CÉLOK
A kémia tanulásának célja az évfolyamon a korábbi években tanult kémiai ismeretek elmélyítése, és a gyakorlati tapasztalat megszerzése. Legyenek képesek az önálló tanulásra és az információk alapján kérdések alkotására és feladatok elvégzésére. A heti 2 óra a középszintű érettségi követelményeinek elsajátítására elegendő.
TÉMAKÖRÖK
Szerves kémia
szénhidrogének, halogénezett szénvegyületek, oxigéntartalmú szénvegyületek, nitrogéntartalmú szénvegyületek, makromolekulák
Szervetlen kémia
Rendszerező összefoglalás
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A diákok fejlődnek a logikai készségükben, a rendszerszintű gondolkodásban, a gyakorlati készségekben – kísérletek tervezése, kivitelezés, értelmezése. A modellalkotás lépéseinek megismerése a kémiai folyamatok elemzése során.
ÉRTÉKELÉS
A munkacsoport értékelési rendszere a folyamatos munkára, illetve a szaktárgyi tudásra épít, de emellett értékeli az otthoni teljesítményt is.
Egy félév során három formában értékelünk:
- Dolgozat (témazáró dolgozat és/vagy röpdolgozat, projektmunkák beszámolói)
- Tanórai tevékenységek (egyéni- és csoportmunka, kiselőadás, feladatlap, kísérleti jegyzőkönyv, jegyzet, projektorientált tevékenység stb.)
- Tanórán kívüli tevékenységek (házi dolgozat, projektorientált tevékenység, kutatómunka, házi feladat stb.)
A szaktanárok a feladatok fontossága, súlya alapján előre tisztázzák azok értékelési módját, de az egyes témaköröket lezáró beszámolók jegyei kétszeres értékkel számítanak.
Ha valaki a témakört lezáró beszámoló, nagydolgozat írásakor igazoltan hiányzik, a munkacsoport által meghatározott tanórán kívüli időpontban pótolja azt. A pótlásról csak orvosi igazolással lehet távol maradni.