CÉLOK
A tanév során a várható fejlődési ütem a következő:
Induló szint Elérendő szint
- Teljesen kezdők/A0 A1+/A2-
- A0+/A1- A2
- A1 A2+/B1-
- A1+/A2- B1
- A2 B1+/B2-
- A2+/B1- B2
- B1 B2+
- B1+/B2- B2+/C1
- B2 C1
Követelmények a különböző tudásszintű nyelvi csoportokban a Közös Európai Referenciakeret szintek alapján:
http://www.nyelviskola.hu/kozos-europai-referenciakeret-szintek
Az évfolyamon az Oxford University Press English File (3rd and 4th edition) köteteit használjuk. A csoportok beosztása a szaktanárok javaslata és az előző évi csoportkialakítások alapján, illetve a szeptemberi első szintvizsga alapján történik.
EF Elementary A1 – A2
EF Pre-intermediate A2+ – B1–
EF Intermediate B1– – B2–
EF Upper-intermediate B2– – B2+
EF Advanced C1– – C1+
TÉMAKÖRÖK
A nyelvi előkészítő év heti 10 angolórája a következő módon tagolódik:
- heti 7 óra: nyelvoktatás a tankönyv és egyéb kiegészítő tananyagok alapján; kulturális ismeretek; a digitális technológia alkalmazása – egy vagy két szaktanár vezetésével, akik egyben az adott csoport esetében a nyelvi előkészítő év angol nyelvoktatásának szakmai felelősei
- heti 2 óra: angol nyelvű kommunikáció – anyanyelvi tanárral;
- heti 1 óra tartalomalapú tanulás: a környezeti nevelés és életvitel tantárgy szaktárgyi tartalmait részben angol nyelven tanulják a diákok. Hogy milyen részben, annak mértéke az egyes nyelvi csoportok elért nyelvi szintjétől függ.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A foglalkozásokon mind az egyéni, mind a csoportos munkaformák megjelennek.
A munkaszervezés, és az órai munka alapvető felülete a Microsoft Teams, illetve a hozzá kapcsolódó Microsoft 365 alkalmazások. Az órai felszerelés része a diák laptopja, melynek munkára alkalmas állapotban kell lennie.
ÉRTÉKELÉS
Az év elején valamennyi tanár (az alapképzés vezetői, és az anyanyelvi tanár) ismerteti, hogy konkrétan milyen formában fogják a teljesítményeket, a tudást értékelni.
Az értékelés a házi feladatok, a felszerelés, az órai mérések, teljesítmények (nagydolgozatok / szóbeli feleletek / kiselőadások / otthoni fogalmazások és röpdolgozatok), az egész évfolyamot érintő szintvizsgák és az órai munka alapján történik.
Az értékelés fontos elemét képezik a szintvizsgák. Az év eleji szintvizsgát két további követi: félévkor és május végén. Az év eleji szintvizsga eredménye határozza meg a következő szintjét, illetve az év végén elérendő szintet. (pl. ha valaki az év elején sikeres A1-es vizsgát tesz, a következő alkalommal az A2-es vizsgával próbálkozhat, illetve az év végére ideális esetben a B1-es vizsgát kell sikeresen letennie.)
A továbbhaladás (továbblépés a következő évfolyamra) egyik feltétele, hogy minimum egy nyelvi szintet fejlődjön a diák.
Az értékelés történhet pontrendszer segítségével is (erről a szaktanár dönt), ahol a tanulók pontokat szerezhetnek a munkájukkal, és ezeket a pontokat váltja át a szaktanár érdemjegyre (havonta vagy kéthavonta). Ilyenkor a ponttáblázat egy mindenki számára elérhető helyen van, és a számonkérésekre, feladatokra kapható pontokról a szaktanár még a beszámoló előtt tájékoztatást ad. A pontrendszerrel dolgozó csoportokban kiemelt cél, hogy kevesebb stressz forrása legyen az értékelés.
A környezeti nevelés és életvitel külön tantárgyként jelenik meg, a diákok külön osztályzatot kapnak rá. A tartalmi követelményeket és az értékelés szempontjait is külön fejezetben ismertetjük.
Az írásbeli dolgozatok értékelése:
0 – 49 % – (1) elégtelen
50 – 62 % – (2) elégséges
63 – 75 % – (3) közepes
76 – 88 % – (4) jó
89 – 100 % – (5) jeles