Oktatási szoftverek és applikációk használata az angol nyelvi órákon–Szakács Edina
Fogadó intézmény: I.I.S.”LEONARDO DA VINCI – FASCETTI”
Helyszín: Pisa, Olaszország
Időpont: 2022. március 21-25.
Öt napot töltöttem egy pisai gimnáziumban, a Leonardo Da Vinci Fascetti-ben. Nyelvtanárként igyekeztem tapasztalatot szerezni az olasz iskolarendszerről, a nyelvtanárok által használt módszertanról, a digitális eszközökről, illetve a CLIL órákon használt tananyagról.
Naponta különböző évfolyamokon, több nyelvtanárnál vettem részt angol-, illetve természet- tudomány órákon. Átlagosan négy-öt órát látogattam naponta, melyeket megbeszélések követtek. Az órák egy részében megfigyelőként voltam jelen, hospitáltam. Előfordult, hogy a nyelvórát közösen szerveztük és tanítottuk az adott csoportot tanító angoltanárral. A hospitálás és a tanítás is rendkívül tanulságos volt.
Az órákon előadott prezentációk, a szótanulásra használt alkalmazások, a projektmódszerre épülő feladatok mind izgalmasak voltak. A megfigyelt és a tanított órákat megbeszélések követték, melyek során én is megosztottam saját, itthoni tapasztalataimat. Módszertani ötleteket, jógyakorlatokat is megosztottunk egymással. A leghasznosabbnak a CLIL módszerre épülő tananyagok, tankönyvek megismerése bizonyult. Ezeket az anyagokat és a több nyelvi szinten használható tankönyveket rendkívül jól tudjuk majd használni a CLIL órákon, illetve a Környezeti nevelés tantárgy tanítása során.
Végül megvitattuk a jövőbeli közös projektek, esetleges csereprogramok lehetőségeit a két iskola között. Az iskolában töltött öt napot és a kollegákkal folytatott megbeszéléseket mindenképp inspirálónak és hasznosnak találtam.