Poli




Összefoglaló az IT február 11-i üléséről

A következő témákkal foglalkoztunk:  

  1. Oláhné Nádasdi Zsuzsanna szakmai koordinátor beszámolói
  •   Pályaorientáció:
    • Március 20-án és 21-én lesz a pályaorientációs program a 9. évfolyamnak.
    • Első nap előadások, bemutatók a Poliban; második nap intézménylátogatások (pl. most elvileg eljutunk az RTL-hez; tavaly sikere volt a színházaknak, high-tech cégeknek).
    • A szervezőktől jön majd egy kérdőívet, amiben előadókat és helyszíneket toboroznak (ahova diákok mehetnek látogatóba).
    • A HiSchool nagyon örülne, ha olyan helyszíneket/cégeket is találnánk, ahova nemcsak a polis diákok mehetnek; ez egy iskolák közötti együttműködés, és ők is hoznak olyan helyszíneket, ahova mehetnek polisok, de más iskolák közössége találta/ajánlotta fel őket.
    • A HiSchool egy stresszkezelési, időgazdálkodási programmal is jön.
    • Ha valaki szeretne segíteni a szervezésben, légyszi szóljon Nádasdi Zsuzsának.
    • Jó lenne, ha a diákok segítenének azzal, hogy kommunikálják, mi érdekelné őket.
  •     Faültetés:
    • A 10 millió Fa Alapítvány február 28-án 14.00 órától két hársfát fog ültetni a kisház parkolójánál.
    • Ehhez gyűjtünk adományokat (kb. 100-150e Ft hiányzik — magára a facsemetére, a szállításra, a földmunkára stb. kell). A https://cause.lundadonate.org/10milliofa/ultessunkfatpoliudvaran oldalon lehet adakozni az alapítvány részére. A befolyt összeg mindenképpen faültetésre megy, max. máshol létesül belőle fa, ha “túl sok”.
  1. Szülői témakörök
  • Második idegen nyelv fakultációja:
    • Status quo:
      • a népszerűbb második idegen nyelvekből gyakran indul két csoport.
      • Ezeknek a haladási tempója a diákok előképzettsége és motivációja függvényében jelentősen is eltérhet, főleg tizedikre.
      • A csoportbontásra merőleges felosztásként jelenik meg a fakultáció (10. és 11. évfolyamon): mindkét csoportban lehetnek olyanok, akik az adott nyelvből fakultációt vesznek fel, és olyanok is, akik nem.
      • Így végül is négyfajta diák tanulja az adott évfolyamon az adott második idegen nyelvet:
        1. középhaladó, nem fakultációs;
        2. középhaladó, fakultációs;
        3. haladó, nem fakultációs;
        4. haladó, fakultációs.
      • Ehhez háromféle nyelvóra van:
        1. középhaladó (itt együtt vannak az 1. és 2. kategória diákjai);
        2. haladó (itt együtt vannak a 3. és 4. kategória diákjai);
        3. fakultációs (itt együtt vannak a 2. és 4. kategória diákjai).
      • Ha csak egy csoport indul, akkor azon a csoporton belül is lehet két “alcsoport”: az egyik a motivált, ténylegesen haladni akaró diákokból, a másik a kevésbé motiváltakból, akik szintén keveredhetnek a fakultáción.
    • Szülői kérdés volt, hogy a keveredés nem megy-e a hatékonyság rovására.
    • Diákok nehezményezték, hogy nehéz a haladóbb csoportba átmenni akkor is, ha nagyon rágyúrnak.
      • Ez azért van, mert 15 fő a maximális létszám egy nyelvi csoportban.
    • Az a konklúzió, hogy semmin nem lehet úgy változtatni, hogy semmi ne legyen rosszabb; a jelenlegi feltételek (ennyi nyelv, ennyi diák, ekkora rugalmasság a fakultáció leadásában stb.) mellett ez az elérhető legjobb helyzet, aminek a hátrányai ismertek és el kell őket fogadni.
  • Mesterséges intelligencia:
    • A diákok nyakló és felelősségérzet nélkül használják mindenfélére, például beadandók írására.
    • Ezzel majd egy későbbi alkalommal foglalkozunk (kell-e, lehet-e szabályozni).
  • Menza hírek: Szülői kérdés volt a
  • Erasmusról szülők könnyebb tájékozódása
  1. Előző alkalomról félbemaradt témák:
  • Betegség miatti hiányzások pótlása:
    • Diákok korábban kezdeményezték, hogy az Erasmus utazásokkal összefüggő hiányzás utáni pótlási lehetőséghez hasonlót írjon elő a házirend betegség miatti hiányzás esetére is.
    • A nagyjából kialakult konszenzus az, hogy kerüljön be a házirendbe, hogy ha egy diák 3+ napot hiányzik, akkor egy hete legyen mindenfélét pótolni, és ne kelljen például már másnap dolgozatot írnia vagy valami hosszabb projektmunkát beadnia.
    • Erről a diákok a következő alkalomra készítenek egy szövegjavaslatot.
  • Soroló:
    • 2020-ban a Covid alatt megszűnt ez a Polis motivációs rendszer, amivel a legjobban tanuló, legtöbbet sportoló, legélénkebb közösségi életet élő stb. osztályok díjakat kaphattak (a fődíj 200e Ft és egy szabadnap volt).
    • Amíg működött is több kritika érte, és volt próbálkozás a Covid után megreformálni, de az új rendszer nem tudott meggyökerezni, így jelenleg nincs semmi a régi helyett.
    • Mivel az Iskolatanács SZMSZ-ben van rögzítve ez a feladat, felmerült a végérvényes megszüntetés, amihez a következő alkalommal még egy előterjesztés után foglalkozunk és szavazunk. Természetesen, ha a diákság részéről igény mutatkozik a felélesztésére, akkor arra az IT és a Poli is nyitott lesz.

 

Következő alkalom 2025. március 18-án lesz. Levezetők a diákok lesznek.

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás