Poli


Az ebédelés rendje a 2020/21-es tanévben

Kedves Szülők! Kedves Diákok!

A Közgazdasági Politechnikum minden tanítási napon biztosítja diákjai és munkatársai számára a déli főétkezés iskolában való igénybevételének a lehetőségét.

A 2020/21-es tanévben – részben megújult feltételek mellett – 2020. szeptember 3-ától lehet az iskolában ebédelni. Bízunk benne, hogy a természetesnek tekinthető kezdeti nehézségek után a többség számára kedvezőnek bizonyulnak majd a bevezetett változások.

1.     Menüválaszték

Az ebédet 7. éve a Gastro-Tom Bt. főzőkonyhája biztosítja, a menüválaszték azonban a 2020/21-es tanévtől az alábbiak szerint megújul:

  • A normál étrend szerint étkezők minden étkezési napon 3 alapmenü (A, B, C jelzéssel) közül választhatnak, mely menük összességében megfelelnek az alábbi kritériumoknak:
        • az egyik menü mindig húsmentes, 
        • legfeljebb csak egy menü tartalmazhat vörös húst; 
        • az egyik menü – lehetőség szerint, de nem feltétlenül – fehér húst tartalmaz; 

           A 3 menü  mindegyikének van egy alternatív összeállítású párja (Ai, Bi, Ci menük ), mely a kínálati listát tovább szélesíti. 

  • A szakorvos által igazoltan speciális étkezést igénylők részére a főzőkonyha biztosítja az igazoláson feltüntetett állapotnak megfelelő diétás étkezést. Mivel ez némi egyeztetést és előkészületet igényel, ezért – a szakorvosi igazolás megküldésével egyidejűleg – legyenek szívesek a diétás étkezésre vonatkozó igényüket előzetesen az ebed@poli.hu e-mail címen jelezni.

2.     Étlap

Az étlapon a menü összetételének megadásán kívül feltüntetésre kerül

  • normál étrend esetén – az ételelemek felsorolása előtt – az adott menü besorolását mutató jelölés a következők szerint
        • M – húsmentes;
        • H – vörös húst tartalmaz (sertés, marha, birka, stb.)
        • F – fehér húst tartalmaz (szárnyasok és halak)
  • az adott menü számított energia-, zsír-, telített zsírsav-, fehérje-, szénhidrát-, cukortartalma, számított sótartalma (az alább letölthető PDF változatban), valamint az egyes ételek készítése során felhasznált allergénnek minősülő anyagok számmal jelezve , melyről részletes tájékoztató itt található.

Az étlap általában 4 hetes ciklusokban kerül publikálásra. A következő 4 hetes időszak kínálata legkésőbb az első étkezési napot megelőző 5. napon közzétételre kerül.

Az aktuálisan közzétett étlapok nyomtatható formában innen is letölthetők:

3.     Az ebéd ára

étrend típusa fogyasztói ár
normál étrend esetén
A, B, C és Ai, Bi, Ci menük
780 Ft / adag
gluténmentes étrend esetén-
csak szakorvosi igazolás alapján
990 Ft / adag
egyéb diétás étrend esetén –
 csak szakorvosi igazolás alapján
790 Ft /adag

kedvezményes étkezésre jogosultak az ebédet a rájuk vonatkozó kedvezményes áron rendelhetik. A kedvezményes étkezés másra nem ruházható át, így hiányzás esetén a szülő feladata és felelőssége a megrendelt ebédet a lehető legkorábbi időpontban lemondani.

4.     Online ebédrendelés

Az ebédrendelést a 2020/21-es tanévtől új, az eddiginél komplexebb szolgáltatást nyújtó online felület, az E-menza (vagy más elnevezésén Menzakártya) program támogatja, mely a poli.e-menza.hu címen érhető el. A felület kezelését a jelen rövidített tájékoztatón kívül felhasználói kézikönyv is segíti. 

4.1. Regisztráció

Az e-menza felületet csak regisztrált felhasználók kezelhetik, így ebédet rendelni és a megrendelt menüt utóbb a rendszerből kiolvasni csak regisztrált felhasználó tudja. Egy diákhoz több felhasználó is regisztrálhat (anya, apa, más személy, sőt maga a diák is), fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy szóhasználatában a rendszer a diákhoz rendelt összes regisztrált felhasználót szülőként kezeli. Egy korábban már regisztrált szülő az e-menza rendszert használó iskolákba járó összes gyermekének az ebédrendelését ugyanazon a regisztráción keresztül tudja kezelni.

A regisztráció a „Regisztráció” gomb megnyomásával kezdeményezhető és alapesetben az alábbi 2 lépést foglalja magában:

  1. Egy, a későbbiekben felhasználónévként funkcionáló, a regisztráló személy által olvasott e-mail cím és egy választott jelszó megadása.
  2. A diák regisztrációs kódjának a rögzítésével a regisztrációt végző személy és az érintett diák összekapcsolása. Testvérek esetén, mindegyikük regisztrációs kódjának a megadásával ugyanahhoz a felhasználóhoz több diák is hozzárendelhető.

Az étkezést az előző tanévben is igénybevevő diákok, valamint a három induló, új osztályba érkezők regisztrációs kódját az iskola automatikusan az érintett szülők rendelkezésére bocsátja. A többi diák vonatkozásában egy, az ebed@poli.hu címre írt e-mailben szükséges jelezni az étkezésbe való bekapcsolódás szándékát, mely alapján a regisztrációs kód legenerálásra és megküldésre kerül. 

4.2. Személyes adatok megadása, jelszó módosítása

Sikeres regisztrációt követően a képernyő jobb felső sarkában a felhasználó nevére kattintva és a „Személyes adatok” funkciót kiválasztva kérjük a személyes adatokat megadni. Lehetőség van itt egy, a felhasználónévtől akár eltérő „belső” e-mail cím megadására is. Az itt megadott e-mail címre kerül a továbbiakban kiküldésre minden rendszerüzenet, illetve dííbekérő. Amennyiben egy diákhoz több felhasználó is regisztrál (pl. anya és a diák is), nincs akadálya annak, hogy ez a „belső” e- mail cím mindkettejüknél pl. az anya e-mail címe legyen annak érdekében, hogy pl. a díjbekérő akkor is az anyához érkezzen, ha a rendelést a diák adta le.   

A felhasználó nevére kattintva és a „Jelszó módosítása” funkciót választva tudják a regisztrált felhasználók a jelszavukat módosítani.

4.3. Kedvezményre jogosító igazolások feltöltése

Alanyi jogon járó kedvezményes diákétkezést a Tájékoztató a 2020/21-es tanévben igénybe vehető normatív támogatásról címmel közzétett feltételek mellett lehet igénybe venni.

A jogosultak a net.poli.hu felületen generált és értelemszerűen kitöltött Igénylőlap és az előző bekezdésben hivatkozott Tájékoztatóban feltüntetett, jogosultságot alátámasztó iratok egyidejű benyújtásával kérelmezhetik az étkezési díjkedvezményt.

A hiánytalanul kitöltött Igénylőlap és a jogosultságot alátámasztó irat – ebben a sorrendben, egy fájlba szkennelve – a poli.e-menza.hu felület „Áttekintés” menüpontjában az érintett diákhoz tartozó Kedvezmény igazolások” részben a +új funkciógomb segítségével, a felületre való feltöltéssel is benyújtható. A feltöltött igazolás alapján az iskola elbírálja a jogosultságot és megfelelőség esetén beállítja a kedvezményt, illetve – amennyiben az releváns – a kedvezményezett időszakot. Ezt követően az ebéd adagonkénti ára a beállított kedvezmény szerint alakul.

Ha a feltöltöttek hiányosak és/vagy nem alapozzák meg a jogosultságot, a rendszer kezelője a szükséges korrekció érdekében visszajelzést küld.

4.4. Étkezés megrendelése

Ebédrendelést – ahogy eddig is – tetszés szerinti napokra lehet leadni.

Ebédet rendelni a diákhoz tartozó „Étkezés megrendelése” funkciógomb megnyomásával lehet. A megfelelő időtartam bejelölése, majd a „Naponkénti választással” funkció kiválasztása után a világosszürke színnel jelzett napok A, Ai, B, Bi, C vagy Ci jelére kattintva rögzíthető az aznapra választott menüsor. A választást megkönnyítendő a kurzorral a menü jelére állva az adott ételsor leírása megjelenik a képernyőn.

Célszerű az étkezési napokon végigmenve a közzétett étlappal lefedett teljes időszakra egyszerre leadni a rendelést, ugyanakkor nincs erre vonatkozó kötelezettség, megrendelés bármilyen időtartamra leadható.

A rendelés összeállítását követően a „Fizetés és számlázás” kiválasztása következik, ahol be kell jelölni fizetési módként az átutalást, illetve be kell állítani a számlázási adatokat. Intézményünk az átutaláson kívül más, a program leírásaiban esetleg szereplő fizetési módokat nem alkalmaz.

A „Rendelés áttekintése” funkció lehetőség ad a megrendelés végső ellenőrzésére mielőtt a „Megrendelés véglegesítése” gombbal jelezzük a rendszernek, hogy befejeztük a rendelés összeállítását.

A véglegesített rendelésről a rendszer a felhasználóhoz rögzített e-mail címre a „Rendelés áttekintése” funkcióban megtekintett tartalommal díjbekérőt küld.

4.5. Megrendelt étkezés kifizetése, számlázása

A díjbekérő alapján kérjük a megrendelés ellenértékét a Közgazdasági Politechnikum OTP Banknál vezetett 11709002 – 20619318 számú bankszámlájára átutalni vagy az összeget bármelyik OTP bankfiókban ugyanerre a bankszámlára készpénzben befizetni. 

Amennyiben több díjbekérőt vagy több diák javára kívánnak utalást teljesíteni, kérjük, hogy az utalásokat ne vonják össze, egy utalásban csak egy diák javára történjen befizetés.

Az utalások pontos beazonosíthatósága érdekében a közleményben nagyon fontos mindenkor megadni az érintett diák teljes anyakönyvezett nevét és oktatási azonosítóját. A befizetések párosítását automatizmus segíti, aminek a hatékony működéséhez elengedhetetlen az oktatási azonosító szerepeltetése a közleményben, ezért kérjük, hogy erre fokozottan ügyeljenek.

A befizetés egyértelmű beazonosításának eredményeként a rendszer számlát állít ki, mely nem kerül e-mailben kiküldésre, a „Pénzügyek / Számlák” menüpontban azonban bármikor megtekinthető, letölthető.

A rendszer jól kezeli azt is, ha az utalás díjbekérő nélkül történik vagy az utalt összeg eltér a díjbekérőn megadottól. A megrendeléssel nem lekötött többletbefizetést a rendszer előlegként kezeli és ekként szerepelteti a számlán is. Utóbb, amikor egy korábbi többletbefizetés terhére ad le megrendelést a felhasználó, a díjbekérőn csak a pluszban befizetendő összeg szerepel. Mindez azt jelenti, hogy az új rendelési felület mellett is van lehetőség arra, hogy valaki, akár az egész tanévre előre kifizesse az ebéd árát.

Nagyon fontos viszont ügyelni arra, hogy amennyiben az adott napra megrendelt étkezés ellenértéke nincs kiegyenlítve, a rendszer automatikusan lemondja az adott napi étkezést és egészen addig így tesz a további napokkal is, ameddig a megrendelt étkezés ellenértéke be nem érkezik. A tartozás miatti lemondásról a rendszer e-mailben értesítést küld.

Az 2019/20-as tanév végéig használt rendelési felületen nyilvántartott egyenlegek – kp befizetésként – átvezetésre kerültek az új rendszerbe, így mindenkinek annyi a nyitó egyenlege az új felületen, amennyit a korábban befizetettekből a 2019/20-as tanév végéig nem használt fel. Az kapcsolódó előlegszámlát a „Pénzügyek / Számlák” menüpontban megnézhetik, letölthetik.

4.6. Megrendelt étkezés módosítása

Egy már valamely napra leadott megrendelés az előtte lévő munkanap délelőtt 10:00 óráig, – mely hétfő esetében péntek 10:00 órát jelent -, igény szerint módosítható. 10:00 órakor a rendszer automatikusan véglegesíti az addigi választásokat.

Rendelési értéket is érintő módosítás esetén a rendszer szükség szerint díjbekérőt küld és -ha szükséges – utóbb helyesbítő számlát állít ki.

4.7. Az ebéd kiadása

A megrendelt étkezést az évfolyamok aktuális beosztása szerint a két ebédszünetben lehet elfogyasztani.

Az iskola minden étkező számára ingyenesen biztosítja a hagyományos ebédjegy szerepét betöltő chipkártyát (ebédkártyát), amely a megrendelés beazonosításához szükséges, ezért a diáknak a kártyát minden alkalommal magával kell vinnie az ebédlőbe.

Az eddig kiosztott kártyák a továbbiakban is használhatóak. A három új osztály diákjai az ebédkártyájukat az iskolában töltött első három napon az osztályfőnököktől vehetik át. Mindenki más, tehát a nem új osztályokba érkezett frissen beiratkozottak, illetve azok, akik eddig még nem vették igénybe az étkezést, de szeretnének csatlakozni, az ebédkártyájukat a Gazdasági Irodában vehetik át ügyfélfogadási időben Kürti Évától a Poliház fszt. 15/B szobájában.

Otthon felejtett ebédkártya ideiglenes pótlása: étkezés csak a 2. ebédszünetben lehetséges, ehhez a pótlási igényt az első ebédszünet végéig e-mailben (ebed@poli.hu) vagy telefonon Kürti Évánál a 1/219-0206 telefonszámon kell jelezni.

Elhagyott ebédkártya pótlása: az előzőekben megadott e-mailen történő bejelentés mellett a Közgazdasági Politechnikum 11709002-20089209 bankszámlájára átutalandó vagy OTP fiókban befizetendő 1.200 Ft eljárási díj. A fizetés közleményében legyenek szívesek megadni az étkező tanuló/dolgozó nevét és az „ebédkártya eljárási díj” jogcímet.

5.     Felmerült kérdések, problémák kezelése

Az ebédrendeléssel kapcsolatban minden olyan kérdést vagy problémát, ami felmerük, de ez a bejegyzés nem ad választ, legyenek szívesek elsősorban az ebed@poli.hu címen jelezni nekünk.

Sürgősebb vagy összetettebb ügyekben

  • az ebédrendelést érintő, az online felület használatától független kérdésekkel kérjük, keressék

Kürti Évát a 1/219-0206 telefonszámon,

  • az on-line felület használatával kapcsolatban felmerült kérdésekkel kérjük, keressék

Nagy Alice Zitát a 30/915-9714 telefonszámon.

 

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár