Poli




Ebédelés rendje

Kedves Szülők! Kedves Diákok!

A Közgazdasági Politechnikum minden tanítási napon biztosítja diákjai és munkatársai számára a déli főétkezés iskolában való igénybevételének a lehetőségét.

1.     Menüválaszték

Az ebédet diákjaink és munkatársaink számára a Gastro-Tom Bt. (adószám: 22315883-2-13) főzőkonyhája biztosítja.

  • A normál étrend szerint étkezők minden étkezési napon 3 alapmenü (A, B, C jelzéssel) és 3 alternatív összeállítású (Ai, Bi, Ci menük ) közül választhatnak, mely menük összességében megfelelnek az alábbi kritériumoknak:
    • az egyik menü mindig húsmentes, 
    • legfeljebb csak egy menü tartalmazhat vörös húst; 
    • az egyik menü – lehetőség szerint, de nem feltétlenül – fehér húst tartalmaz;

A 3 alternatív összeállítású menü a 3 alapmenütől abban különbözik, hogy a levest ivólére cseréltük benne. 

  • A szakorvos által igazoltan speciális étkezést igénylők részére a főzőkonyha biztosítja az igazoláson feltüntetett állapotnak megfelelő diétás étkezést. Mivel ez némi egyeztetést és előkészületet igényel, ezért – a szakorvosi igazolás megküldésével egyidejűleg – legyenek szívesek a diétás étkezésre vonatkozó igényüket előzetesen az ebed@poli.hu e-mail címen jelezni.

2.     Étlap

Az étlapon a menü összetételének megadásán kívül feltüntetésre kerül

  • normál étrend esetén – az ételelemek felsorolása előtt – az adott menü besorolását mutató jelölés a következők szerint
        • M – húsmentes;
        • H – vörös húst tartalmaz (sertés, marha, birka, stb.)
        • F – fehér húst tartalmaz (szárnyasok és halak)
  • az adott menü számított energia-, zsír-, telített zsírsav-, fehérje-, szénhidrát-, cukortartalma, számított sótartalma (az alább letölthető PDF változatban), valamint az egyes ételek készítése során felhasznált allergénnek minősülő anyagok számmal jelezve , melyről részletes tájékoztató itt található.

Az étlap havonta kerül publikálásra. A következő havi kínálat legkésőbb az első étkezési napot megelőző 5. napon közzétételre kerül.

Az aktuálisan közzétett étlapok nyomtatható formában innen is letölthetők:

3.     Az ebéd ára

étrend típusa fogyasztói ár 2023.02.01-től
normál étrend – A, B, C menük 1.100 Ft / adag
normál étrend – Ai, Bi, Ci menük 1.060 Ft / adag
diétás étrend – csak szakorvosi igazolás alapján előzetes egyeztetést igényel

 

kedvezményes étkezésre jogosultak az ebédet a rájuk vonatkozó kedvezményes áron rendelhetik meg. A kedvezményes étkezés másra nem ruházható át, így hiányzás esetén a szülő feladata és felelőssége a megrendelt ebédet a lehető legkorábbi időpontban lemondani.

4.     Online ebédrendelés

Az ebédrendelést az E-menza (vagy más elnevezésén Menzakártya) program támogatja, mely a poli.e-menza.hu címen érhető el. A felület kezelését a jelen rövidített tájékoztatón kívül felhasználói kézikönyv is segíti. 

4.1. Regisztráció

Az e-menza felületet csak regisztrált felhasználók kezelhetik, így ebédet rendelni és a megrendelt menüt utóbb a rendszerből kiolvasni csak regisztrált felhasználó tudja. Egy diákhoz több felhasználó is regisztrálhat (anya, apa, más személy, sőt maga a diák is), fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy szóhasználatában a rendszer a diákhoz rendelt összes regisztrált felhasználót szülőként kezeli. Egy korábban már regisztrált szülő az e-menza rendszert használó iskolákba járó összes gyermekének az ebédrendelését ugyanazon a regisztráción keresztül tudja kezelni.

A regisztráció a „Regisztráció” gomb megnyomásával kezdeményezhető és alapesetben az alábbi 2 lépést foglalja magában:

  1. Egy, a későbbiekben felhasználónévként funkcionáló, a regisztráló személy által olvasott e-mail cím és egy választott jelszó megadása.
  2. A diák regisztrációs kódjának a rögzítésével a regisztrációt végző személy és az érintett diák összekapcsolása. Testvérek esetén, mindegyikük regisztrációs kódjának a megadásával ugyanahhoz a felhasználóhoz több diák is hozzárendelhető.

Az újonnan beiratkozott diákok  regisztrációs kódját az iskola az érintett szülőknek küldött tájékoztató e-mailben külön kérés nélkül a rendelkezésére bocsátja. 

4.2. Személyes adatok megadása, jelszó módosítása

Sikeres regisztrációt követően a képernyő jobb felső sarkában a felhasználó nevére kattintva és a „Személyes adatok” funkciót kiválasztva kérjük a személyes adatokat megadni. Lehetőség van itt egy, a felhasználónévtől akár eltérő „belső” e-mail cím megadására is. Az itt megadott e-mail címre kerül a továbbiakban kiküldésre minden rendszerüzenet, illetve díjbekérő. Amennyiben egy diákhoz több felhasználó is regisztrál (pl. anya és a diák is), nincs akadálya annak, hogy ez a „belső” e- mail cím mindkettejüknél pl. valamelyik szülő e-mail címe legyen annak érdekében, hogy pl. a díjbekérő akkor is a szülőhöz érkezzen, ha a rendelést a diák adta le.   

A felhasználó nevére kattintva és a „Jelszó módosítása” funkciót választva a regisztrált felhasználóknak módosítani tudják a jelszavukat.

4.3. Kedvezményre jogosító igazolások feltöltése

Alanyi jogon járó kedvezményes diákétkezést a Tájékoztató az igénybe vehető normatív támogatásról címmel közzétett feltételek mellett lehet igénybe venni.

A jogosultak a net.poli.hu felületen generált és értelemszerűen kitöltött Igénylőlap és az előző bekezdésben hivatkozott tájékoztatóban feltüntetett, jogosultságot alátámasztó irat(ok) egyidejű benyújtásával kérelmezhetik az étkezési díjkedvezményt.

A hiánytalanul kitöltött Igénylőlap és a jogosultságot alátámasztó irat – ebben a sorrendben, egy fájlba szkennelve – a szülői felügyeleti jogot gyakorló, ügyfélkapus hozzáféréssel rendelkező egyik szülő által AVDH eljárással hitelesítve a poli.e-menza.hu felületen elektronikusan is benyújtható. A dokumentumot az „Áttekintés” menüpontban az érintett diákhoz tartozó “Kedvezmény igazolások” részben a “+ÚJ” funkciógomb segítségével kell a felületre feltölteni. Ügyfélkapus hozzáférés hiányában a az igénylést papír alapon, kék tollal aláírva, szükség esetén az alátámasztó dokumentumokkal együtt kérjük a Recepción leadni.

Hiánytalan igénylés esetén a rendszer kezelője beállítja a jogosultságnak megfelelő kedvezményt, illetve a kedvezményezett időszakot. Ezt követően az ebéd adagonkénti ára a beállított kedvezmény szerint alakul.

Ha a feltöltött dokumentum hiányos és/vagy nem alapozza meg a jogosultságot, a rendszer kezelője a szükséges korrekció érdekében visszajelzést küld az igénylőnek.

4.4. Étkezés megrendelése

Ebédrendelést tetszés szerinti napokra lehet leadni.

Ebédet rendelni a diákhoz tartozó „Étkezés megrendelése” funkciógomb megnyomásával lehet. A megfelelő időtartam bejelölése, majd a „Naponkénti választással” funkció kiválasztása után a világosszürke színnel jelzett napok A, Ai, B, Bi, C vagy Ci jelére kattintva rögzíthető az aznapra választott menüsor. A választást megkönnyítendő a kurzorral a menü jelére állva az adott ételsor leírása megjelenik a képernyőn.

Célszerű az étkezési napokon végigmenve a közzétett étlappal lefedett teljes időszakra egyszerre leadni a rendelést, ugyanakkor nincs erre vonatkozó kötelezettség, megrendelés bármilyen időtartamra leadható.

A rendelés összeállítását követően a „Fizetés és számlázás” kiválasztása következik, ahol be kell jelölni fizetési módként az átutalást, illetve be kell állítani a számlázási adatokat. Intézményünk az átutaláson kívül más, a program leírásaiban esetleg szereplő fizetési módokat nem alkalmaz.

A „Rendelés áttekintése” funkció lehetőség ad a megrendelés végső ellenőrzésére mielőtt a „Megrendelés véglegesítése” gombbal jelezzük a rendszernek, hogy befejeztük a rendelés összeállítását.

A véglegesített rendelésről a rendszer a felhasználóhoz rögzített e-mail címre a „Rendelés áttekintése” funkcióban megtekintett tartalommal díjbekérőt küld.

4.5. Megrendelt étkezés kifizetése, számlázása

A díjbekérő alapján kérjük a megrendelés ellenértékét

a Közgazdasági Politechnikum OTP Banknál vezetett 11709002 – 20619318 számú bankszámlájára

átutalni vagy az összeget bármelyik OTP bankfiókban ugyanerre a bankszámlára készpénzben befizetni. 

Amennyiben több díjbekérőt vagy több diák javára kívánnak utalást teljesíteni, kérjük, hogy az utalásokat ne vonják össze, egy utalásban mindig csak egy diák ebédrendelésére történjen befizetés.

Az utalások pontos beazonosíthatósága és helyes könyvelése érdekében az utalás közleményében nagyon fontos mindenkor megadni az érintett

DIÁK TELJES ANYAKÖNYVEZETT NEVÉT ÉS OKTATÁSI AZONOSÍTÓJÁT.

A diák nevét akkor is kérjük minden utalásnál feltüntetni, ha az e-menza által küldött díjbekérő csak az oktatási azonosító szerepeltetését kéri az utalásnál.

A befizetés egyértelmű beazonosításának eredményeként a rendszer számlát állít ki. A számla a „Pénzügyek / Számlák” menüpontban bármikor megtekinthető, letölthető, automatikusan azonban e-mailben nem küldi ki a program.

A rendszer jól kezeli azt is, ha az utalás díjbekérő nélkül történik vagy az utalt összeg eltér a díjbekérőn megadottól. A megrendeléssel nem lekötött többletbefizetést a rendszer előlegként kezeli és ekként szerepelteti a számlán is. Utóbb, amikor egy korábbi többletbefizetés terhére ad le megrendelést a felhasználó, a díjbekérőn csak a pluszban befizetendő összeg szerepel. Mindez azt jelenti, hogy van lehetőség arra is, hogy valaki, akár az egész tanévre előre kifizesse az ebéd árát.

Negatív egyenleg esetén a rendszer nem enged újabb rendelést leadni. A befizetések párosítását segítő automatizmus működési elve miatt ilyen esetben várhatóan a tartozás rendezését követő 48 óra múlva nyílik csak meg a rendelés lehetősége. 

4.6. Megrendelt étkezés módosítása

Egy már valamely napra leadott megrendelés az előtte lévő munkanap délelőtt 10:00 óráig (mely hétfő esetében péntek 10:00 órát jelent) igény szerint módosítható. 10:00 órakor a rendszer automatikusan véglegesíti az addigi választásokat.

Rendelési értéket is érintő módosítás esetén a rendszer szükség szerint díjbekérőt küld és, ha szükséges, utóbb helyesbítő számlát állít ki.

4.7. Az ebéd kiadása

A megrendelt étkezést az évfolyamok aktuális beosztása szerint a két ebédszünetben lehet elfogyasztani.

Az iskolaépületbe való belépéshez biztosított chipkártya egyben a megrendelt menü beazonosítására is szolgál, ezért a diáknak a kártyát minden alkalommal magával kell vinnie az ebédlőbe.

Amennyiben a személyre szóló chipkártya aznap nem áll rendelkezésre, a 2. ebédszünetben lehet csak ebédelni a diákigazolvány felmutatásával. Kérjük ilyen esetben a problémát az első ebédszünet végéig e-mailben (ebed@poli.hu) vagy telefonon Kürti Évának a 1/219-0206 telefonszámon jelezni. Az iskola által ilyenkor biztosított, egy napig érvényes ideiglenes chipkártya csak az épületbe való be- és kilépésre jogosít, ebédkártyaként nem használható. 

Az elvesztett chipkártyát a Belépés az iskola épületébe címmel közzétett bejegyzés 2. pontjában írtak szerint haladéktalanul pótolni kell.

5.     Felmerült kérdések, problémák kezelése

Az ebédrendeléssel kapcsolatban minden olyan kérdést vagy problémát, ami felmerül, de ez a bejegyzés nem ad választ, legyenek szívesek elsősorban az ebed@poli.hu címen jelezni nekünk.

Sürgősebb vagy összetettebb ügyekben

  • az ebédrendelést érintő, az online felület használatától független kérdésekkel kérjük, keressék

Kürti Évát a 1/219-0206 telefonszámon,

  • az on-line felület használatával kapcsolatban felmerült kérdésekkel kérjük, keressék

Nagy Alice Zitát a 30/915-9714 telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás