Poli




Összefoglaló az IT január14-i üléséről

A következő témákkal foglalkoztunk:  

  1. Oláhné Nádasdi Zsuzsanna szakmai koordinátor beszámolói

   Pályaorientáció témakör

   * A tematikus programok tekintetében a Poli döntően a HiSchool alapítványra támaszkodik.
   * Novemberben volt a Corvinuson a HiFest program, ahol egyetemi oktatók és külföldön tanuló diákok tartottak egynapos programot. Egyetemi szakokat mutattak be, képességfejlesztő műhelyek voltak stb.
   * A síszünet után lesz a 11. évfolyam számára egy másik egynapos program, önismereti foglalkozásokkal (4×90 perc, amiből mindenki csak az egyikre mehet), szintén a HiSchool szervezésében.
   * Van egyéni coaching (az iskolából 20 diáknak); a második félévben kezdődik. Egyetemi oktatóktól, cégek képviselőitől lehet segítséget kérni, pl. versenyre való felkészüléshez.
   Évfolyamszintek szerint:

 – A 12. évfolyamon már nincs értelme évfolyamszintű, formális pályaorientációs programoknak, mert eddigre általában mindenki tudja, hogy nagyjából milyen irányban szeretne tovább tanulni.
   – A 11. évfolyamnak van egy HiJob nevű program, ahol félnapos céglátogatásokra mennek diákok. Itt várjuk azoknak a szülőknek a jelentkezését, akiknek a munkahelye tud diákokat fogadni.
   – A 10. évfolyamon nem fér bele a sűrű programba egy dedikált pályaorientációs program is (kisérettségi, előrehozott nyelvi érettségik miatt).
   – A 9. évfolyam most már elvileg minden évben olyan jellegű tematikus napot kap, amilyet az előző tanévben szervezett az Iskolatanács.
   – A 7. és 8. évfolyamon a szaktanárokra van bízva, hogy a tananyagon keresztül keltsék fel az érdeklődést szakterületek iránt.

Tanulásmódszertan témakör

   *A kerettanterv változása miatt már nem tudjuk önálló tantárgyként oktatni.
   * A tanulásmódszertan oktatása a szaktárgyak anyagába épült be, és ez úgy tűnik, hogy tud jól működni.
   * Ötletként felmerült, hogy a témanapok keretében a hetedikeseknek esetleg tarthatna a Poli tanulásmódszertani napokat, kifejezetten rájuk szabott tartalommal. Mivel ez még csak ötletként merült fel, konkrét kidolgozás nincs egyelőre.

   * A jelenlevő diákok tapasztalata a tanulásmódszertan oktatásával és ennek sikerességével kapcsolatban vegyes.
   * Lendvai Györgyi szerint az is jó lenne, ha elején egy intenzív, témanapos programmal indítanánk a bejövő osztályokat, aminek a tartalmát a tanárok is megismernék, majd ezeket a technikákat a saját tárgyaik tanításába beépítenék.
   * A Poli minden évben felméri, hogy a bejövő osztályokba járó diákok inkább vizuális vagy inkább auditív stb. tanulók, és ennek az eredményét az őket oktató tanárok figyelembe veszik.

Ökoiskola témakör

   * A Poli “örökös ökoiskolai tagságra” pályázik.
   * Ha vannak lelkes szülők, akik  tevőlegesen is szeretnének részt venni ökoiskolai tevékenységekben, azok jelezzék, szívesen látja az iskola az önkénteseket, akár egy udvartakarítás, frissítés, gondozás, növénytelepítés megmozduláson is.
    * 1-2 héten belül lesz a poli.hu-n egy új aloldal a részletesebb tudnivalókkal (milyen tevékenységekre kell gondolni; hogyan kell jelentkezni stb.)

Mobilhasználat az iskolában témakör

   * Inkább az utolsó két évfolyamon kihívás, hogy a diákok egy része nem viszi magával a laptopot és inkább a mobiljával oldja meg a digitális feladatokat, sokszor még a jegyzetelést is.
   * A tanárok többsége szerint kezelhető léptékű probléma a diákok mobilozása.

  1. Gáti Emese beszámolói

Plusz testnevelésórákkal kapcsolatban

  * A 7-9. évfolyamon egész jól működik az új kötelező testkultúra-óra. Az órák jó hangulatúak. Vannak vegyes órák is (ahol pl. a 7. és a 8. évfolyam együtt van), és ezeket is többnyire szeretni szokták a bejáró diákok.
  * 10. évfolyamtól már máson van a fókusz; az új kötelező testkultúra-órákra kevesebben járnak be és jelentősen megnőtt a hiányzások száma.
  * A felmentett versenysportolók száma (ahogy várható volt), csökkent, mivel szigorúbbak a feltételek, mint korábban, de így is sokan vannak.
  * Még nem lehet tudni, hogyan sikerül majd ezeket a plusz órákat a későbbi tanévekben az órarendbe illeszteni (lehetséges, hogy továbbra is számítani kell-e nulladik és/vagy nyolcadik órákra).

Nomád táborral kapcsolatban

Idén is lesz Nomád tábor rögtön a tanévzáró után fog kezdődni. Rövidesen kiderül a konkrét időpont, de már lehet tervezni a családoknak (július 10-re biztosan vége).

  1. Bérletrendszer:

 * A diákok panasza alapján kezdünk el foglalkozni az üggyel. Többen jelezték, hogy a tanárok egy része véletlenül vagy szándékosan nem tartja be a bérletre vonatkozó szabályokat, esetleg konkrétan szabotálja az egész rendszert. Például: indokot kér a diákoktól, esetleg nem is engedi kivenni a tanórát.
  * Most egyelőre arra jutottunk, hogy ilyenkor, ha az adott tanárral nem tud egyezségre jutni a diák, vagy rossz érzés maradt benne a lezajlott beszélgetéssel kapcsolatban, akkor szóljon az osztályfőnökének, és/vagy Hartmann Ibolyának, és/vagy Lipták Orsinak.
   * A fő üzenet az, hogy a diákok semmiképpen ne hagyják a dolgot annyiban, ha kiállnak a jogaikért, a visszaélés is kevesebb lesz.
   * Elvileg az Iskolabíróság is alkalmas lenne arra, hogy ilyen ügyekkel foglalkozzon, de a diákok nem tartják annyira jelentősnek ezeket az elutasításokat, hogy emiatt esetleg az adott tanárral való hosszútávú kapcsolatukat veszélyeztessék.

 

Következő alkalom 2025. február 11-én lesz. Levezető a szülők: Dudás Gergely és Szabó Gergely

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás