Lejárt! - P.E.A.L.S. online cseh diákcsere
2021. április 19-20-21. napján tartottuk virtuális diákcserénket, amely rendhagyó módon került megszervezésre és lebonyolításra.
Az eredeti tervek szerint Csehországba utaztunk volna, ahol több természeti kincset is meglátogattunk volna az iskolalátogatás, valamint a testnevelés órák látogatása mellett. A pandémia miatt a diákcsere programját át kellett alakítanunk a virtuális környezethez igazodva.
A projektben részt vevő partnereinket meghívtuk egy háromnapos Microsoft Teams meetingre, ahol minden partnerországból legalább 1 csoportvezető, 1 testnevelő tanár és 5 tanuló; mindösszesen 50-65 fő vett részt a programokban. A mi csapatunkból többen vállalták a moderátori szerepet, amelyben segítették a csoportmunkát ún. break out room típusú kommunikációs csatornán.
Elsődleges cél a meghiúsult csehországi találkozó pótlása volt, amelyet játékos formában valósítottunk meg a diákjaink segítségével. A csoportvezető tanárok virtuális látogatást tettek a csevegőszobákba, így kapcsolódtak be ők is a csoportmunkába. Nagyon jól sikerült az esemény, a tanulóink nagyon szépen megoldották a kihívást, büszkék lehetünk rájuk. A virtuális találkozó teljes ideje alatt a Microsoft Teams felületét használtuk. Minden nap ráhangoló, jégtörő és mókás virtuális játékokkal kezdtünk. Ilyen volt pl.: az amőba (Tic Tac Toe).
Az 1. napon a cseh diákok bemutatták az országukat, az iskolájukat és a résztvevőket, majd nemzetközileg vegyes csoportokban a “break out room” csatornákon jégtörő játékokat, nyelvtörő játékokat játszottak. A nap további részében ezekben a csoportokban dolgoztak és beszélgettek olimpiákról, a fair play szellemiségéről.
A nap végén a közös csatornában az egyes országok képviselői bemutatták az előzetes feladatként kiadott power point prezentációjukat, amelyben az adott ország olimpiatörténetéből kellett izgalmas, érdekes és megható pillanatokat, történeteket megosztaniuk a teljes nemzetközi csapattal. Rendkívül megindító történeteket hallhattunk és láthattunk az előadások alkalmával.
A második nap témái között megismerkedhettünk a cseh partneriskola jó gyakorlataival, melyeket az intézmény testnevelő tanára mutatott be nekünk.
A prezentációt követően bemutatkozott két profi cseh sportoló, akikkel interjút készítettünk. Mivel a sportolók életkorban közel álltak a diákokhoz így közvetlen és barátságos hangulatban, kérdések sorozatával ismerhettük meg őket. Az interjúkat követően újabb kiscsoportos beszélgetéseket indítottunk, melyek alkalmával a diákok beszélhettek a digitális oktatás fizikai és mentális hatásairól, valamint arról, hogy a rendszeres sportolásnak köszönhetően milyen előnyöket érzékelhettek ebben a mentálisan terhelt időszakban. Beszélgethettek arról is, hogy az ő iskolájukban hogyan oldották meg a testnevelés órákat a járványidőszakban.
A harmadik és egyben záró napon 1-2 energizáló játékot követően kis létszámú vegyes csoportokban készítettek prezentációt arról, mit adott nekik ez a projekt az elmúlt 2 (3) évben. A prezentációnak a Two Years To Me in P.E.A.L.S. A prezentációk fantasztikusan jól sikerültek és a gyerekek visszajelzései alapján is nagyon örömteli, inspiráló és hatékony volt a közös munka. A diákok számára Kahoot játékkal fejeződött be a program, melyet nagyon élveztek.
Végül a csoportvezető tanárok projektmenedzsment megbeszéléssel zárták a háromnapos programot.