Összefoglaló az IT január14-i üléséről
A következő témákkal foglalkoztunk:
-
Oláhné Nádasdi Zsuzsanna szakmai koordinátor beszámolói
Pályaorientáció témakör
* A tematikus programok tekintetében a Poli döntően a HiSchool alapítványra támaszkodik.
* Novemberben volt a Corvinuson a HiFest program, ahol egyetemi oktatók és külföldön tanuló diákok tartottak egynapos programot. Egyetemi szakokat mutattak be, képességfejlesztő műhelyek voltak stb.
* A síszünet után lesz a 11. évfolyam számára egy másik egynapos program, önismereti foglalkozásokkal (4×90 perc, amiből mindenki csak az egyikre mehet), szintén a HiSchool szervezésében.
* Van egyéni coaching (az iskolából 20 diáknak); a második félévben kezdődik. Egyetemi oktatóktól, cégek képviselőitől lehet segítséget kérni, pl. versenyre való felkészüléshez.
Évfolyamszintek szerint:
– A 12. évfolyamon már nincs értelme évfolyamszintű, formális pályaorientációs programoknak, mert eddigre általában mindenki tudja, hogy nagyjából milyen irányban szeretne tovább tanulni.
– A 11. évfolyamnak van egy HiJob nevű program, ahol félnapos céglátogatásokra mennek diákok. Itt várjuk azoknak a szülőknek a jelentkezését, akiknek a munkahelye tud diákokat fogadni.
– A 10. évfolyamon nem fér bele a sűrű programba egy dedikált pályaorientációs program is (kisérettségi, előrehozott nyelvi érettségik miatt).
– A 9. évfolyam most már elvileg minden évben olyan jellegű tematikus napot kap, amilyet az előző tanévben szervezett az Iskolatanács.
– A 7. és 8. évfolyamon a szaktanárokra van bízva, hogy a tananyagon keresztül keltsék fel az érdeklődést szakterületek iránt.
Tanulásmódszertan témakör
*A kerettanterv változása miatt már nem tudjuk önálló tantárgyként oktatni.
* A tanulásmódszertan oktatása a szaktárgyak anyagába épült be, és ez úgy tűnik, hogy tud jól működni.
* Ötletként felmerült, hogy a témanapok keretében a hetedikeseknek esetleg tarthatna a Poli tanulásmódszertani napokat, kifejezetten rájuk szabott tartalommal. Mivel ez még csak ötletként merült fel, konkrét kidolgozás nincs egyelőre.
* A jelenlevő diákok tapasztalata a tanulásmódszertan oktatásával és ennek sikerességével kapcsolatban vegyes.
* Lendvai Györgyi szerint az is jó lenne, ha elején egy intenzív, témanapos programmal indítanánk a bejövő osztályokat, aminek a tartalmát a tanárok is megismernék, majd ezeket a technikákat a saját tárgyaik tanításába beépítenék.
* A Poli minden évben felméri, hogy a bejövő osztályokba járó diákok inkább vizuális vagy inkább auditív stb. tanulók, és ennek az eredményét az őket oktató tanárok figyelembe veszik.
Ökoiskola témakör
* A Poli “örökös ökoiskolai tagságra” pályázik.
* Ha vannak lelkes szülők, akik tevőlegesen is szeretnének részt venni ökoiskolai tevékenységekben, azok jelezzék, szívesen látja az iskola az önkénteseket, akár egy udvartakarítás, frissítés, gondozás, növénytelepítés megmozduláson is.
* 1-2 héten belül lesz a poli.hu-n egy új aloldal a részletesebb tudnivalókkal (milyen tevékenységekre kell gondolni; hogyan kell jelentkezni stb.)
Mobilhasználat az iskolában témakör
* Inkább az utolsó két évfolyamon kihívás, hogy a diákok egy része nem viszi magával a laptopot és inkább a mobiljával oldja meg a digitális feladatokat, sokszor még a jegyzetelést is.
* A tanárok többsége szerint kezelhető léptékű probléma a diákok mobilozása.
-
Gáti Emese beszámolói
Plusz testnevelésórákkal kapcsolatban
* A 7-9. évfolyamon egész jól működik az új kötelező testkultúra-óra. Az órák jó hangulatúak. Vannak vegyes órák is (ahol pl. a 7. és a 8. évfolyam együtt van), és ezeket is többnyire szeretni szokták a bejáró diákok.
* 10. évfolyamtól már máson van a fókusz; az új kötelező testkultúra-órákra kevesebben járnak be és jelentősen megnőtt a hiányzások száma.
* A felmentett versenysportolók száma (ahogy várható volt), csökkent, mivel szigorúbbak a feltételek, mint korábban, de így is sokan vannak.
* Még nem lehet tudni, hogyan sikerül majd ezeket a plusz órákat a későbbi tanévekben az órarendbe illeszteni (lehetséges, hogy továbbra is számítani kell-e nulladik és/vagy nyolcadik órákra).
Nomád táborral kapcsolatban
Idén is lesz Nomád tábor rögtön a tanévzáró után fog kezdődni. Rövidesen kiderül a konkrét időpont, de már lehet tervezni a családoknak (július 10-re biztosan vége).
-
Bérletrendszer:
* A diákok panasza alapján kezdünk el foglalkozni az üggyel. Többen jelezték, hogy a tanárok egy része véletlenül vagy szándékosan nem tartja be a bérletre vonatkozó szabályokat, esetleg konkrétan szabotálja az egész rendszert. Például: indokot kér a diákoktól, esetleg nem is engedi kivenni a tanórát.
* Most egyelőre arra jutottunk, hogy ilyenkor, ha az adott tanárral nem tud egyezségre jutni a diák, vagy rossz érzés maradt benne a lezajlott beszélgetéssel kapcsolatban, akkor szóljon az osztályfőnökének, és/vagy Hartmann Ibolyának, és/vagy Lipták Orsinak.
* A fő üzenet az, hogy a diákok semmiképpen ne hagyják a dolgot annyiban, ha kiállnak a jogaikért, a visszaélés is kevesebb lesz.
* Elvileg az Iskolabíróság is alkalmas lenne arra, hogy ilyen ügyekkel foglalkozzon, de a diákok nem tartják annyira jelentősnek ezeket az elutasításokat, hogy emiatt esetleg az adott tanárral való hosszútávú kapcsolatukat veszélyeztessék.
Következő alkalom 2025. február 11-én lesz. Levezető a szülők: Dudás Gergely és Szabó Gergely