Poli


ÖkoPOLItika

Az elmúlt időszakban nemcsak a tanévet indítottuk be, de a szelektív hulladékgyűjtő rendszerünket is kiterjesztettük az intézmény egész területére. A tanév eleje óta nemcsak a folyosókra, hanem az összes tanterembe kerültek anyagukban és előállításukban is környezetbarát gyűjtőedények. (Az edényzet váza újrahasznosított kartonpapírból, a belevaló zsákok pedig reciklált PP műanyagból készültek, Magyarországon.) Természetesen az adott feltételek csak akkor szolgálják valóban a zöldebb jövőt, ha a használóik is így gondolják, és tesznek is érte… Kérjük, ha intézményünkben tartózkodik, Ön is segítse ezen törekvéseinket – tegyünk együtt a keletkezéskor nem megelőzött hulladékok körforgásáért!

Ahogy a túlélésünk érdekében a hétköznapi gondolkodásunkban, a döntéseinkben is egyre inkább megkerülhetetlenné válik az ökológiai szemlélet, úgy lesz egyre szervesebb részévé az iskolai működésnek, mint az élet egyik színterének és az oktatás-nevelés fontos terepének is a fenntarthatóság.

Hogy szorgalmazzák ezen elv minél hangsúlyosabb megjelenését az iskolákban, az oktatásért és környezetvédelemért felelős tárcák 2004-ben közösen létrehozták az Ökoiskola címet, melyet 2005 óta minden évben pályázat útján nyerhetnek el az intézmények. Az Ökoiskola cím azon intézmények elismerése, amelyek átgondoltan, rendszerszerűen és mindennapi gyakorlatként, egész-intézményes módon foglalkoznak a környezettudatossággal, az egészségneveléssel, valamint a fenntarthatóságra és a globális felelősségvállalásra neveléssel is.

A 2018. évben kiírt címpályázaton a Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium sikerrel bizonyította az ökoiskola kritériumrendszernek való megfelelését. Ennek eredményeképp iskolánk a 2018/19. tanévtől kezdődően hároméves ciklusra elnyerte az Ökoiskola címet.

A cím elnyerése azonban csak az első lépcsőfok ahhoz, hogy az intézményünk számára kiemelten fontos környezettudatos szemléletet minél szélesebb körűen és minél hatékonyabban tudjuk képviselni a mindennapokban. A pályázatra készülve összegyűjtöttük azokat a tevékenységeket, szokásokat és adottságokat, amik már most is a fenntarthatóság elveinek mentén, egy hosszútávon is élhető világ megteremtéséhez és megőrzéséhez vezetnek. A listán ugyanakkor nemcsak pedagógiai fortélyok szerepelnek, de az esztétikus munkakörnyezet elemei éppúgy megtalálhatók a sorban, mint a kritikus gondolkodást fejlesztő foglalkozások, a tantárgyi keretekbe szőtt fenntarthatósági kitekintések vagy a jeles napok megünneplésének szertartásai is.

A következő feladatunk nagyobb kihívás: továbbfejleszteni, eredményesebbé tenni és mindenkire vonatkozó, nagy közös céllá, működési alapelvvé formálni ezt a szemléletet. Szeretnénk, ha egyre több területen és egyre inkább megjelennének ezek a környezeti szempontok.
Ehhez kapcsolódóan Ökomunkacsoport szervezésébe kezdtünk, melyben nemcsak a tanárok, de a technikai dolgozók, a diákok és a szülők is képviseltetik majd magukat. Szeretnénk, ha minél több emberhez eljutna az üzenetünk, a gondolkodásmódunk, melyet ökozászlónkra tűztünk.

Hamarosan további cikkekkel jelentkezünk a témával kapcsolatban!

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár