Poli


Az iskolatanács decemberi ülése

Jegyzőkönyv az Iskolatanács 2019. december 10-i üléséről

Jelen voltak:

Osztály

Diák

Szülő

Azúr

 

Somos Magdolna

Lamanteam

Kovalik Panna, Schőn Simon

Böszörményi Ágnes

Bermuda

Lakits Hanna, Szániel Marcell

Királyhegyi Zsuzsanna

Nápol(y)i

AnAnÁsz

Bilicz Benedek

Jolsvai Ágnes, Szeles Irén

Anonym

Kővári Zsolt

Kozmosz

Főn-X

Grits Barbara

pacman

Aschenbrenner Lili

Kalyó Ildikó

ReZsó

Antall-Margitta Dóra

Lendvai Judit

ALBAtrOsz

Sondhi Lynn

Sondhi Alexa

chill

Békefi Eszter

RobInHood

Harsányi-Sulyom Anna

Cselovszkiné Horváth Zsuzsa

Dimenzió

Radics Györgyi

káró

Göbölös Benedek

STORNO

Kiss Bea

MárkA

Kiss Erika

Maszk

Sztrókay Hajnalka

MIQN

Tanárok

Diósi Alojzia, Gáti Emese, Kováts Lívia, Matejka István, Székely Réka

Vendégek

 Levezető elnök: Kováts Lívia

Jegyzőkönyvet készítette: Gáti Emese és Kováts Lívia

Tervezett napirendi pontok:

I. A Közgazdasági Politechnikum éves munkaterve – beszélgetés Diósi Alojzia pedagógiai vezető írásos anyagáról.

II. Aktuális kérdések: megbeszéljük, hogy hol tartanak ezek az ügyek:
– Második idegen nyelv tanulása: kérdőív a szülőknek;
– Az ebéd minősége, lehetőség a változtatásra;
– Fűtés, IT-levelezőlista;
– A konyhai evőeszköz állomány megcsappanása – elsősorban a villák száma csökkent drasztikusan (idén 240 villa tűnt el), ezért szeretnék javaslatokat kérni a helyzet kezelésére;
– Az iskolaudvarral kapcsolatos kérdések: Kiss Bea kérdései alapján mérjük fel a diákok igényeit.

III. Az Iskolabíróság SZMSZ-e: változások

IV. A tanév további IT-programjai

És ami történt:

I. Az éves munkaterv szükséges annak ellenére, hogy nincs még új NAT és kerettanterv. A Poli munkatervének fókuszpontjai közül – mint klímatudatosság, zöldebb iskola, az iskolavezetés átadása, digitális iskola projekt – ez utóbbi kapta a legnagyobb figyelmet. A diákok függősége társadalmi probléma. Nehéz a személyes és a digitális kompetenciák fejlesztése az iskolában, hiszen az eszközök rendelkezésre állnak, ám a diákok korántsem tanulási célból használják ezeket az iskolában. Felvetődött a programhasználat kérdése is. Kezdeményezzük: legyen pedagógus – diák eszmecsere az eszközök és szoftverek használatáról. Cél: a diák szemléletet sajátítson el, ne egy programot.

II. Témák:

  1. Második idegen nyelv: elkészült a kérdőív, ezeket megosztják a szülők. A válaszok segítenek abban, hogy tisztán lássuk a diákok és a szülők igényeit. A januári IT-találkozón vendégünk lesz Sáfrán Kata, a munkacsoport vezetője, aki beszél a lehetőségekről, és a munkacsoport álláspontját ismerteti. A felmérés eredményét január 8-án megosztjuk velük.
  2. Az IT-levelezőlistával kapcsolatban GDPR kérdése merült fel Gáspár Gréta részéről. Minden jelen lévő IT-képviselő egyetértett abban, hogy ez nem egy nyilvános lista, kizárólag az aktív IT-képviselők belső levelező rendszere. A levlistára való bekerülés az IT-tagságra való vállalkozás következménye. Javaslat: tanév elején kerüljön be az első e-mailbe, hogy az IT-tagság vállalásával a képviselő vállalja, hogy leveleket kap, valamint hogy fényképek és videófelvételek is készülhetnek róla.
  3. Az ebéd minőségével kapcsolatos kritika időről időre előkerül. Továbbra is várjuk a javaslatokat kipróbált, leinformálható menzákról.
  4. Villa-válság: sok megmosolyogtató, hasznos, ötletes javaslat érkezett. Kérünk minden diák képviselőt, hogy gyűjtsön további ötleteket. Például: tájékoztató e-mail az ebédet rendelőknek és a diákkonyha használóinak: legyen benne fotó a villáról, ha véletlenül lapul ilyen a fiókban, hozd vissza légyszi; vigyázz a villára!; villagyűjtő akció; villakölcsönző; villagyűjtő „Villám”-doboz a tantermekben; villám-akció.
  5. Az iskolaudvar használatával kapcsolatban kérdőívet készítünk, melyet január közepén teszünk közzé a diákok körében. A kérdések:
    a) Legtöbbször mikor mész ki az udvarra?
    b) Mit szoktál ott csinálni?
    c) Számodra az udvar inkább közösségi tér, vagy inkább a magányos elvonulás helye (lehet mindkettő is)?
    d) Milyen tevékenységet végeznél az udvaron szívesen?
    e) Mit változtatnál meg az udvaron, ha rajtad múlna?
    f) Vállalnál-e szerepet az udvari növények gondozásában (pl. locsolás, gazolás, ültetés)?
    g) Melyikben vennél részt?

III. Változások az Iskolabíróság SZMSZ-ében.

Az uzsonnáról a Volke DVP csapat gondoskodott. Köszönet érte.

A következő találkozó ideje: 2020. január 14. 16:30 (A25)

A jegyzőkönyvvel együtt néhány fontos információ:

Minden tag feladata, hogy a találkozó után valamilyen formában tájékoztassa az őt küldő csoportot az IT-n elhangzottakról. Ennek formája lehet körlevél (szülők esetében ez látszik egyszerűnek), diákoknál emellett az osztályidőn való beszámolás lehetősége.

Ehhez nagyon jól használható a mindenkori jegyzőkönyv, de szerencsés kiemelni az osztályt inkább érintő részeket, személyes hangvétellel felkelteni az érdeklődést.

Kováts Lívia IT-titkár

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár