Poli




Ökoiskola munkaterv 2024-2025

ÖKOISKOLA MUNKATERV

2024-2025-ös tanév

Pedagógiai célkitűzéseink

A folyamatosan változó XXI. században új kihívásokkal szembesül mind az iskola, mind a felnövekvő új generáció. Eközben sem szabad megfeledkeznünk a természeti és lakóhelyi környezetünket fenyegető veszélyforrásokról. A globalizáció és a digitális világ térhódítása új kihívásokat, de ugyanakkor lehetőségeket is hordoz. Diákjainkat fel kell készítenünk, hogy megfelelő ismeretekkel, készségekkel és attitűdökkel önálló döntéseikkel úgy járulhatnak hozzá jövőnk alakításához, hogy bolygónk egy ember által is élhető világ maradjon, melyben a civilizáció a természettel összhangban fejlődik.

Feladataink továbbra is szerteágazóak: hogy tanulóink megtanuljanak:

  • több oldalról megközelíteni problémákat,
  • ezeket segítséggel, de önállóan megoldani,
  • kérdéseket megfogalmazni,
  • merjenek kritikusan gondolkodni,
  • rendszerekben gondolkodni,
  • kreatívan tevékenykedni,

hogy tevékeny polgárként:

  • alkalmazzák az elsajátított tudást,
  • döntéseikért felelősséget vállaljanak,
  • kezeljék a kockázatos, válságos helyzeteket is,
  • felelősen, önbecsüléssel és elkötelezetten cselekedjenek jövőjük és világunk jövője érdekében;

továbbá célunk, hogy megtalálják a helyüket a világban:

  • önértékelésük reális legyen,
  • képesek legyenek érthetően kifejezni mondanivalójukat,
  • kezelni tudják a stresszhelyzeteket,
  • felismerjék az értékeket és kialakítsák értékrendjüket;

miközben képesek másokkal harmóniában együtt élni és dolgozni:

  • helyi és globális szinten felelősen cselekedni,
  • tiszteletben tartani másokat,
  • felismerni és figyelembe venni másik érdekeit,
  • csapatban dolgozni,
  • a közösség problémáit megtárgyalni és megoldást keresni,
  • részt venni a demokratikus döntéshozásban.

 

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy diákjaink megismerjék az ENSZ fenntartható fejlődést szolgáló globális céljait, hiszen elérésükhöz hozzáállásunk, tevékenységeink és tetteink megváltoztatására is szükség van.

 

 

 

 

 

Hónap

Feladat

Felelős

Sikerkritérium

Szeptember

Ökoiskola munkaterv elkészítése, egyeztetés az Iskolatanács (IT) felelősével

Ökoiskola részmunkacsoport megbeszélése

Pfeiffer Norbert

A munkatervet elfogadja az IT és egyezteti a DÖK-kel

Őszi munkálatok az iskolaudvaron

Kovács Lívia, technikai dolgozók, ügyeletes osztályok

Esztétikus környezet kialakítása

Élelmiszerpazarlás elleni világnap (szept. 29.)

DÖK

Minden iskolapolgárhoz eljut az üzenet

Városi Iskola (szept. 25-27.)

Természettudományos Munkaközösség

A nyelvi osztályok bevonása az ökoiskolai programokba

Október

Témahét (okt. 9-11.)

(a témahét felelősei)

Öko szempontok érvényesülése

November

Nyílt Nap (nov. 16.)

A Nyílt napon csoportos, interaktív kísérleti foglalkozást tartunk az érdeklődő diákoknak

(a nyílt nap szervezői)

Természettudomány munkacsoport tagjai

Öko szempontok érvényesülése

Diákvállalkozások bemutatkozása, vásár

Gazdasági munkacsoport, mentorok

Legalább 3 diákvállalkozás fenntarthatósági témában 

Európai Hulladékcsökkentési hét https://ewwr.eu/hun/ (nov.18-26.)

Pfeiffer Norbert

Minden iskolapolgárhoz eljut az üzenet

Szalagavató (nov. 25., szombat)

(a Szalagavató szervezői)

Öko szempontok érvényesülése

December

Tornaházi Party (dec. 1.)

Gáti Emese

Öko szempontok érvényesülése

Karácsonyi adománygyűjtés

Fancsaliné Nagy Marianna (FaNaMa)

Minden osztály bekapcsolódik a gyűjtésbe

Madáretető takarítás

Szabó Tünde

Az etető hetente feltöltésre kerül

Január

Madáretetés

Szabó Tünde és diákok,

Téli gondoskodás meghonosítása

Február

Következő évi költségvetés tervezése

Pfeiffer Norbert

A KGB és a Huhogás elfogadja

Vastagpulcsis nap – nálunk február 28., hétfő

Jóri János, ügyeletes osztály ofője

Minden iskolapolgár tudjon róla

Ökoiskolai pályázat benyújtása

Nádasdi Zsuzsanna

Pfeiffer Norbert

Tevékenységünk bemutatása a közösség számára

Faültetés az iskola udvarán: a 10 millió Fa Alapítvány által kezdeményezett Nemzeti Faültetés Napjához kapcsolódóan

IT szülők, NOKS munkatársak, Nádasdi Zsuzsanna

Esztétikus környezet kialakítása

 

Március

Tavaszi munkálatok kezdete az iskolaudvaron, virágok átültetése

Kovács Lívia

Nádasdi Zsuzsanna

Pfeiffer Norbert

Esztétikus környezet kialakítása

Témanapok – fenntarthatósági tematika a 11. évfolyamon

(márc. 19-21., hétfő-szerda)

(a témanapok szervezői)

Öko szempontok érvényesülése

Egészségmegőrző, gyakorlati prevenciós foglalkozások

MentálTeam

Legalább 4 osztályban megvalósul

Pénzügyi tudatosság fejlesztése a Pénz7-hez kapcsolódóan

7. évfolyam diákjai, osztályfőnökök

Figyelemfelhívás a fenntarthatóságra, tudatos vásárlás fontosságára

Április

Kapcsolda április 12.

 

Szabó Tünde

 

Öko szempontok érvényesülése

Ballagás (ápr. 30.)

(a Ballagás szervezői)

Öko szempontok érvényesülése

Május

Madarak és fák napja

Pfeiffer Norbert

Minden iskolapolgárhoz eljut az üzenet

Tolerancia nap (máj. 17.)

a témanap szervezői

A diákok 100%-a részt vesz

Erdei Iskola a 10. évfolyam részére (máj. 19-23.)

Természettudomány munkacsoport

A teljes évfolyam részt vesz

Június

Tavaszi túlélőtúra (június 6.)

 

Szabó Attila

 

Legalább 40 fő részt vesz

 

Poli szülinap (június 17.)

nyertes pályázók

Öko szempontok érvényesülése

Nyár

Nomád Tábor

Gáti Emese

A diákok 10%-a részt vesz

 

 

 

Kiemelt projektjeink az év során:

Diákok bevonása az ÖkoTeam munkájába és az Ökoiskola működtetésébe

Az udvarátalakító projektben való részvétel

Külföldi partnerintézménnyel folytatott együttműködés:

Instituto Superiore Majorana Palermo: A városi agglomerációs területek biodiverzitásának felfedezése

 

Folyamatos feladatok a tanév során:

  • Munkacsoport megbeszélések – IT előtti idősávban (mindenki)
  • Poli honlapján az ökoiskola vonatkozású bejegyzések közzététele (Pfeiffer Norbert, Szabó Attila)
  • Fenntarthatósággal kapcsolatos továbbképzések hirdetése (Szabó Attila)
  • + 1 szendvics akció (Szabó Tünde)
  • A komposztálható szerves hulladék tartalmát az udvari komposztálóba helyezzük (NOKS munkatársak)
  • Iskolai Közösségi Szolgálat fenntarthatósághoz kapcsolódó lehetőségei (Péterfi Pál Balázs)
  • Szelektív hulladékgyűjtés, elemgyűjtés (mindenki)
  • Növények átültetése, gondozása (Pfeiffer Norbert, Nádasdi Zsuzsa)
  • Kirándulások szervezése (osztályfőnökök)
  • Osztálytermek díszítése (osztályfőnökök)
  • Együttműködés a kultúrAktív civil egyesülettel (udvarátalakítás, Városi Iskola)
  • Sport és egészségnevelés: házibajnokságokat, hirdetünk több sportágban pl 2025 pontos röpi, részt veszünk a Diákolimpia versenyein több sportágban. Felelős: Testkultúra munkacsoport tagjai, volt diákjaink

Budapest, 2024. augusztus 29.

Pfeiffer Norbert,
ökoiskola részmunkacsoport-vezető

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás