Hogyan befolyásolják a környezeti tényezők a folyók felszínalakító munkáját?
A projekt során a tanulók a folyók felszínalakító munkáját vizsgálják, 3-4 fős heterogén csoportokban.
A kutatókérdés: Hogyan lehet a folyók felszínformáló tevékenységét kísérlettel igazolni?
A projekt célja a környezeti adottságok szerepének megértése a folyók felszínalakító munkájában.
Egy kísérletet tervezése, kivitelezése, amellyel szemléltetni tudják, hogy a környezeti tényezők hogyan befolyásolják a folyók felszínalakító munkáját.
A munka során a diákok hipotézist állítanak fel, s ennek igazolására kísérletet végeznek, és az eredményekből következtetéseket vonnak le.
Javasolt tanulási sorrend
- A feladat értelmezése, hipotézis felállítása
- A diákok megtervezik a kísérleteket
- Tanári megbeszélés az egyes csoportokkal, nehézségek feltárása, segítő kérdésekkel a megoldáskeresés
- A diákok végrehajtják a kísérletet
- A tapasztalatokat rögzítik
- A következtetéseket megfogalmazzák