tájékoztatást arról, hogy gyermekének esetleg egy témakörben hiányos ismeretei vannak, és azt pótolni kell.
A javaslatról az IT döntéshozási mechanizmusának megfelelően megállapítottuk, hogy nem szakmai, nem pedagógiai és nem gazdasági kérdés. Mivel a döntéshozatalhoz szükséges 2/3-os többség nem volt meg, ezért az IT-nek el kellett döntenie, hogy fennáll-e bármilyen döntéskényszer. A szülők és a tanárok részéről is hangzottak el érvek a döntéshozatal mellett, majd 24 igen szavazattal, 3 nem szavazattal és 0 tartózkodással az IT megszavazta, hogy döntést akar hozni az előterjesztés ügyében.
Az IT feloszlott és újraalakult.
A szavazás során az 1. javaslat esetében az IT azt a módosítást szavazta meg 19 igennel, 0 nemmel és 7 tartózkodással, hogy a jegy megszerzésének időpontjától számított öt munkanapon belül kerüljön be a jegy az Aromóba. A javaslat másik felét – miszerint legyen lehetőség visszautasítani a jegyet – nem fogadta el a testület, viszont a szülő jelezze (a szaktanárnak, osztályfőnöknek, szakmai koordinátornak), ha az késve került be.
A2. javaslat esetében azzal mindenki egyetértett (26 igen, 0 nem, 0 tartózkodás), hogy a témamegjelölést írják be a tanárok a jegy mellé az Aromóba. 1 igen szavazat, 15 nem és 10 tartózkodás mellett az IT elvetette a javaslat azon részét, hogy a tanároknak a témamegjelölésen kívül a jegy megszerzésének dátumát is fel kelljen tüntetni. A keltezés kérdésében az lenne a megnyugtató, ha egy dátum szerepelne az Aromóban, és az a beírás kelte lenne, és ne legyen lehetőség a visszadátumozásra.
2. Az akkreditált elsősegélynyújtó tanfolyam indításának helyzete
Gáti Emese beszámolt az IT-nek, hogy több oldal egyeztetése van folyamatban az adott kérdést illetően. A Koordinációs Bizottmány, a Természettudományos munkacsoport, a Testkultúra munkacsoport és az IT szülőképviselői közösen igyekeznek kialakítani a tanfolyam kereteit. Az bizonyosan mondható, hogy egy naptári éven belül nem lesz a Politechnikum elsősegély vizsgaközpont.
László Andrea hangsúlyozta, hogy nem csupán elsősegély tanfolyamra van szükség, hanem életmentés oktatásra, ami pedagógiai kérdés is, mert a diákoknak érteni kell, hogy miért csinálják.
Az időkereteket és a finanszírozást illetően sincs még semmi kitalálva. Emese javasolta, hogy alakuljon egy ad hoc bizottság, amelynek tagjai ezt megfelelően előkészítenék.
Ezután az IT két csoportra oszlott: a diákok a nyelvi év kérdéseiről beszélgettek Gáti Emese, Hartmann Ibolya, Matejka István részvételével, míg a szülők Kocsis Márta, Surányi Anna előterjesztését hallgatták meg Diósi Alojzia és Fancsaliné Nagy Marianna részvételével.
3. A NYEK (nyelvi előkészítő év) kérdései
A 9., 10. és 12. évfolyam képviseletében részt vevő IT-képviselők elmondták saját tapasztalataikat, illetve az előzetes tájékozódás alatt leszűrhető véleményeket.
A CarpediM osztály képviselője szerint ők elégedettek voltak a haladással, a többi tárgy hasznosságával, az órák számával és a későbbi szinten tartással is. Azonban a párhuzamos osztályok véleményét nem kérte ki. (Az L-ME és NOVA osztálynak nincs választott IT-képviselője.).
A 10. évfolyamon két nehézség jelentkezett elsősorban: a következő évben az angol szintjének megtartása, növelése, illetve a könnyen szerzett jó eredmény utáni visszaállás a tanulásra.
A 9. évfolyam SZ-es képviselője ennek megerősítése mellett kiemelte, hogy nagyon különböző a modulórák aktivizálási ereje, gyakran fordul elő, hogy több óra van egymás után ugyanazzal a személlyel, ami mindenképp megnehezíti a figyelmet. Tájékozódása alapján a mostani nyelvi évfolyamon is küszködnek ezzel a nehézséggel. Végül az a megállapodás született, hogy a diákok Matejka István segítségével összeállítanak egy kérdőívet, amelyet minden érintett diák kitölt, s amely szélesebb körű tájékozódásra ad majd lehetőséget.
4. A szponzorálási lehetőségek felmérése
Kocsis Márta és Surányi Anna szponzorálási lehetőségeket keresnek a Politechnikum számára, és abban kérik a szülők segítségét, hogy ha bármilyen ötletük vagy kapcsolati tőkéjük van, akkor azt osszák meg az iskolával.
A támogatásokat tanár továbbképzésekre, szociális ösztöndíjra a diákok számára, még több polis programra, rendezvényre, illetve az ablakcserékkel elkezdődött felújítási munkálatok folytatására (pl.: a mosdók) és az ezzel kapcsolatos eszközbeszerzésekre (függönyök, szekrények, kinti padok stb.) lehetne fordítani.
A következő IT-ülés 2015. március 10-én lesz. A szülők közül László Andrea és Várnai Tünde vállalta a levezető szerepet.
2015. február 17.
Fancsaliné Nagy Marianna és Hartmann Ibolya