Studying good practices – methods and devices used in digital education – Lipták Orsolya
Fogadó intézmény: Fundació Escoles Garbí
Helyszín: Barcelona, Spanyolország
Időpont: 2022.02.07-11.
A mobilitás alatt az iskola két tagintézményét látogattam meg. Két napot töltöttem az Escola Garbí Pere Vergésben Badalonában, három napot pedig Barcelonában, az Escola Garbí Pere Vergés Espluguesben. Mindkét tagintézmény fenntartója a Fundació Escoles Garbí – két alkalommal egy-egy hivatalos megbeszélésen is részt vehettem, amelyen a fenntartók, illetve az iskola bizonyos tanárai stratégiai tervezéssel, valamint a jelenlegi digitális platformok értékelésével és esetleges újak bevezetésével foglalkoztak.
Az iskolák kizárólag digitális anyagokat használnak, ezek működésével és használatával ismerkedtem meg. A diákoknak nincsenek tankönyvei, viszont papíralapú jegyzetelést alkalmaznak sok esetben, ezáltal ki tudják küszöbölni a váratlan technikai problémákat és az internet akadozását.
Az oktatás módszertana és az iskolai légkör nagyon hasonlít a Polihoz. A tanár-diák viszonyt kölcsönösen tiszteletteljes, ám partneri kommunikáció és együttműködés jellemzi.
Az oktatási rendszerből adódóan több olyan oktatásmódszertani jellemzőt tapasztaltam, amelyek nálunk nem szokványosak. Ilyen például a co-teaching: bizonyos órákat két tanár tart egy csoportnak. Szintén szokatlan számunkra a házi feladat teljes hiánya, és az órákon történő prezentációkészítés és egyes szépirodalmi művek közös hangos felolvasása és értelmezése.
Az órákon alkalmazott módszereken kívül az értékelés és az adminisztráció működésébe is betekinthettem.
Nem utolsósorban nagyon örülök annak, hogy számos új kapcsolatot és szociokulturális ismeretet szerezhettem, ezeket szintén be tudom építeni az oktatásba.
Ezeket a tapasztalatokat hasznosítani tudom a munkám során, valamint megosztom a kollégákkal a Huhogáson és a munkacsoportunkban.