Közös munka, közös élmények az őszi témanapokon
Az őszi témanapokon számos izgalmas programon vettek részt diákjaink.
A hetedikes osztályok Willy Wonka világába kalandoztak. A kutatási osztályon az interneten gyűjtöttek információkat a témáról, a laboratóriumban a kakaóvaj felhasználási lehetőségeit vizsgálva csokoládét és szappant készítettek, a marketing osztályon csomagolóanyagokat és reklámokat készítettek, az innovációs osztályon vetélkedőt állítottak össze, a rekreációs osztályon meg ledolgozták egy tábla csokoládé kalóriaértékét. A témahét legfőbb produktuma egy-egy társasjáték volt, amit utolsó nap ki is próbáltak, ekkor mindenki megkóstolhatta az elkészült csokoládéféléket, a szappanokat pedig hazavihették.
A 8. évfolyam diákjai történelmi időutazáson vettek részt az Ízek, Korok, Emberek témában. A csoportok az egyes történelmi korok étkezési kultúrájával ismerkedtek meg. Megismerték az étkezési szokásokat, az adott korban felhasznált élelmiszereket, megtapasztalták az élelmiszerek beszerzésének módjait, az ételek elkészítési eljárásait.
A 9. nyelvi évfolyamon az önkéntesség jegyében sokféle szervezetnél végezhettek a diákok különböző tevékenységet. Fogyatékkal elő diákoknak, hajléktalanoknak, hátrányos helyzetű embereknek segítettek. Megismerkedhettek a szervezetek működésével és az önkéntes munka fontosságával. A 3. nap végére megváltozott a hozzáállásuk, kialakult bennük, hogy a korábbi elképzelésükhöz képest mely területen szeretnek teljesíteni az iskolai közösségi szolgálatot.
A 9. évfolyamosok a számos sportprogramon alapvető turisztikai ismeretekre tettek szert és kipróbálhattak olyan sportokat, amelyekre testkultúra órákon nincs lehetőség. Sétáltak az Országos Kéktúra útvonalán, volt falmászás, evezés, sárkánykenuzás, modern tánc, gördeszkázás, rúdsport és elősegélynyújtó ismeretek.
A 10. évfolyamon egy, a mai magyar társadalmat jelentős mértékben érintő téma, az alkohol került a figyelem középpontjába. Külső előadók bevonásával igyekeztünk minél alaposabban körbejárni a témát. Megismerkedtünk az alkoholnak az emberi kultúrában betöltött szerepével, annak pozitív és negatív hatásaival egyetemben, a tudatosnak gondolt alkoholfogyasztás jellemzőivel, az alkoholbetegség következményeivel, a különböző kultúrák alkoholfogyasztási és/vagy tilalmi szokásaival. A diákok bepillanthattak a néptánc, a borkorcsolya-, pálinka- és sörkészítés világába is.
A 11. évfolyam diákjai kisebb csoportokban cukrászdát alapítanak, s egy cukrászda tevékenységeit végzik: termékfejlesztés, előállítás, árkalkuláció, arculattervezés, értékesítés.