Lego programozás – beszámoló
Összefoglaló
A tanév elején még egyszerűbb, leírások alapján összerakható eszközöket építettek a diákok, úgy, mint, skorpió, kígyó, elektromos gitár. Ahogy egyre jobban megismerték a Lego Minstorban rejlő lehetőségeket, egyre nagyobb fantáziával találtak ki saját eszközöket. Így készülhetett el a „nevelőrobot”, amely hangérzékelő segítségével megpaskolja az ember arcát, vagy az emelőkaros robot, amely kisebb tárgyakat tudott egyik helyről a másikra átemelni. De ugyanígy készült a felcsatolható műkéz, amely nyomásérzékelők segítségével tud tárgyakat emelni, vagy a takarító robot, amely a papírgalacsinokat összeszedi.
A háromnapos tábor alatt a diákok hosszabb időt tölthettek a programozás magasabb szintjén. Egy önkéntes segítségével bonyolultabb programozási algoritmusokat is elsajátíthattak, több változós feltételrendszer kialakítására is lehetőség nyílt.
A tábor ideje alatt több órás foglalkozások keretében fejleszthettek a diákok újabb robotokat, bonyolultabb programozási folyamatokat végezhettek.
A tábor ideje alatt bepillantást nyerhettünk a Magyar Suzuki Zrt. gyárában készülő autók gyártásába, a robotok programozását és irányítását is megtekinthettük.
A diákok nagyon nagy élvezettel vettek részt a tábor programjaiba, és visszajelzésük alapján nagyon hasznosnak érezték az ott töltött időt. Egyrészt a magasabb szintű programozás rejtelmeit emelték ki, mint legeredményesebb tevékenység, másrészt a gyárlátogatáson tapasztaltakat, harmadrészt a hosszabb és alaposabb lehetőséget a tevékenységek elmélyülésében.
Az itt látható slideshow segítségével mindenki bepillantást nyerhet a jó hangulatról és a kész remekművekről.