CÉLOK

A tanév során a várható fejlődési ütem a következő:

Induló szint                Elérendő szint

  • Teljesen kezdők/A0     A1+/A2-
  • A0+/A1-                         A2
  • A1                                    A2+/B1-
  • A1+/A2-                         B1
  • A2                                    B1+/B2-
  • A2+/B1-                         B2
  • B1                                    B2+
  • B1+/B2-                         B2+/C1
  • B2                                    C1

 

Követelmények a különböző tudásszintű nyelvi csoportokban a Közös Európai Referenciakeret szintek alapján:

http://www.nyelviskola.hu/kozos-europai-referenciakeret-szintek

 

Az évfolyamon az Oxford University Press English File (3rd and 4th edition) köteteit használjuk. A csoportok beosztása a szaktanárok javaslata és az előző évi csoportkialakítások alapján, illetve a szeptemberi első szintvizsga alapján történik.

 

EF Elementary                         A1 – A2

EF Pre-intermediate               A2+ – B1

EF Intermediate                       B1 B2

EF Upper-intermediate          B2 B2+

EF Advanced                             C1 C1+

TÉMAKÖRÖK

A nyelvi előkészítő év heti 10 angolórája a következő módon tagolódik:

  • heti 7 óra: nyelvoktatás a tankönyv és egyéb kiegészítő tananyagok alapján; kulturális ismeretek; a digitális technológia alkalmazása – egy vagy két szaktanár vezetésével, akik egyben az adott csoport esetében a nyelvi előkészítő év angol nyelvoktatásának szakmai felelősei
  • heti 2 óra: angol nyelvű kommunikáció – anyanyelvi tanárral;
  • heti 1 óra tartalomalapú tanulás: a környezeti nevelés és életvitel tantárgy szaktárgyi tartalmait részben angol nyelven tanulják a diákok. Hogy milyen részben, annak mértéke az egyes nyelvi csoportok elért nyelvi szintjétől függ. 

 

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

A foglalkozásokon mind az egyéni, mind a csoportos munkaformák megjelennek.

A munkaszervezés, és az órai munka alapvető felülete a Microsoft Teams, illetve a hozzá kapcsolódó Microsoft 365 alkalmazások. Az órai felszerelés része a diák laptopja, melynek munkára alkalmas állapotban kell lennie.

ÉRTÉKELÉS

Az év elején valamennyi tanár (az alapképzés vezetői, és az anyanyelvi tanár) ismerteti, hogy konkrétan milyen formában fogják a teljesítményeket, a tudást értékelni.

Az értékelés a házi feladatok, a felszerelés, az órai mérések, teljesítmények (nagydolgozatok / szóbeli feleletek / kiselőadások / otthoni fogalmazások és röpdolgozatok), az egész évfolyamot érintő szintvizsgák és az órai munka alapján történik.

Az értékelés fontos elemét képezik a szintvizsgák. Az év eleji szintvizsgát két további követi: félévkor és május végén. Az év eleji szintvizsga eredménye határozza meg a következő  szintjét, illetve az év végén elérendő szintet. (pl. ha valaki az év elején sikeres A1-es vizsgát tesz, a következő alkalommal az A2-es vizsgával próbálkozhat, illetve az év végére ideális esetben a B1-es vizsgát kell sikeresen letennie.)

A továbbhaladás (továbblépés a következő évfolyamra) egyik feltétele, hogy minimum egy nyelvi szintet fejlődjön a diák.

Az értékelés történhet pontrendszer segítségével is (erről a szaktanár dönt), ahol a tanulók pontokat szerezhetnek a munkájukkal, és ezeket a pontokat váltja át a szaktanár érdemjegyre (havonta vagy kéthavonta). Ilyenkor a ponttáblázat egy mindenki számára elérhető helyen van, és a számonkérésekre, feladatokra kapható pontokról a szaktanár még a beszámoló előtt tájékoztatást ad. A pontrendszerrel dolgozó csoportokban kiemelt cél, hogy kevesebb stressz forrása legyen az értékelés.

A környezeti nevelés és életvitel  külön tantárgyként jelenik meg, a diákok külön osztályzatot kapnak rá. A tartalmi követelményeket és az értékelés szempontjait is külön fejezetben ismertetjük.

Az írásbeli dolgozatok értékelése:

  0 –   49 % – (1) elégtelen

50 –   62 % – (2) elégséges

63 –   75 % – (3) közepes

76 –   88 % – (4) jó

89 – 100 % – (5) jeles