Francia nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a kultúrát, civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
A franciacsoportok a Talents 1-2. c. nyelvkönyvekből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A1+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása.
- A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében.
- Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása.
- Nyelvtani szerkezetek: visszaható igék, tagadó szerkezetek, az EN névmás, az összetett múlt idő, a folyamatos leíró múlt idő, il y a / dans, vonatkozó névmások.
Témakörök:
Napi rutin, mindennapi szokások
Étkezési szokások, élelmiszerek, ételek
Múltbeli események
Gyermekkor
Ünnepek
Nyaralás, úticélok
Közlekedési eszközök
A ház részei, bútorok, apróhirdetések
Házimunkák
Városban való tájékozódás, útbaigazítás
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, stb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában két nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.
Német nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a kultúrát, civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
A németcsoportok a Netzwerk neu …. c. nyelvkönyvből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A1+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása.
- A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében.
- Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása.
- Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany.
Témakörök:
család
étkezés
mozi, film, színház
bevásárlás
üzletek
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note felületeken, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, stb.) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező. Félévkor és év végén dolgozat várható az addig tanult szókincsből. Év végén a csoportok szintvizsgát írnak, a szintvizsga két témazáró értékű osztályzatot ér.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.
Olasz nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók pedig érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a tanult nyelvhez tartozó kultúrát és civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
Az olaszcsoportok a Nuovissimo Progetto Italiano c. nyelvkönyvből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A2- szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása.
- A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében.
- Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása.
- Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany.
Témakörök:
étkezés
lakókörnyezet, útbaigazítás
belső tulajdonságok, személyleírás
nyelvtanulási szokások
mozi, film, színház
önéletrajzírás
otthon, lakás, bútorok
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.
Spanyol nyelv
CÉLOK
Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.:
- A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven
- Az érettségizni vágyók érjék el a B1/B2-es szintet.
- A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a kultúrát, civilizációt is megismerjék
Tantervi céljaink:
9ny évf. A1-
9. évf. A1 / A1+
10. évf. A1+ / A2
11. évf. A2+ / B1-
12. évf. B1/ B1+
A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).
A spanyolcsoportok az Aula Internacional 1-2. c. nyelvkönyvből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A1+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).
TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK
Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák):
- A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
- Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
- Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása.
- A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.
- Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében.
- Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.
- Hosszabb szövegek strukturált megírása.
- Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany.
Témakörök:
étkezés
lakókörnyezet, útbaigazítás
belső tulajdonságok, személyleírás
nyelvtanulási szokások
mozi, film, színház
önéletrajzírás
otthon, lakás, bútorok
TANULÓI TEVÉKENYSÉG
A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban:
- páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)
- kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)
- hallásértés
- szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása
- videó készítése
- nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása
- információkeresés interneten
- online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata
A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.
ÉRTÉKELÉS
Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező.
Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.
Az írásbeli munkák értékelése:
elégtelen (1) 0-40 %
elégséges (2) 41-55 %
közepes (3) 56-70 %
jó (4) 71-85 %
jeles (5) 86-100 %
Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.