az Iskolatanács 2019. november 12-i ülése
Jegyzőkönyv
az Iskolatanács 2019. november 12-i üléséről
Jelen voltak:
Azúr |
Balogh Tamás, |
– |
Lamanteam |
Schőn Simon |
Böszörményi Ágnes, |
Bermuda |
Lakits Hanna, Szániel Marcell |
Bartal Andrea |
Nápol(y)i |
Beck Noémi, |
Koncz Andrea |
AnAnÁsz |
Bardócz László, |
Szeles Irén |
Anonym |
Bártfai Ida |
Konczné Bogdán Szilvia |
Kozmosz |
– |
Kulcsár Mónika |
Főn-X |
– |
Kárpáti Adrienn |
pacman |
Aschenbrenner Lili |
Kalyó Ildikó |
ReZsó |
Antall-Margitta Dóra, |
Huszár Anikó Márta |
ALBAtrOsz |
Sondhi Lynn, |
Sondhi Alexa |
chill |
– |
Békefi Eszter |
RobInHood |
Harsányi-Sulyom Anna |
Gonda Judit |
Dimenzió |
– |
Baloghné Pék Anita |
káró |
Göbölös Benedek |
– |
STORNO |
Péter Luca |
Kiss Bea, Szekeres Juli |
MárkA |
– |
Kiss Erika |
Maszk |
– |
Sztrókay Hajnalka |
MIQN |
– |
– |
Tanárok |
Diósi Alojzia, Erdei Erika, Gáti Emese, Kováts Lívia, Matejka István, Székely Réka |
|
Vendégek |
– |
Levezető elnökök: Schőn Péter és Schőn Simon
Napirendi pontok:
1. A sok jó ötlet közül mit valósítsunk meg ebben a tanévben? Mely ügyeket vigyük tovább?
2. Nyílt nap a Poliban: Szeretettel várjuk a beszélgetősarokba a szülőket.
3. Beszámoló a Diákparlamentről.
4. Harsányi-Sulyom Anna beadványa a Klímasztrájkkal kapcsolatosan.
5. A HeroiKonon járt az Anonym osztály, meghívhatnánk a Poliba néhányat az előadók közül.
És ami történt:
1. A sok jó téma közül ezekről cseréltünk eszmét:
Könyvmegálló: már van egy a Dühöngőben, ami hamarosan megújul a könyvtárral együtt. Ne csak itt legyen Könyvmegálló, hiszen a Dühöngő most kényelmetlen és rideg. Lehet bárhol egy kényelmes zug, ahol a diákok a szabad idejüket töltik, ahova betévednek. Legyen váratlan és hívogató. Akár több helyen is lehet egy jellegzetes színfolt, egy kényelmes hely, ahol lehet olvasni. Tegyünk a könyvekbe ajánlót! Néhány diák, tanár körbejárnák a Polit és szétnéznének megfelelő helyet keresve.
Javaslat: Foglalkozzunk a Könyvmegállókkal, legyen egy kis csapat, akik körbejárják a Polit és javaslatot tesznek.
Szavazás: 45 igen, 0 nem, 2 tartózkodás
A csapat: Erdei Erika tanár, Bártfai Ida, Aschenbrenner Lili
Kert és iskolabútor: Szekeres Juli és Kiss Bea végigjárták az udvart. Kevés terület van, ami nem parkoló, újfajta pihenőhelynek nehéz helyet találni. A Tornaház előtti részről kitilthatnánk az autókat. Mérjük fel a diákok igényeit egy kérdőív segítségével. Kiss Bea vállalta.
Polis ruha: Hordanának diákjaink ma divatos, kapucnis felsőket, pólókat az iskola logójával, feliratával? Rengetegen szólnak hozzá ehhez a témához. Remek ötlet, mert jól néz ki, identitást erősít, közösséget épít, jó marketing is a Polinak. Legyen többféle, választható mintával. Írjunk ki a design tervezésére pályázatot.
Legyen polis ruhánk? Szavazás: 47 igen, 0 nem, 1 tartózkodás.
A projektet kidolgozza: Székely Réka tanár, Péter Luta, Göbölös Benedek, Csoboth Zsófi, Sondhi Lynn, Beck Noémi, Ránky-Rudi Juli, Pálfi Magdó
A 2. idegennyelv tanulás témában is együtt gondolkodtunk Koncz Andi (szülő) és Szakács Edina (tanár) javaslata alapján. A szülők szerint fontos lenne, hogy már a nyelvi évben kezdjen 2. idegen nyelvet tanulni az, aki magas szintű angoltudással érkezik a Poliba. Sok érv és ellenérv hangzott el diákoktól, szülőktől és tanároktól.
Az angolul anyanyelvi szinten beszélők második idegen nyelvet tanulhatnának a nyelvi éven (német, francia, olasz, kevés spanyol vagy orosz). A Nápol(y)i osztályban 25 szülőből 19 szeretné ezt, de a tanárok az illetékesek abban, hogy kinek milyen nyelvet hány órában lehetne tanítani. Több 11.-es diák véleménye mellett elhangzott, hogy jogos az igény, a probléma nem is a nyelvi éven van, hanem a továbbiakban, mert különböző szinten lesznek a diákok, és túl sok 2. idegen nyelvi csoport lenne. Ráadásul 9. évfolyamon nehéz az új tantárgyi órákat elhelyezni. Már intézményi szinten is felvetődött ez a kérdés, és a vezetőség is akceptálja. Vajon a bejövő nyelvi évfolyam integrálható-e az új rendszerbe? Szükség van pontos adatokra, mérjük fel az igényeket a 7. és 8. évfolyamon. Tegyünk mellé szintfelmérő eredményt, hogy ez az elvárás jogos-e. Az angol tanítás eredményes, ezt a nyelvvizsgák és érettségik sikere is mutatja. 2007-től kötelező a 2. idegen nyelv a Poliban. Nagy Ilona 2. idegen nyelv szaktanárt megkérdezzük a 2. idegennyelv eredményességéről.
Mások véleménye szerint sokkal könnyebben értik, érzik a gyerekek az angol nyelv fontosságát, mert az angol megevett mindent. Nehéz a gyerekekkel megértetni, hogy miért fontos a 2. idegen nyelv tanulása. 10. és 11. évfolyamon nagyon sok gyerek érettségizik angolból. Az anyanyelvi szinten beszélőknek is meg kell tanulni a tudatos nyelvtan használatot a sikeres vizsgák érdekében.
Mi motiválhatná a gyerekeket a 2. idegen nyelv tanulására? Több 11. évfolyamos eltérő vélemény után az a javaslat született, hogy mérjük fel az osztályok igényeit: van-e akkora igény, hogy elinduljon egyfajta gondolkodás.
Szavazás: 38 igen, 0 nem, 9 tartózkodás.
Bár még sok érdekes javaslat, téma és ötlet várt ránk, ezt napirendi pontot időtúllépés miatt berekesztettük. Folytatás következik.
2. Nyílt nap a Poliban
A Márkából 3 szülő jelentkezett a beszélgető sarokba: Kiss Erika, Szuromi Judit és Puskás Andrea. A szülő IT-tagok közül ketten jelentkeztek még: Kiss Bea, Gonda Judit. Köszönet mindannyiuknak.
3. Beszámoló a Diákparlamentről frissen, hiszen ma délelőtt Bardócz Laci és Mondok Máté képviselte a Polit. Dióhéjban: A következő témákról kérték ki a véleményünket: Eszközök és felszereltség a XXI. század iskolájában, hatékony nyelvoktatás, helyi és országos szintű érdekképviselet, lelki egészség és digitális immunitás. Bardócz Lacit az Országos Diákparlament tagjává választották.
4. A Klímasztrájkkal kapcsolatos beadvány érkezett Harsányi-Sulyom Annától.
„Szeretném, ha napirendi pont lenne a novemberi IT-n a IV. Globális Klímasztrájk ügye, ami november 29-én 12:00-tól 15:00-ig tart majd.
Az előző klímasztrájk alkalmával a szülőknek kellett igazolniuk azt az időt, amikor a diákok hiányoztak az iskolából. A gyerekeknek pedig kilépési engedélyt volt szükséges írniuk ahhoz, hogy elhagyhassák az iskolát. Szeretném az IT segítségét kérni, hogy a hiányzás a mostani klímasztrájkon már ne a szülő által igazolható órákból használódjon el. … Ha sikerül az igazolást megoldani, felmerül a kérdés, hogyan lehet majd bizonyítani, hogy valaki odament a tüntetésre.
Lehetne esetleg a szándékot előre jelezni, vagy a szülőnek kellene ugyanúgy írnia arról, hogy a gyerek részt vesz a klímasztrájkon, de ez nem a 60 óra terhére megy majd.
Remélem, tudunk találni közösen megoldást!”
A javaslat mindenkinek tetszett. Diósi Alojzia pedagógiai vezető válaszolt is: kiskorúak jogi képviselője a szülő, ezért a szülőnek kérni kell, hogy engedjük el a gyermekét. A polisok együtt menjenek, a távollétet továbbra is a szülő igazolja, de ez a szokásos szülői kvóta felett legyen. A hogyant nektek kell kidolgozni.
Utólagos kiegészítés: A polis klíma-diákcsoport IT-nek benyújtott és a KB-nak közvetített kérése alapján vehetnek részt a diákok a november 29-ei klímasztrájkon.
5. A HeroiKonra már nem maradt idő.
Az uzsonnáról a Volke DVP csapat gondoskodott. Köszönet érte.
A következő találkozó ideje: 2019. december 10. Levezető elnökök: Péter Luta és Szota Martin.
A jegyzőkönyvvel együtt néhány fontos információ:
Minden tag feladata, hogy a találkozó után valamilyen formában tájékoztassa az őt küldő csoportot az IT-n elhangzottakról. Ennek formája lehet körlevél (szülők esetében ez látszik egyszerűnek), diákoknál emellett az osztályidőn való beszámolás lehetősége.
Ehhez nagyon jól használható a mindenkori jegyzőkönyv, de szerencsés kiemelni az osztályt inkább érintő részeket, személyes hangvétellel felkelteni az érdeklődést.
- november 29.
Kováts Lívia, IT-titkár