Poli




Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention – Borbáth Katalin

Képző intézmény: Europass SRL

Helyszín: Barcelona, Spanyolország

Időpont: 2019. október 21-26.

Iskolapszichológusként, az iskolai kortárs segítő csoport felkészítőjeként az volt a célom, hogy új technikákat tanuljak az érzelmi intelligencia, a bullying prevenció témakörben, fejlődjek a szakmai nyelv használatában, új tréning technikákat sajátítsak el, és megismerjem más országból érkező csoporttársaim jó gyakorlatait.

A művészetterápiás módszertan és az együttműködés témakörében tanultakat a kortárs segítő/kortárs mediátor csoportomban is fel tudom majd használni (pl. kezemre írt jellemzőim, spagetti torony, érzelmek művészetterápiás megjelenítése stb.). A stresszkezelés technikái között is megjelent művészetterápiás alkotás, amit meg tudok valósítani a kortárssegítő képzés során.

A képzésen sokat tanultunk a lehetséges kommunikációs technikákról, ebben én is tudtam jó gyakorlatot mutatni a csoportnak az Erőszakmentes Kommunikációs módszerrel.

Gazdagodtam az elméleti háttér tekintetében is az érzelmek témakörben, hiszen a kurrens érzelem hálózatok kutatás és a DISC mérési rendszer újdonság volt számomra. Az is hasznosnak bizonyult, hogy megbeszéltük a kortárssegítők és mediátorok feladatköreit, hallhattunk egymástól jó gyakorlatokat. Rengeteg művészetterápiás gyakorlatot alkalmaztunk, amelyekből sokat tudok hasznosítani, illetve a német csoporttársak gyakorlata a kortárs segítésben, és a belga, mindenkitől független, adminisztratív kolléga, ombuds szerepű jelenléte az iskolában is meggondolandó.

Mindenképpen tovább szeretnék lépni a művészetterápia irányába, sok új ötletem lett a kortárssegítés, kortárs mediátorok csoportjának szervezésére, képzésére. Tervezem, hogy a kortárssegítők felkészítő csoportjában több művészetterápiás szituációs gyakorlatot is felhasználok majd.

Kapcsolatépítésre is alkalmas volt a képzés, a német és belga csoporttárs nyitott volt az együttműködésre, a belga csoporttárssal a job shadowing merült fel, a német középiskolai tanárnővel közös iskolai projektre is nyitottság mutatkozott.

Ha van érdeklődés, szívesen vezetek műhelymunkát az iskolában a bullying megelőzés és a stresszkezelési módszerekről, és terveztem egy konkrét 2 alkalomból álló pedagógiai műhelyt az érzelmek az iskolában témakörben. Szívesen mentorálom munkatársaimat vagy a diákokat a bullying prevenció területén. Tervezem új szervezési módszer bevezetését is az iskolai kortárssegítő csoport működtetésében.

 

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás