Az iskolatanács decemberi ülése
Jegyzőkönyv az Iskolatanács 2019. december 10-i üléséről
Jelen voltak:
Osztály |
Diák |
Szülő |
Azúr |
|
Somos Magdolna |
Lamanteam |
Kovalik Panna, Schőn Simon |
Böszörményi Ágnes |
Bermuda |
Lakits Hanna, Szániel Marcell |
Királyhegyi Zsuzsanna |
Nápol(y)i |
– |
– |
AnAnÁsz |
Bilicz Benedek |
Jolsvai Ágnes, Szeles Irén |
Anonym |
– |
Kővári Zsolt |
Kozmosz |
– |
– |
Főn-X |
– |
Grits Barbara |
pacman |
Aschenbrenner Lili |
Kalyó Ildikó |
ReZsó |
Antall-Margitta Dóra |
Lendvai Judit |
ALBAtrOsz |
Sondhi Lynn |
Sondhi Alexa |
chill |
– |
Békefi Eszter |
RobInHood |
Harsányi-Sulyom Anna |
Cselovszkiné Horváth Zsuzsa |
Dimenzió |
– |
Radics Györgyi |
káró |
Göbölös Benedek |
– |
STORNO |
– |
Kiss Bea |
MárkA |
– |
Kiss Erika |
Maszk |
– |
Sztrókay Hajnalka |
MIQN |
– |
– |
Tanárok |
Diósi Alojzia, Gáti Emese, Kováts Lívia, Matejka István, Székely Réka |
|
Vendégek |
– |
Levezető elnök: Kováts Lívia
Jegyzőkönyvet készítette: Gáti Emese és Kováts Lívia
Tervezett napirendi pontok:
I. A Közgazdasági Politechnikum éves munkaterve – beszélgetés Diósi Alojzia pedagógiai vezető írásos anyagáról.
II. Aktuális kérdések: megbeszéljük, hogy hol tartanak ezek az ügyek:
– Második idegen nyelv tanulása: kérdőív a szülőknek;
– Az ebéd minősége, lehetőség a változtatásra;
– Fűtés, IT-levelezőlista;
– A konyhai evőeszköz állomány megcsappanása – elsősorban a villák száma csökkent drasztikusan (idén 240 villa tűnt el), ezért szeretnék javaslatokat kérni a helyzet kezelésére;
– Az iskolaudvarral kapcsolatos kérdések: Kiss Bea kérdései alapján mérjük fel a diákok igényeit.
III. Az Iskolabíróság SZMSZ-e: változások
IV. A tanév további IT-programjai
És ami történt:
I. Az éves munkaterv szükséges annak ellenére, hogy nincs még új NAT és kerettanterv. A Poli munkatervének fókuszpontjai közül – mint klímatudatosság, zöldebb iskola, az iskolavezetés átadása, digitális iskola projekt – ez utóbbi kapta a legnagyobb figyelmet. A diákok függősége társadalmi probléma. Nehéz a személyes és a digitális kompetenciák fejlesztése az iskolában, hiszen az eszközök rendelkezésre állnak, ám a diákok korántsem tanulási célból használják ezeket az iskolában. Felvetődött a programhasználat kérdése is. Kezdeményezzük: legyen pedagógus – diák eszmecsere az eszközök és szoftverek használatáról. Cél: a diák szemléletet sajátítson el, ne egy programot.
II. Témák:
- Második idegen nyelv: elkészült a kérdőív, ezeket megosztják a szülők. A válaszok segítenek abban, hogy tisztán lássuk a diákok és a szülők igényeit. A januári IT-találkozón vendégünk lesz Sáfrán Kata, a munkacsoport vezetője, aki beszél a lehetőségekről, és a munkacsoport álláspontját ismerteti. A felmérés eredményét január 8-án megosztjuk velük.
- Az IT-levelezőlistával kapcsolatban GDPR kérdése merült fel Gáspár Gréta részéről. Minden jelen lévő IT-képviselő egyetértett abban, hogy ez nem egy nyilvános lista, kizárólag az aktív IT-képviselők belső levelező rendszere. A levlistára való bekerülés az IT-tagságra való vállalkozás következménye. Javaslat: tanév elején kerüljön be az első e-mailbe, hogy az IT-tagság vállalásával a képviselő vállalja, hogy leveleket kap, valamint hogy fényképek és videófelvételek is készülhetnek róla.
- Az ebéd minőségével kapcsolatos kritika időről időre előkerül. Továbbra is várjuk a javaslatokat kipróbált, leinformálható menzákról.
- Villa-válság: sok megmosolyogtató, hasznos, ötletes javaslat érkezett. Kérünk minden diák képviselőt, hogy gyűjtsön további ötleteket. Például: tájékoztató e-mail az ebédet rendelőknek és a diákkonyha használóinak: legyen benne fotó a villáról, ha véletlenül lapul ilyen a fiókban, hozd vissza légyszi; vigyázz a villára!; villagyűjtő akció; villakölcsönző; villagyűjtő „Villám”-doboz a tantermekben; villám-akció.
- Az iskolaudvar használatával kapcsolatban kérdőívet készítünk, melyet január közepén teszünk közzé a diákok körében. A kérdések:
a) Legtöbbször mikor mész ki az udvarra?
b) Mit szoktál ott csinálni?
c) Számodra az udvar inkább közösségi tér, vagy inkább a magányos elvonulás helye (lehet mindkettő is)?
d) Milyen tevékenységet végeznél az udvaron szívesen?
e) Mit változtatnál meg az udvaron, ha rajtad múlna?
f) Vállalnál-e szerepet az udvari növények gondozásában (pl. locsolás, gazolás, ültetés)?
g) Melyikben vennél részt?
III. Változások az Iskolabíróság SZMSZ-ében.
Az uzsonnáról a Volke DVP csapat gondoskodott. Köszönet érte.
A következő találkozó ideje: 2020. január 14. 16:30 (A25)
A jegyzőkönyvvel együtt néhány fontos információ:
Minden tag feladata, hogy a találkozó után valamilyen formában tájékoztassa az őt küldő csoportot az IT-n elhangzottakról. Ennek formája lehet körlevél (szülők esetében ez látszik egyszerűnek), diákoknál emellett az osztályidőn való beszámolás lehetősége.
Ehhez nagyon jól használható a mindenkori jegyzőkönyv, de szerencsés kiemelni az osztályt inkább érintő részeket, személyes hangvétellel felkelteni az érdeklődést.
Kováts Lívia IT-titkár