Digitális eszközök és módszerek használata a nyelvórákon – Sáfrán Katalin
Fogadó intézmény: Liceo Scentifico M. Curie
Helyszín: Giulianova, Olaszország
Időpont: 2022. március 14-18.
A Liceo Scentifico M. Curie olasz állami gimnázium természettudományos irányultsága ellenére erős művészeti képzéssel is rendelkezik, ez látszik a folyosókon, termeken, amiket a diákok dekorálnak folyamatosan délutáni szakkörök keretében.
Első nap meghívtak egy tanulmányi kirándulásra Castelli kis hegyi városkájába, ami a kerámiakészítés egyik tradicionális központja. Itt egy művészeti iskolát és annak kiállítását néztük meg, majd ellátogattunk egy működő kerámiaműhelybe is. A lezárások két éve után ez volt az első ilyen jellegű egynapos programjuk.
A további napokban órákat látogattunk reggel 9-től délután 2-ig. A tanulmányút célja az volt, hogy megismerjük az olasz iskola online felületek órai használatával kapcsolatos jó gyakorlatát. Minden teremben volt nagy érintő képernyős, internet kapcsolattal rendelkező készülék, (ők is a Teams-t használják a munkájukhoz, mint a mi iskolánk), de elsősorban az idegen nyelvi órákon használták. Angol nyelvórákon ugyanis digitális tankönyvből dolgoznak, úgyhogy ez a felület a teremben egyszerre jelenítette meg a könyv oldalait, oktató videókat lehetett lejátszani rajta, és ha kellett, táblaként funkcionált. A tudásátadás a többi órán leginkább szóban zajlott, frontális módszerrel. Üdítő volt megtapasztalni, hogy ennek ellenére működött, a diákok motiváltak és együttműködőek voltak. Azt is jó volt látni, hogy a délutánokat is számosan bent töltik, a sokféle délutáni programból válogatva (volt kreatív írás, fotózás, kertészkedés, stb.).
Nagyon kedvesek voltak velünk a fogadó tanárok, olykor az órákba is bevontak minket, és minden problémánkban készségesen segítettek.