CÉLOK

Célunk a problémaközpontúság, a gyakorlatiasság és az ismeretek egyensúlyának megteremtése a motiváció folyamatos fenntartásának és minden diák eredményes tanulásának érdekében, mely megteremti a lehetőségét annak, hogy tanítványaink logikusan gondolkodó, a világ belső összefüggéseit megértő, felelős döntésekre kész felnőttekké váljanak.
Az elvárható alapszint az, hogy a tanulók a tantervben lévő témaköröket megismerjék, értelmezzék a jelenségeket, ismerjék a technikai alkalmazásokat, és így legyenek képesek a körülöttünk lévő természeti-technikai környezetben eligazodni. A fizika tanterv folytatja a természettudomány céljainak megfelelő szemléletet, s a számítási feladatokkal a tananyag mélyebb megértésére törekszik, de fontosnak tartja a számítások elvégzését, mert az ismeretek elmélyítésének ez az alapja.

TÉMAKÖRÖK

  • A közlekedés kinematikai és dinamikai problémái
  • Tömegvonzás
  • A nagy teljesítmény titka
  • Egyszerű gépek a mindennapokban
  • Rezgések, hullámok
  • Energia nélkül nem megy
  • Csillagászat
  • Aerodinamika, hidrodinamika
  • Hőtan

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

Az értelmezés és a megértés szempontjából kiemelkedő jelentőségű a megfelelő szövegértés.
Ez felöleli a szövegben alkalmazott speciális jelrendszerek működésének értelmezését, a szöveg elemei közötti ok-okozati, általános-egyes vagy kategória-elem viszony áttekintését, az idegen vagy nem szokványos kifejezések jelentésének felismerését, az áttételesen megfogalmazott információk azonosítását. A tanterv lehetővé teszi a tananyag feldolgozását az aktív tanulás módszereivel, támogatja a
csoportmunkát, a projektfeladatok elvégzését, a kompetencia-alapú oktatást, a számítógépes animációk és szimulációk bemutatását, az interaktivitást, az aktív táblák és digitális palatáblák használatát.

ÉRTÉKELÉS

A tanulók értékelésének módszerei nem korlátozódnak a hagyományos definíciók, törvények kimondásán és számítási feladatok elvégzésén alapuló számonkérésre. Az értékelés során megjelenhet a szóbeli felelet, a teszt, az esszé, az önálló munka, az aktív tanulás közbeni tevékenység, illetve a csoportmunka csoportos értékelése is.