Poli


Tolerancia Nap >> 2018. október 17. (szerda)

A Tolerancia nap programjának célja az előítéletes és a sztereotip gondolkodás mérséklése, a „másságok”, a hátrányos helyzetűek, a kisebbségek megismerése, a róluk való párbeszéd, illetve az elfogadottságuk növelése. Mindezt tartalmas beszélgetések, egy-egy társadalmi problémát több látószögből megvilágító foglalkozások, előadások keretében próbáljuk elérni.

Az idei Tolerancia napot egy Erasmus+ pályázat keretében rendezzük meg. A Tolerancia napot mint jó gyakorlatot fogjuk átadni a külföldi partnereknek, így ők is részt fognak venni a programokon (tanárok és diákok), emiatt természetesen néhány foglalkozás angol nyelven fog zajlani.

A programok 9:15-13:15 között zömében meghívott előadók közreműködésével zajlanak.

Tolerancia nap:

  • érkezés: 09:00
  • nap vége: 13:15

Program:

  • 09:15-10:45 – 1. sáv
  • 11:00-12:30 – 2. sáv
  • 12:45 – 13:15 – osztályidő, Tolerancia nap lezárása
  • 13:15-től – ebéd

További információ a szervezőktől:

  • Surányi Anna (sanna[kukac]poli.hu)
  • Melles Évi (meva[kukac]poli.hu)

I. sáv 9:15-10:45

  1. Globalization and vanishing cultures – various aspects_from English level B1

A world-travel among various cultures, first: aspects from the classical globalization theory (based on stereotypes as well); second: critical approaches of the “cultural imperialism”. At the end of the workshop students can discuss some interesting questions in connection with the above topics. If you are interested in different cultures all around the world and the impact of globalization, you are more than welcome!

led by: Barta Géza (ELTE)

  1. Addictions_from English level B1_for classes 11-12.         

First we discuss how and why various addictions are rooted in childhood and adolescent personality development. Then we move on to present two adolescent phenomena, screen addiction (TV, mobile, computer games, Internet) and binge drinking (drink much, fast).

led by: Márványkövi Ferenc (ELTE) 

  1. Cooking_from English level A1           

Join us to cook traditional North African dishes!

led by: Péterfi Pál Balázs és Ferenczi Márti 

  1. EVS-Volunteering_from English level B2

Some information will be provided by Egyesek Youth Association about the international volunteering opportunities for youth generations. During the interactive workshop, organized by our foreign volunteers working in Nógrád county, they share their experiences to inspire you.

led by Bécser Vera, Egyesek Youth Association

  1. Adománytaxi_7-10. évfolyamok számára

Mi az, hogy társadalmi felelősségvállalás? Önkéntesség? Miért? Hol lehet szükség rám, és hogy tudok segíteni? Mi az, hogy szegénység, és milyen egy pici faluban élni a világtól elzárva? Gyere el, mondd el a véleményed, és játssz egy jobb világért!

A foglalkozást vezeti: Horn Tamás (Adománytaxi Alapítvány)

  1. Mások vagyunk?_7-9ny. évfolyam számára

Mit gondolunk másokról? Mit gondolnak mások rólunk? Milyen kérdések zavarnak a társadalomban? Hogyan tájékoztatnál róla másokat? A foglalkozás keretében megosztjuk egymással a véleményünket a fenti kérdésekkel kapcsolatban, majd plakátot vagy mini fanzine-t készítünk kollázs vagy rajz technikával.

A foglalkozást vezetik: Végh Panni és Szemessy Kinga (Artemisszió Alapítvány)

  1. Itt is, ott is élet

Tudsz azonosulni mások életével? Lehetsz ma Eszter, aki értelmi fogyatékos, esetleg Béla, aki mozgáskorlátozott vagy Erika, aki skizofrén. Szerinted hogy telnek az ő mindennapjaik? Milyen módon érvényesítik emberi jogaikat? Te kinek a bőrébe bújnál bele szívesen?

A foglalkozást vezetik: Kékesi Alexandra és Környei Kristóf (TASZ)

  1. Köztünk élő muszlimok _ séta Budapesten>>külső helyszíni program

Miben hisz másfél milliárd ember világszerte? Hogyan gyakorolják a vallásukat Budapesten a muszlimok? Utánajárunk az iszlám mindennapoknak is: honnan öltözködnek és hogyan ismerkednek a magyar muszlim nők, és hová járnak a gyerekek iskolába? Milyen munkát végeznek a férfiak, és hogyan tartják el belőle a családjukat?

A sétát vezeti: dr. Kármán Marianna afrikanista, iszlámkutató

  1. A Város Mindenkié_hajléktalan érdekvédelmi csoport_7-9. évfolyam számára

Első kézből a hajléktalanságról. Interaktív előadás a hajléktalanság témájában. Első felében beszélgetés, információátadás a témában, a második felében pedig a diákok átérezhetik a hajléktalanok helyzetét egy szituációs játék során.

A foglalkozást vezeti: Balog Gyula (Menhely Alapítvány)

  1. Mi lenne, ha…? _7-9. évfolyam számára

A menekülteket érő rendszerszintű jogsértésekről lesz szó. Kiscsoportos szerepjáték érzékenyítő feladatokkal, közös megbeszéléssel, filmmel, képekkel, hogy megértsük, min mennek keresztül emberek milliói szerte a világban, s az emberi jogok nézőpontjából ez mit is jelent, és mi ebben a szerepünk.

A foglalkozást vezetik: az Amnesty International Magyarország képviselői

  1. Élni vagy halni hagyni?-Jogi dilemmák_10-12. évfolyam számára

Egy londoni családjogi bírónőnek a következő jogesetet kell elbírálni. Egy Jehova Tanúi család 17 éves fia leukémiában szenved. Meg lehetne menteni, de csak akkor, ha vérátömlesztést kap a kezelés részeként. A család vallása tiltja a vérátömlesztést, a fiú is tiltakozik. A kórház bepereli a családot, hogy rendelje el a kényszerkezelést. Mit dönt a bírónő? Mit mondana strasbourgi bíróság?

A foglalkozást vezetik: dr. Karsai Dániel András (Karsai Dániel Ügyvédi Iroda)

  1. Ki magyar?_9-12. évfolyam számára

„Mit jelent ma magyarnak lenni?”, „magyar volt-e egyáltalán Széchenyi István?”, magyar-e a „Túró Rudit legelgető pesszimista szürkemarha?”, „magyar-e a fájdalom, amit Trianon okozott?”, „és Te mitől vagy magyar?”

A foglalkozást vezetik: Bukszár Zsanett, Varga Sára (Közös Halmaz Alapítvány) 

  1. Kérdezz, felelünk!_10-12. évfolyam számára

Afgán menekült, nigériai egyetemista, vietnámi étterem-tulajdonos, brazil férj, kínai orvos, spanyol turista, orosz diplomata, holland nyugdíjas. A Menedék Egyesület hazánkban élő bevándorlók társadalmi integrációjának segítésével foglalkozik több mint 20 éve. Kik ők, miért vannak itt, mit gondolunk, tudunk róluk?

A foglalkozást vezetik: Medjesi Anna, Tóth Júlia, Gajdos Bea (Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület) 

  1. Fogamzásgátlás_10-12. évfolyam számára

A különböző fogamzásgátlási módszerek előnyei és hátrányai, avagy „Ha nem ismered a lehetőségeidet, akkor nincsenek lehetőségeid”. Gyarapíthatod vagy tesztelheted a tudásod a fogamzásgátlással kapcsolatosan: Milyen módszerei voltak az előző generációnak? Mely módszerek a leggyakrabban használatosak jelenleg?

A foglalkozást vezeti: Fülöp Angelika, független bába, dúla

  1. Korrupció_9-12. évfolyam számára

Mennyire vagy korrupt? Szituációs játékaink segítségével kiderítheted, hogy vajon hogyan reagálnál különböző korrupciós helyzetekben. Legyél Te az integritás bajnoka!

A foglalkozást vezeti: Martin József Péter és Sebestyén Diána (Transparency International Magyarország Alapítvány) 

  1. Élet a börtön után_10-12. évfolyam számára

Beszélgetés ex-kriminális fiatallal a bűnelkövetésről, a fogvatartásról, a szabadulásról, motivációról, életútról, nehézségekről. Betekintés a totálisan zárt világba, a szabadulás és visszailleszkedés nehézségeiről, előítéletekről, segítségről.

A foglalkozást vezetik: a Váltó-sáv Alapítvány képviselői 

  1. Álhírek, médiatudatosság

Azt hiszed, téged nem lehet csapdába csalni az álhírekkel? Vagy talán előfordult már veled, hogy csak utólag jöttél rá, hogy bedőltél egy kamuoldal cikkének? Most lehetőséged nyílik tesztelni, mennyire vagy sikeres az álhírek felismerésében. Interaktív keretek között tanulhatsz a média és a tömegkommunikáció működéséről, és azt is megtudhatod, hogyan vértezd fel magad a legtrükkösebb manipulációk ellen.

A foglalkozást vezeti: Belinszky Anna (DIA)

  1. Párkapcsolati problémák_9ny-10. évfolyam számára

Segélyvonalaink jellemző témája a szerelem és a párkapcsolat témaköre. A serdülőket és fiatalokat érintő kérdések körébe nem csak az első csók, hanem az első szexuális együttlét is beletartozik. Mindezek érzelmi oldaláról, a bizalmon és kölcsönös tiszteleten alapuló párkapcsolatok természetéről szóló kérdések mentén közelítjük meg a témát.

Közreműködik: a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány  képviselői

  1. Melegség és megismerés_7-9. évfolyam számára

Beszélgetés, vita a melegségről. Interaktív érzékenyítő gyakorlatok.

Közreműködnek a Labrisz Leszbikus Egyesület és Szimpozion Egyesület képviselői

  1. Have Your Say!

Hogyan vezess egy profi vitát? Disputa bemutató workshop a Politechnikum diákjainak közreműködésével. Két disputa csapat küzd meg egymással, a cél, hogy a választott témában érvelésükkel kiüssék a nyeregből a másik csapatot. Nagy küzdelem várható, a vita bírói csapatának is lesz dolga bőven.

Közreműködik: a Have Your say! horvát ificsere polis csapata: Baló Noémi, Haraszti Panni, Horváth Dorka, Lukács Lea, Végh Veronika, Gács Péter , Sztrókay Tamás, Ungvár Balázs és Borbáth Kati

  1. Turn Me On-Kapcsolódj be!_8-9. évfolyam számára_csak lányoknak

Pornó=szex? Szex=pornó? Beszélgetés és vita.

A foglalkozást vezetik: Vidák Panni, Halász Sári (Turn Me On-Kapcsolódj be!)

II.sáv 11:00-12:30

  1. EVS-Volunteering_from English level B2

Some information will be provided by Egyesek Youth Association about the international volunteering opportunities for youth generations. During the interactive workshop, organized by our foreign volunteers working in Nógrád county, they share their experiences to inspire you.

led by Bécser Vera, Egyesek Youth Association

  1. World Press Photo exhibition_ from English level B1­_for classes 11-12.

The World Press Photo exhibition in the National Museum not only opens a window to the world through the most important documentary photographs of previous year covering the field of sport, social, environment, political issues but also offers an opportunity for an interpretation of them.

  1. The Holocaust Memorial Center_ from English level B1­_for classes 11-12.

The exhibition introduces the history of the Jewish and Roma Holocaust through multimedia on touch-screens, by displaying original documents and objects, leading the visitors through specifically structured real personal and family histories.

  1. Jewish identity_from English level B2

Who is a Jew, what is jewish identity: religion? ethnic group? culture? community? It means neither for someone. How to decide who is a Jew? Discuss about jewish identity through informal education.

led by: Haver Informal Jewish Educational Foundation 

  1. Being gay…_from English level B2

Discussion, debate about being gay. Interactive sensiblisation exercises.

Led by: LMBTQ Organisation (Labrisz and Szimpozion)

  1. Interactive walking tour in the Ghetto_for classes 10-12.

Find out more about the Hungarian Jewry’s history, the Righteous among the nations, the life-saving during the Holocaust and the Jewish quarters.

led by: Surányi Ráchel (PhD candidate in Sociology) 

  1. Belly Dance_from English level A1

After a short performance you can try belly dance with some typical moves and combinations.

led by: Sarkadi Eszter Mirka

  1. A tengeri frontvonal – Európa titkos háborúja_9-12. évfolyam számára

Tízezrek menekülnek a Líbiában tomboló káoszból a tengeren Olaszország irányába. Az embercsempészek gumicsónakjaiba zsúfolt embereket a tengeri viharokon túl fegyveresek is fenyegetnek. Mit tehet egy csapat idealista fiatal, akik kihajóznak Afrikához, hogy felvegyék a harcot?

A beszélgetést vezeti: Földes András (Index)

  1. Ötletelj Afrikáért!

Prezentáció sok-sok képpel a bamakói iskoláról, a nyomornegyedről, ahol tanítottam. Rövid beszámoló az iskolák higiéniai helyzetéről a világban. A „HAND WASH” projekt bemutatása. Hogyan adjuk át az ismeretet a bamakói gyerekeknek a kézmosás fontosságáról?

A foglakozást vezeti: Morris Andrea (Afrika Másként Alapítvány Kuratórium elnöke) 

  1. Mi a gyűlölet-bűncselekmény?_7-9. évfolyam számára

Hogyan lehet az előítéletekből népirtás? Mik azok a védett kisebbségek? Mit jelent pontosan a közösség tagja ellen elkövetett bűncselekmény, hogyan ismerjük fel, mit kell tennünk, miért olyan fontos, hogy tudjunk róla? Szervezetünk egyik legfontosabb kampányát drámajátékokkal, kiscsoportos feladatokkal, kisfilmmel, esetelemzésekkel dolgozzuk fel.

A foglalkozást vezetik az Amnesty International Magyarország képviselői

  1. Modernkori rabszolgaság

Az interaktív másfél órás foglalkozás célja az áldozathibáztatás megelőzése rabszolgaságban, kizsákmányolásban élő/élt áldozatok/túlélők történeteinek feldolgozásán keresztül.

A foglalkozást vezeti: Mihalkó Viktória, Anthropolis Egyesület 

  1. Roma vagy cigány?

Minden cigány lop? És egyébként is, akkor most roma vagy cigány? Ehhez hasonló témákat boncolgatunk egy interaktív foglalkozás keretén belül.

A foglalkozást vezeti: Kékesi Alexandra, Uccu Alapítvány

  1. Hír vagy álhír?_7-9. évfolyam számára

A valódi hír is lehet félrevezető? Létezik-e még hiteles hírforrás? Hogy alakul át egy hír álhírré? Aktív részvételre épülő foglalkozás, ahol álhíreket keresünk, megnézzük, a kommunikációs csatorna mit tesz a hírrel, és megpróbálunk lebuktatni pár álhírt.

A foglalkozást vezetik: Tremmel Márk, Zala Krisztina (atlatszo.hu)

  1. Lehet egy bank jó fej?_9ny-12. évfolyam számára

Hogyan foglalkozhat egy bank toleranciával? Lehetsz éppen focidrukker, netán színházimádó, egy zenekar fanja, világutazó vagy városi kertész, de el tudod képzelni, hogy a pénzügyeid helyszínét is úgy válaszd meg, hogy az téged minősít? Miért nem érdekli az embereket, hogy milyen pénzintézetnél intézik pénzügyeiket, ha ezen a területen is vállalhatnának felelősséget, mint pl. a szelektív szemétgyűjtés kérdésében?”

A foglalkozást vezeti: Erős Barbara és Danyi Eszter (MagNet Bank) 

  1. Börtönrádió_10-12. évfolyam számára

Milyen a kint? Milyen a bent? Az Adj Hangot Egyesület az elmúlt években egészen a megszűnéséig börtönökben tartott rádiós foglalkozásokat fogvatartottaknak. Most egy volt börtönrádióssal és egy volt önkéntessel beszélgethettek.

A beszélgetést vezetik: Makács István, Drubina Boglárka (volt Adj Hangot Egyesület) 

  1. Európai parlamenti választás (2019 május)_első szavazóknak ajánlott

Első (EP)-szavazó vagy, és nem tiszta, miről szól majd a májusi választás? Van egyáltalán értelme? Jó az nekünk, hogy politikusaink ott ülnek az Európai Parlamentben? Hogy lesz a(z első) szavazatomból mandátum?

A foglalkozást vezeti: László Róbert (Political Capital) 

  1. Mások vagyunk?_9-12. évfolyam számára

Mit gondolunk másokról? Mit gondolnak mások rólunk? Milyen kérdések zavarnak a társadalomban? Hogyan tájékoztatnál róla másokat? A foglalkozás keretében megosztjuk egymással a véleményünket a fenti kérdésekkel kapcsolatban, majd plakátot vagy mini fanzine-t készítünk kollázs vagy rajz technikával.

A foglalkozást vezetik: Végh Panni és Szemessy Kinga (Artemisszió Alapítvány) 

  1. A Város Mindenkié_hajléktalan érdekvédelmi csoport_10-12. évfolyam számára

Első kézből a hajléktalanságról. Interaktív előadás a hajléktalanság témájában. Első felében beszélgetés, információátadás a témában, a második felében pedig a diákok átérezhetik a hajléktalanok helyzetét egy szituációs játék során.

A foglalkozást vezeti: Balog Gyula (Menhely Alapítvány)

  1. Fogamzásgátlás_10-12. évfolyam számára

A különböző fogamzásgátlási módszerek előnyei és hátrányai, avagy „Ha nem ismered a lehetőségeidet, akkor nincsenek lehetőségeid”. Gyarapíthatod vagy tesztelheted a tudásod a fogamzásgátlással kapcsolatosan: Milyen módszerei voltak az előző generációnak? Mely módszerek a leggyakrabban használatosak jelenleg?

A foglalkozást vezeti: Fülöp Angelika, független bába, dúla

  1. Élet a börtön után_10-12. évfolyam számára

Beszélgetés ex-kriminális fiatallal a bűnelkövetésről, a fogvatartásról, a szabadulásról, motivációról, életútról, nehézségekről. Betekintés a totálisan zárt világba, a szabadulás és visszailleszkedés nehézségeiről, előítéletekről, segítségről.

A foglalkozást vezetik: a Váltó-sáv Alapítvány képviselői

  1. Párkapcsolati problémák_9ny-10. évfolyam számára

Segélyvonalaink jellemző témája a szerelem és a párkapcsolat témaköre. A serdülőket és fiatalokat érintő kérdések körébe nem csak az első csók, hanem az első szexuális együttlét is beletartozik. Mindezek érzelmi oldaláról, a bizalmon és kölcsönös tiszteleten alapuló párkapcsolatok természetéről szóló kérdések mentén közelítjük meg a témát.

Közreműködik: a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány képviselői

  1. Turn Me On-Kapcsolódj be!_8-9. évfolyam számára_csak fiúknak

Pornó=szex? Szex=pornó? Beszélgetés és vita.

A foglalkozást vezetik: Vidák Panni, Halász Sári (Turn Me On-Kapcsolódj be!) 

  1. Demokrácia szimulátor

A program politológia témájú, kipróbálhatjátok, milyen lenne egy országot vezetni. Nem olyan egyszerű. Mindenesetre legalizálhatjátok a marihuánát vagy eltörölhetitek a kötelező sulit. De vajon lesz-e elég pénz, és ki nyeri majd a választást?

A foglalkozást vezeti: Lukács Lea (Guru osztály)

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár