Poli


Az Iskolatanács 2015. december 08-i ülése

Emlékeztető az Iskolatanács 2015. december 08-i üléséről

 

Jelen voltak:

 

Osztályok

Diákok

Szülők

ALBAtrOsz

Náray Bendegúz, Bimbó Csaba

Nárayné Őrszigethy Éva

RobInHood

Goiten Veronika

Dimenzió

Wéber Áron

Nyárádiné Radics Györgyi

káró

MárkA

Ungvár Zsuzsa

Maszk

Tóth Marcell

Szabó Krisztián

MIQN?!

Krauss Anna

Guru

Perenyei-Gerecs Blanka

Nádori Lídia

MáGia

Turi Samu

Zserbó

Rozgonyi Emese

DolcEVita

ZÓNA

Báthori Cserne

SZ-es

Pátrovics Bianka

JOKER

Iványi Tamás

Bálits Éva

VaGabond

Kratochwill Áron

Gál Imre

CarpediM

L-ME

Varga Levente, Balázs Bence

NOVA

Tanerők

Diósi Alojzia, Fancsaliné Nagy Marianna, Fehér Márta,
Gáti Emese, Hartmann Ibolya

Vendég

Jakab Judit, tanár

 

Levezető: Nádori Lídia

Jegyző: Goitein Veronika

 

Gyors bemutatkozással kezdtük, mivel voltak új résztvevők és helyettesek is.

Tervezett napirendi pontok:
1. Antibullying tájékoztató, vendégünk Szűcs Katalin
2. A szabad wifi használathoz elkészült Netikett elfogadása ( a Házirend része, mellékletben küldjük)
3. Soroló II., meghívott vendégünk a Soroló szakértője, az IT volt oszlopos tagja: Jakab Judit
4. Beszámoló a tanári értékelés állásáról (Hartmann Ibolya)
5. Egyebek

 

  1. A tervezett napirendi pont, az anti-bullying (iskolai zaklatás elleni) tájékoztató elmaradt. Vendégünk, Szűcs Katalin megbetegedett, így ezt januárra kellett halasztani.

 

  1. Netikett és szabad wifi használat

A teljes Netikettet minden család megkapja (illetve megkapta). A Netikett a házirend része, mellékletben küldi az iskola.

A diákoknak aláírásukkal kell igazolni, hogy a Netikett betartását elfogadják. A wifi hozzáférés automatikus lesz, minden diák legfeljebb három eszközzel regisztrálhat rá. Fontos, hogy az egyéni jelszóhoz senki más ne férhessen hozzá, csak a tulajdonosa.

Az iskolai egyéni és csoportmunkához – amennyiben wifi szükséges – a saját eszközzel nem rendelkező diákok számára iskolai eszközök elérhetők.

A rendszer túlterhelésének elkerülésére a nagy letöltésekhez minden esetben az informatikusok engedélye szükséges.

A Netikettet az Iskolatanács a jelenlévők 31 szavazatával, egyhangúlag elfogadta.

 

  1. Soroló

Soroló munkabizottság alakult az iskolában, ez a bizottság felelős az új programok és kezdeményezések pontra váltásának és egyéb javaslatoknak az előkészítéséért.

Az iskola honlapján részletesen megtekinthető a Soroló táblázat, amiben le van írva, hogy a tanulmányi eredmények, versenyeredmények, nyelvvizsgák, közösségi kezdeményezések, osztályprogramok stb. hány pontot érnek egyéni és osztályszinten.

Megvitattuk a kérdést, hogy milyen arányban hozhat pontot a jó tanulmányi eredmény, és milyen arányban az aktív közösségi élet.

Felmerült, hogy esetleg a 7. és 8. osztályosoknak még könnyebb jó osztályzatokat szerezni, mint később. A hozzászólók végül egyetértettek abban, hogy a motiváltság játszik fő szerepet a jó jegyekben, és a Soroló jegyekre vonatkozó pontértékei ne essenek más megítélés alá a hetedikesek és nyolcadikosok esetében, mint a magasabb évfolyamoknál.

Jakab Juditot megkértük, nézze meg az elmúlt 3-4 évben a Soroló győzteseit, és azt, hogy milyen arányban játszott szerepet a tanulmányi eredmény, és milyen arányban a közösségi részvállalás.

Iványi Tomi (diákképviselő) említette, hogy az előző IT-ülésen megegyeztek, hogy nem módosítjuk a Soroló pontértékeit.

Hartmann Ibolya (tanár) kérte, hogy a bizottság vizsgálja meg a visszatérő problémákat.

Nagy Marianna (tanár) jelezte, hogy a Soroló lényege az, milyen értékeket kíván kultiválni az iskola.

Felmerült a kérdés, hogy ki nyerheti el az „Évfolyam diákja” címet. A szavazás két körből áll, első körben minden diák három évfolyamtársat jelölhet, aztán ebből szűkül a kör a második fordulóban.

Ibolya megjegyezte, hogy a legtöbb esetben a diákok komolyan veszik a választást, és olyasvalakire szavaznak, aki valamiben példamutató.

Gáti Emese (tanár) említette, hogy a Poli egyik tanárától ő azt hallotta, az „Évfolyam diákja” címet csakis indoklással lehet elnyerni.  Kiderült, hogy ez nem így van.

Balázs Bence (diákképviselő) említette, hogy előfordult, hogy viccből választottak meg valakit.

Náray Benő (diákképviselő) szerint, ha indoklás kell a megválasztás okáról, akkor nem lesz igaz, hogy bárki lehet az évfolyam diákja.

Az Iskolatanács javasolta, hogy az „Évfolyam diákja” címet a jövőben indokkal lehessen elnyerni. Erről a következő alkalommal szavazás lesz.  

Átláthatóbbá kell tenni az osztályfőnökök által adható pontok rendszerét.

Tomi felvetette a problémát, hogy a lelkesebb osztályfőnökök minden pontot azonnal írnak, mások nem teszik.

Jakab Judit minden félévben jelez az osztályfőnököknek, hogy írják össze a pontokat.

Báthori Cserne (diákképviselő) javasolta, hogy egy meghatározott időn belül kellene felírni az aktuális pontokat, mert úgy nyomon követhetőbb a rendszer.

Mariann felvetette, hogy vezethetnék a pontokat a diákok (például a diákképviselők), és ők jelezhetnének az osztályfőnöknek, aki továbbítaná a pontszámokat Juditnak.

Javaslat: A februári IT ülésen a Soroló ismét legyen téma, amelyen a munkacsoport előterjesztését hallgatjuk meg. A munkacsoport létszámát esetleg érdemes szűkíteni az egyszerűbb együttműködés érdekében.

 

  1. Beszámoló a tanári értékelés állásáról

 Diósi Lulu (pedagógiai vezető) a jelenlévők kedvéért összefoglalta, miről van szó: Pedagógus Életpályamodell, Pedagógusminősítés, Állami Tanügyigazgatóság, külső ellenőrzések, óralátogatások. Minden pedagógust rendszeresen minősíteni kívánnak az oktatásügyi rendszerben, ennek érdekében a diákok és a szülők is kérdőíveket töltenek ki a pedagógusokról.

Az iskolában munkacsoport alakult, hogy összehangoltan működjenek a folyamatok, a munka januárban folytatódik. Fontos, hogy a felmérések eredményeiről a diákok is értesüljenek.

Javaslat: januárban ki kellene alakítani a szöveges értékelések szempontrendszerét.

 

  1. Egyebek
  • Az egyik férfivécében a tükör két éve nincs felrakva.
    Samu (diákképviselő) és Ibolya a héten felkeresi a gondnokot, és megoldják a problémát.
  • Testnevelésórán a labda állandóan kigurul a hézagos kerítésen.
    Cserne és Marianna a héten felkeresi a gondnokot, és megoldják a problémát.
  • Változások az érettségi rendszerben.
    Ibolya és Kratochwill Áron (diákképviselő) megkérték Lulut, szervezze meg, hogy az osztályidőben az új érettségire készülő osztályokban (11. évfolyam) tartsanak közös tájékoztatót.
  • Ebéd, étkezés.
    Nyárra felújítás van tervben az ebédlőben.
    Az ebédet szolgáltató cég tervezi a választékbővítést, esetleg vegetáriánus opciót. Jelenleg kb. 150 tanuló rendel tőlük ebédet.
    Tomi említette, hogy hasznos lenne, ha az ebédlő nagyobb lenne, többen ülhetnének le egyszerre enni.
    Ibolya javaslatára felmerült, hogy a csengetési renden változtatni lehetne, és lehetne egy hosszabb ebédszünet. A diákképviselők erről kérjék ki iskolatársaik véleményét.

 

Budapest, 2015.12.10.

 

Goitein Veronika, szülő képviselő

 

 

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár