Francia nyelv

CÉLOK

Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.: 

  • A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven 
  • Az érettségizni vágyók érjék el a B1/B2-es szintet. 
  • A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a kultúrát, civilizációt is megismerjék 

Tantervi céljaink: 

9ny évf.               A1- 

9. évf.                  A1 / A1+   

10. évf.                A1+ / A2 

11. évf.                A2+ / B1-  

12. évf.                B1/ B1+ 

A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).   

A franciacsoportok a Talents 1-2. c. nyelvkönyvekből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A1+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció). 

TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK

Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák): 

  • A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése 
  • Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása 
  • Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása. 
  • A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.  
  • Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében.  
  • Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.  
  • Hosszabb szövegek strukturált megírása.  
  • Nyelvtani szerkezetek: visszaható igék, tagadó szerkezetek, az EN névmás, az összetett múlt idő, a folyamatos leíró múlt idő, il y a / dans, vonatkozó névmások. 

 
Témakörök: 

Napi rutin, mindennapi szokások 

Étkezési szokások, élelmiszerek, ételek 

Múltbeli események 

Gyermekkor 

Ünnepek 

Nyaralás, úticélok 

Közlekedési eszközök 

A ház részei, bútorok, apróhirdetések 

Házimunkák 

Városban való tájékozódás, útbaigazítás 

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban: 

  • páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)  
  • kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)  
  • hallásértés  
  • szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása  
  • videó készítése  
  • nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása  
  • információkeresés interneten  
  • online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata 

A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, stb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre. 

ÉRTÉKELÉS

Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában két nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező. 

Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük. 

Az írásbeli munkák értékelése: 

elégtelen (1)                         0-40 % 

elégséges (2)                      41-55 % 

közepes (3)                        56-70 % 

jó (4)                                   71-85 % 

jeles (5)                              86-100 % 

Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.


Német nyelv

CÉLOK

Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.: 

  • A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven 
  • Az érettségizni vágyók érjék el a B1/B2-es szintet. 
  • A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a kultúrát, civilizációt is megismerjék 

Tantervi céljaink: 

9ny évf.               A1- 

9. évf.                  A1 / A1+   

10. évf.                A1+ / A2 

11. évf.                A2+ / B1-  

12. évf.                B1/ B1+ 

A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).   

A németcsoportok a Netzwerk neu …. c. nyelvkönyvből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A1+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció). 

TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK

Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák): 

  • A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése 
  • Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása 
  • Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása. 
  • A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.  
  • Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében.  
  • Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.  
  • Hosszabb szövegek strukturált megírása.  
  • Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany. 

 
Témakörök: 

család 

étkezés 

mozi, film, színház 

bevásárlás 

üzletek 

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban: 

  • páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)  
  • kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)  
  • hallásértés  
  • szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása  
  • videó készítése  
  • nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása  
  • információkeresés interneten  
  • online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata 

A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note felületeken, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, stb.) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre. 

ÉRTÉKELÉS

Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező. Félévkor és év végén dolgozat várható az addig tanult szókincsből. Év végén a csoportok szintvizsgát írnak, a szintvizsga két témazáró értékű osztályzatot ér. 

Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük. 

Az írásbeli munkák értékelése: 

elégtelen (1)                         0-40 % 

elégséges (2)                      41-55 % 

közepes (3)                        56-70 % 

jó (4)                                  71-85 % 

jeles (5)                              86-100 % 

Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot. 


Olasz nyelv

CÉLOK

Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.: 

  • A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven 
  • Az érettségizni vágyók pedig érjék el a B1/B2-es szintet. 
  • A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a tanult nyelvhez tartozó kultúrát és civilizációt is megismerjék 

Tantervi céljaink: 

9ny évf.               A1- 

9. évf.                  A1 / A1+   

10. évf.                A1+ / A2 

11. évf.                A2+ / B1-  

12. évf.                B1/ B1+ 

A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).   

Az olaszcsoportok a Nuovissimo Progetto Italiano c. nyelvkönyvből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A2- szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció). 

TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK

A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban: 

  • páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás)  
  • kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen)  
  • hallásértés  
  • szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása  
  • videó készítése  
  • nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása  
  • információkeresés interneten  
  • online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata 

A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre. 

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák): 

  • A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése 
  • Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása 
  • Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása. 
  • A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben.  
  • Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében.  
  • Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan.  
  • Hosszabb szövegek strukturált megírása.  
  • Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany. 

 
Témakörök: 

étkezés 

lakókörnyezet, útbaigazítás 

belső tulajdonságok, személyleírás 

nyelvtanulási szokások 

mozi, film, színház 

önéletrajzírás 

otthon, lakás, bútorok 

ÉRTÉKELÉS

Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező. 

Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük. 

Az írásbeli munkák értékelése: 

elégtelen (1)                         0-40 % 

elégséges (2)                      41-55 % 

közepes (3)                        56-70 % 

jó (4)                                   71-85 % 

jeles (5)                              86-100 % 

Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot. 


Spanyol nyelv

CÉLOK

Általános céljaink a 9ny-12. évfolyamon.: 

  • A diákok a gimnáziumi tanulmányok végére rendelkezzenek hatékony kommunikációképességgel, biztonságos középszintű nyelvtudással a 2. idegen nyelven 
  • Az érettségizni vágyók érjék el a B1/B2-es szintet. 
  • A diákok a nyelvtudás önálló fejlesztésére is alkalmas tanulási stratégiákat sajátítsanak el és a kultúrát, civilizációt is megismerjék 

Tantervi céljaink: 

9ny évf.               A1- 

9. évf.                  A1 / A1+   

10. évf.                A1+ / A2 

11. évf.                A2+ / B1-  

12. évf.                B1/ B1+ 

A csoportok haladási üteme, motivációja kis mértékben különbözhet, illetve több párhuzamos csoport esetén a szaktanárok véleménye és a csoportok belső haladási eltérései alapján elképzelhető a csoportok szintek szerinti újraosztása (alapcsoport/haladó csoport).   

A spanyolcsoportok az Aula Internacional 1-2. c. nyelvkönyvből tanulnak sokféle kiegészítő anyaggal. A tanév végére az a célunk, hogy a diákok elérjék az erős A1, illetve akár A1+szintet (szókincs, nyelvtan, civilizáció).

TÉMAKÖRÖK / KOMPETENCIÁK

Céljaink a tanév végére (A1-A2kompetenciák):

  • A tanult témákkal kapcsolatos autentikus szövegek, szituációk tartalmának megértése
  • Választékosabb szavak, kifejezések megértése, használata, szinonimák és antonimák alkalmazása
  • Kommunikációs képesség az adott témakörökben, beszélgetés kezdeményezése, reakció, beszélgetés fenntartása és lezárása.
  • A1-A2 szintű nyelvtani szerkezetek alkalmazása írásban és beszédben. 
  • Anyanyelvi beszélő számára érthető kiejtés és intonáció elsajátítása a tanult szavak esetében. 
  • Rövid, előre megtervezett kiselőadás egyénileg és csoportosan. 
  • Hosszabb szövegek strukturált megírása. 
  • Nyelvtani szerkezetek: létigék, névmások, jelen idejű szabályos igeragozás, visszaható igék, tőhangváltós igék, prepozíciók, kérdőszavak, folyamatos jelen, közelmúlt, befejezett múlt, főnévi igeneves szerkezetek, hasonlító szerkezetek, általános alany. 

Témakörök:

étkezés

lakókörnyezet, útbaigazítás

belső tulajdonságok, személyleírás

nyelvtanulási szokások

mozi, film, színház

önéletrajzírás

otthon, lakás, bútorok

TANULÓI TEVÉKENYSÉG

A nyelvórákon a diákoktól aktív részvételt, interakciókat várunk az alábbi munkaformákban: 

  • páros munka (páros feladatmegoldás, beszédgyakorlat, párbeszédalkotás és -bemutatás) 
  • kiscsoportos munka (csoportos feladat, projekt, beszélgetések, interjúk, együttműködés akár digitális felületen) 
  • hallásértés 
  • szövegértés, értelmezés, szöveghez kapcsolódó feladatok megoldása 
  • videó készítése 
  • nyelvtani struktúrák megértése és alkalmazása 
  • információkeresés interneten 
  • online gyakorlás (quizlet, kahoot,….) csoportban, digitális alkalmazások és tananyagok használata 

A tananyag a tankönyvben, munkafüzetben, a Teams és a One Note, az office365 egyéb applikációin, illetve a kiegészítő anyagokban (Quizlet, Kahoot, játékos feladatok, jstb) található. Az órákon elkerülhetetlen, hogy a diákok saját jegyzeteket is készítsenek (szavak, nyelvtani struktúrák, mondatalkotás, stb). Hasonlóképpen követelmény az otthoni készülés, a leckék, beadandó feladatok, fogalmazások, projektmunkák rendszeres elkészítése a megadott határidőre.   

ÉRTÉKELÉS

Hetente/kéthetente röpdolgozat íratható, félévente általában három nagydolgozat várható, amely két jegyet ír, és megírása kötelező.

Évente egy vagy két egyéni (vagy páros vagy csoportos) projektet/prezentációt lehet készíteni, ezeket előre ismert szempontok szerint értékeljük.

Az írásbeli munkák értékelése:

elégtelen (1)                         0-40 %

elégséges (2)                      41-55 %

közepes (3)                        56-70 %

jó (4)                                   71-85 %

jeles (5)                              86-100 %

Az értékelés további tudnivalóiról a tanár tájékoztatja a csoportot.