Poli




Tablets and Smartphones: using mobile devices as eductional tools – Károlyiné Kelemen Hajna

Képző intézmény: Europass Teacher Academy

Helyszín: Firenze, Olaszország

Időpont: 2019. augusztus 12 – 17.

A képzést profi intézmény szervezte: megfelelő háttérszemélyzettel, jó helyen lévő, jól felszerelt központtal.

Az utazást és a szállást magamnak intéztem, és erre szükség is volt, mert a képzés 480 euróba került, így az utazáson és az étkezésen lehetett leginkább spórolni. Elrepültem Pisába, onnan vonattal mentem Firenzébe. A külvárosban béreltem lakást, és 35-40 perc alatt gyalogoltam be a belvárosba (vagy 25 perc alatt busszal is lehetett utazni).

Egy régi belvárosi palota 2. emeletén lévő termekben zajlottak a foglalkozások, a tervek szerint napi 5 órában. Sajnos az ígért 2 vezetett városnézés helyett csak egyet tartottak, és mivel a képzés idejére esett egy egyházi ünnep, a Nagyboldogasszony, amikor minden bezárt, a csoport megszavazta, hogy a többi napon 1-1 órával hosszabb foglalkozásért cserébe mi is szabadnapot kapunk. Ugyanakkor a zárva tartott intézmények és a 33-38 fokos hőség miatt nehéz volt hatékonyan eltölteni az időt, és a többi nap nagyon hosszú lett így. A teremben volt légkondi, kaptunk vizet, kekszet, teát vagy neszkávét is.

A csoportban 12 nő volt, ebből 2 bolgár, 7 lengyel, sajnos a bolgárok és 4 lengyel egyáltalán nem beszélt angolul, és angol szakos kolléganőik próbálták segíteni a kommunikációt. Rajtuk kívül volt még egy spanyol és egy magyar, én általában a spanyol kolléganővel dolgoztam párban.

A kurzust egy fiatal tanár vezette, ő tartotta az idegenvezetést is a városban. Nagyon türelmes volt, igyekezett mindenkivel szót érteni, és megoldani a szakmai és technikai problémákat: a különböző szintű felhasználói tapasztalattól a készülékek sokféleségéig. Álláspontja szerint mivel ez felnőttképzés, mindenki a saját felelősségére veszi igénybe és vesz ki belőle annyit, amennyit akar vagy tud. Ettől függetlenül kínos volt a résztvevők nyelvtudásának hiánya, és hogy a program részét képező, előre meghirdetett és kifizetett záró kirándulásra csak négyen jelentkeztünk, a többiek családi programot szerveztek magunknak.

Az első nap bemutatkozással kezdődött. Sajnos volt, aki országimázs-filmet vagy animált fotósorozatot hozott, és közben nem beszélt semmit. Nyilvánvaló lett, hogy a résztvevők közül felszereltségét és technikai felkészültségét tekintve a mi iskolánk van a legjobb helyzetben. A tanárunk elmondta, hogyan kellene működtetni egy iskolai rendszert, és a miénk hasonlít a legjobban hozzá (iskolai hálózat, az egész iskola számára közös felület, az Office 365 használata, belső továbbképzések, tapasztalatok megosztása).

A képzési program leírása: https://www.sutori.com/story/beszamolo-a-tablets-and-smartphones-using-mobile-devices-as-educational-tools–umnZwgYMXZbSsuXsVXozxMVq

Ezek az appok vagy felületek részben olyanok voltak, amelyeket ismerek vagy használok, de volt valami új funkciójuk, amit még nem ismertem, és voltak számomra teljesen ismeretlenek is. Nagyon sok jó ötleteket kaptam, és kipróbáltam olyan felületeket is, amikkel eddig nem dolgoztam. Kevés olyan volt, amit nem sikerült rendesen megtanulnom, vagy nem fogom tudni használni. Ehhez a képzéshez kifejezetten hasznos volt a Surface használata, mert válthattam bármikor a (számomra legkönnyebben használható) laptop, a telefon vagy a tablet között.

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár