CÉLOK

 A kémia tanulásának célja az évfolyamon a korábbi években tanult kémiai ismeretek elmélyítése, és a  gyakorlati tapasztalat megszerzése. Legyenek képesek az önálló tanulásra és az információk alapján kérdések alkotására és feladatok elvégzésére. A heti 2 óra a középszintű érettségi követelményeinek elsajátítására elegendő.

TÉMAKÖRÖK

 Szerves kémia

szénhidrogének, halogénezett szénvegyületek, oxigéntartalmú szénvegyületek, nitrogéntartalmú szénvegyületek, makromolekulák

Szervetlen kémia

Rendszerező összefoglalás

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

 A diákok fejlődnek a logikai készségükben, a rendszerszintű gondolkodásban, a gyakorlati készségekben – kísérletek tervezése, kivitelezés, értelmezése. A modellalkotás lépéseinek megismerése a kémiai folyamatok elemzése során.

ÉRTÉKELÉS

 

A munkacsoport értékelési rendszere a folyamatos munkára, illetve a szaktárgyi tudásra épít, de emellett értékeli az otthoni teljesítményt is.

Egy félév során három formában értékelünk: 

  • Dolgozat (témazáró dolgozat és/vagy röpdolgozat, projektmunkák beszámolói) 
  • Tanórai tevékenységek (egyéni- és csoportmunka, kiselőadás, feladatlap, kísérleti jegyzőkönyv, jegyzet, projektorientált tevékenység stb.) 
  • Tanórán kívüli tevékenységek (házi dolgozat, projektorientált tevékenység, kutatómunka, házi feladat stb.) 

A szaktanárok a feladatok fontossága, súlya alapján előre tisztázzák azok értékelési módját, de az egyes témaköröket lezáró beszámolók jegyei kétszeres értékkel számítanak. 

Ha valaki a témakört lezáró beszámoló, nagydolgozat  írásakor igazoltan hiányzik, a munkacsoport által meghatározott tanórán kívüli időpontban pótolja azt. A pótlásról csak orvosi igazolással lehet távol maradni.