CÉLOK
Az irodai alkalmazások sorában, a power point, a word és az excel után idén az access következik, amelynek segítségével betekinthettek az adatbázis-kezelés világába. Ezen kívül, mivel ez az utolsó olyan évetek, amikor tantárgyszerűen foglalkoztok a számítógéppel, nagyon fontos, hogy az évek során megszerzett tudást önállóan, komplexen tudjátokk használni. Éppen ezért olyan feladatokat, mondhatni kisebb projekteket kell majd készítenetek, amelyekben minden ismeret megjelenik. Ezek tulajdonképpen életszerű, munkahely-típusú feladatok lesznek. Ezekkel a komplex bemutatókkal zárjuk majd az informatikai tanulmányaitokat.
TÉMAKÖRÖK
Adatbázis-kezelés (36 óra)
Strukturált adattárolás, szűrés és lekérdezés, jelentés készítése
Az információs társadalom, e-Világ (14 óra)
Információ: keresése, hitelessége, ellenőrzése, személyes adatok, e-szolgáltatások
Mobiltechnológiai ismeretek (6 óra)
A digitális eszközök használata (6 óra)
Az informatikai eszközök egészségre gyakorolt hatásai; Tudatos felhasználói magatartás; Felhőszolgáltatások igénybevétele.
Online kommunikáció (6 óra)
A kollaboráció jellemzői, alkalmazási példák; A fogyatékkal élők online kommunikációját segítő hardver- és szoftvereszközök
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
Egyéni – önálló munkák
Pármunkák
Kooperatív csoportmunkák
ÉRTÉKELÉS
Digitális kulktúrából, a tanultakat, a tanév során egész órás nagydolgozatokban, illetve rövidebb kisdolgozatokban kérjük számon. A nagydolgozatokra kapott jegy súlya kétszeres, a röpdolgozatokra kapott jegy pedig egyszeres súlyú. Ezen felül lesznek beadandó munkák és kiselőadások, valamint projektmunkák is. Az ezekre kapott jegyek mennyiségét és súlyát a munka kiadásakor adjuk meg.
A dolgozatokra kapott osztályzatok képzésének minden esetben az alábbi százalékos táblázat az alapja:
90,1 % – 100 % jeles
78,1 % – 90 % jó
65,1 % – 78 % közepes
50,1 % – 65 % elégséges
0 % – 50 % elégtelen